2017-01-31, 07:26
Medlem
Hej!

Min Audi A4 1.8 TFSI AVANT 2009 drar mycket kylarvatten , fyllde p fr 4 veckor sen fr den larmade och nu var den lngt under minimum igen.

Sen mste jag vara dum i huvudet men jag hittar inte oljepinnen fr att kontrollera om oljan r vit!
Dr jag trodde att pinnen skulle vara s fanns det ju ingen pinne nr jag tog bort locket?? Har den ramlat av?

Har letat verallt och jag hittar det inte, har aldrig haft problem att hitta en oljepinne frut
Citera
2017-01-31, 08:13
Medlem
Larseverts avatar
Du fr kpa en pinne, tror inte det r standard p den bilen. Lckande vattenpump kanske?
Citera
2017-01-31, 08:17
Medlem
Bernie.Snusksten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Hej!

Min Audi A4 1.8 TFSI AVANT 2009 ...

...Har letat verallt och jag hittar det inte, har aldrig haft problem att hitta en oljepinne frut

r lika p dom som en BMW jag haft. Man anvnder frddatorn fr att avlsa oljenivn, finns ingen fysik hedlig gammal "sticka".
Citera
2017-01-31, 08:24
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Lckande vattenpump/kylvtskemodul. Titta lngt ner p motorn under insuget.

Oljeniv kontrolleras i mmi.
Citera
2017-01-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Lckande vattenpump/kylvtskemodul. Titta lngt ner p motorn under insuget.

Oljeniv kontrolleras i mmi.

Vad kostar det typ om vattenpumpen lcker? 😣
Citera
2017-01-31, 13:22
Medlem
Precis som TS r inne p s hade jag kollat att inte oljan r missfrgad. Hur ser avgaserna ut? Ymnigt vita avgaser och brun olja kan tyda p en sprucken topplockspackning. Och d ska man inte kra vidare innan det r tgrdat!

Hur lngt har bilen rullat?
Citera
2017-01-31, 13:31
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Vad kostar det typ om vattenpumpen lcker? 😣
Beror frsts lite p exakt vad som behver bytas och vem som gr det, men frn 5k och uppt gissningsvis.
Citera
2017-01-31, 23:05
Medlem
Kolla ven om det inte kan vara termostathuset som lcker! Har varit med om att det varit spricka i termostathus och d sakta lckt ut kylarvatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in