2017-01-31, 14:23
Medlem
f30malmos avatar
Jag gillar folk från forna Jugoslavien och har nästan bara bra erfarenheter. De jag känner är välutbildade, hårt arbetande, roliga, bra vänner osv.

Har enbart haft problem med två jugge-tjejer som störde sig enormt på mig som kollega av någon anledning. De två var för övrigt väldigt dominanta, skrek på folk nästan utan anledning och blev ofta upprörda över småsaker, det var för dem viktigt att ha attityd och inte vara mesiga (sa de själva). De ville ha drama hela tiden, skitjobbigt tyckte jag.
Citera
2017-01-31, 14:53
Bannlyst
Bosnier är ju "bäst på Svenssonliv" enligt en artikel jag läste för ett tag sedan, serber och deras import av kriminalitet hade vi kunnat klara oss utan, kroater har jag inget att säga om.
Citera
2017-01-31, 15:13
Medlem
Jag träffar i princip aldrig de folken. De direkta associationer som dyker upp i huvudet när jag tänker på dem är följande:

Bosnier - krigsoffer

Serber - äcklig kaka/bröd/konstigt bakverk som äts när de firar någon ortodox högtid

Kroater - semesterorter

Det var vad jag hade att tillföra diskussionen.
Citera
2017-01-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Lite blattiga för att vara européer. Vad jag märkt umgås många med araber och övriga ickeeuropeer hellre än med andra vita.

Ganska tvärtom för min del! Men du har helt rätt i att många umgås framförallt med exempelvis araber.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag gillar folk från forna Jugoslavien och har nästan bara bra erfarenheter. De jag känner är välutbildade, hårt arbetande, roliga, bra vänner osv.

Har enbart haft problem med två jugge-tjejer som störde sig enormt på mig som kollega av någon anledning. De två var för övrigt väldigt dominanta, skrek på folk nästan utan anledning och blev ofta upprörda över småsaker, det var för dem viktigt att ha attityd och inte vara mesiga (sa de själva). De ville ha drama hela tiden, skitjobbigt tyckte jag.

Kul! Men vet du vilket land de två jugge-tjejerna kommer ifrån (är enbart nyfiken - inte till för att smutskasta den ena eller andra gruppen)? Skrek på vilket sätt? Menar du att de i lugna konversationer hade en tendens att stå upp för sig när de hade andra åsikter, och därigenom höjde tonen för att markera vad dem tycker? Eller att de rentav skrek på folk och betedde sig allmänt illa?

Det där med att bli upprörd över småsaker har jag rätt stor erfarenhet av. Någonting som jag starkt ogillar med mitt folk. Känns oerhört primitivt.

Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Bosnier är ju "bäst på Svenssonliv" enligt en artikel jag läste för ett tag sedan, serber och deras import av kriminalitet hade vi kunnat klara oss utan, kroater har jag inget att säga om.

Ja, det har jag också läst. Men det går inte att tillämpa på alla bosnier, men funkar bra på utbildade familjer.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag träffar i princip aldrig de folken. De direkta associationer som dyker upp i huvudet när jag tänker på dem är följande:

Bosnier - krigsoffer

Serber - äcklig kaka/bröd/konstigt bakverk som äts när de firar någon ortodox högtid

Kroater - semesterorter

Det var vad jag hade att tillföra diskussionen.

Krigsoffer för att du kanske sett en dokumentär eller läst en bok om kriget i Bosnien?

Äcklig kaka för att...? Hur har den associationen uppstått hos dig?

Semesterorter...! Den köper jag.
Citera
2017-01-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Krigsoffer för att du kanske sett en dokumentär eller läst en bok om kriget i Bosnien?

Ja.

Citat:
Äcklig kaka för att...? Hur har den associationen uppstått hos dig?

En klasskompis med serbiska föräldrar höll föredrag i femman om ortodoxa högtider, och hade med sig en sådan där vad-det-nu-är-för-något-konstigt.

Citat:
Semesterorter...! Den köper jag.

Jag kan egentligen ingenting om Kroatien, men har sett bilder på stränder och chansade.
Citera
2017-01-31, 17:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople

Kul! Men vet du vilket land de två jugge-tjejerna kommer ifrån (är enbart nyfiken - inte till för att smutskasta den ena eller andra gruppen)? Skrek på vilket sätt? Menar du att de i lugna konversationer hade en tendens att stå upp för sig när de hade andra åsikter, och därigenom höjde tonen för att markera vad dem tycker? Eller att de rentav skrek på folk och betedde sig allmänt illa?

Det där med att bli upprörd över småsaker har jag rätt stor erfarenhet av. Någonting som jag starkt ogillar med mitt folk. Känns oerhört primitivt.

Kosovo och Serbien.

Skrek på kollegor för att den eller den inte hade gjort saker på deras sätt. Ville bestämma. Handlade mer om att vara kaxiga och vara tuffa än att stå för sina åsikter. Tänk att någon inte städat som de bestämt, när de inte hade rollen att bestämma, samt skälla ut alla för det.

Skillnad dock på lite drama på skojnivå. Alla måste inte vara tysta små möss.
Citera
2017-01-31, 17:20
Avstängd
Lacerdas avatar
I maj 2011 var det en demonstration mot en moskè i Hisingen. Jag for dit sjaelv och av en slump kom en Serb vandrande och undrade om jag visste var demonstranterna fanns. Jag var inte helt hundra men vi vandrade runt och hittade till slut. Sjaelv ser jag inte ut som en aekta Svensk och naer vi kom fram till gaenget fick vi lite blickar av bland annat Blood and honor pojkar som kommit fran Danmark i hopp om att krossa AFA idioter.

Denne Serb hade en bra attityd, nationalism etc etc, inget jaevla vaenster tjafs. Har aeven maerkt andra Serber med en sund attityd naer det kommer till invandring och integration. Sverige hade sett mycket baettre ut om flertalet idioter till Svenskar hade haft samma tankar som Serber i just denna fraga.
Citera
2017-01-31, 19:23
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Kroater och serber ingår i "bosnier".
Citera
2017-01-31, 19:28
Medlem
Har inga stora erfarenheter men de jag har träffat har varit schyssta och verkar lägga värde i att arbeta och utbilda sig. Har svårt att uttala mig om tjejer från regionen för det har jag i princip aldrig träffat men de har alltid framstått som lite ytliga och bitchiga enligt mig. Killar har jag mer erfarenhet av och det negativa jag kan säga är att de har en douchebag vibe över sig, snackar mycket om att knulla brudar och liknande.
Citera
2017-01-31, 20:19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Bosnier är helt ok
Kroatier är det inga fel på
Serber kan man skendränka under lite för lång tid.
Citera
2017-01-31, 22:40
Medlem
Bosnier är helt ok, kroater är flitiga och företagsamma.
Serber och albaner är däremot ett jävla pack, kriminalitet, lögnare och vänder kappan efter vinden, dom har ingen heder, deras gud heter pengar.
Citera
2017-01-31, 22:50
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Denne Serb hade en bra attityd, nationalism etc etc, inget jaevla vaenster tjafs. Har aeven maerkt andra Serber med en sund attityd naer det kommer till invandring och integration. Sverige hade sett mycket baettre ut om flertalet idioter till Svenskar hade haft samma tankar som Serber i just denna fraga.

Trollar du? Serbisk nationalism ledde till krigsbrott, etniska rensningar, våldtäktsläger och folkmord. Hur bra är det egentligen...?

Jag betackar mig för lågpannor och tackar asarna för människor som kan bete sig som folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in