2017-02-07, 13:11
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
Comviq bara fortsätter, som inget hänt. Inte ett enda svar på de frågor de fått utöver deras klipp och klistra.
Nä, normalt beteende när ett inslag uteblir är ju att köra på med nästa så man inte tappar fart och publiken tröttnar. Dvs Iman Aldebe hade fått ta Kakans lördag och så hade kampanjen blivit nio dagar. Hade man dessutom fixat en ersättare till den tionde dagen hade man visat på flexibilitet och att man har koll på läget.

Men istället blev det inget på lördag och inte på söndag heller. Och i måndags var ingen kändis med, så uppenbarligen har även Iman Aldebe hoppat av. Det är tydligt att även de som gillar kampanjen har tröttnat, knappt några skriver där.

Dvs detta är betydligt sämre hanterat än om kampanjen bara rullat på. Vi fick beskedet att Kakan hoppat av i onsdags, men Chimen Asadi borde redan under den första dagen, måndag ha förstått på kommentarerna åt vilket håll det lutade. Kakan har två gånger på kort tid lämnat två "arbetsplatser" (Kristianstads museum och Audi) eftersom hon inte klarat av att folk dragit upp gamla citat.

Jag undrar hur diskussionen gick hos Comviq under helgens uppehåll. Att offentligen upphöra med planerad verksamhet utan något stand-in-nummer är extremt, så Chimen Asadi lär ryka. Något Almedalen blir det inte för henne iår.

Man undrar ju hur hon fick jobb på Comviq?
Citera
2017-02-08, 15:11
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
Comviq bara fortsätter, som inget hänt. Inte ett enda svar på de frågor de fått utöver deras klipp och klistra. Blir nedstämd, någon som vet hur aktieläget ser ut?

Det går bra för aktien. Den har hållt sig stabil under veckan. Idag har den gått upp 1,31%.

Har suttit och skrattat gott åt dom som suttit och länkat aktien på Comviqs Facebook när den gått ner 0,2% "Nu går den ner era hycklare".

Citera
2017-02-09, 07:57
Medlem
HappyHandsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Det går bra för aktien. Den har hållt sig stabil under veckan. Idag har den gått upp 1,31%.

Har suttit och skrattat gott åt dom som suttit och länkat aktien på Comviqs Facebook när den gått ner 0,2% "Nu går den ner era hycklare".

Jaha, det var ju tråkigt att höra. Totalt förlorar de de bara 10k om året på mig och mina abb. En droppe i havet kanske. Önskar man kunde göra mera skillnad. Jobbigt om de går plus på folk som tror det här är en bra kampanj.
Citera
2017-02-09, 13:48
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:

Hade du varit lite smartare hade du förstått att det tar en stund innan de ekonomiska konsekvenserna börjar märkas då i princip samtliga som sagt upp sina abonnemang senaste två-tre veckorna redan betalat sina räkningar för januari.

Vid månadsskiftet Feb/Mars då tusentals fd Comviq-kunder inte längre betalar in den månatliga summan så ska du få se på ett aktie-ras som heter duga.

We´ll let u know
Citera
2017-02-09, 13:51
Medlem
Lost-Souls avatar
Idag är det förövrigt islamisten och slöjförespråkaren Iman Aldebe som har sin dag i den vänsterextrema kampanjen, tunt om negativa och förlöjligande kommentarer i kommentarsfältet på Facebook tycker jag.

Gör er plikt för faen!
Citera
2017-02-09, 15:39
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hade du varit lite smartare hade du förstått att det tar en stund innan de ekonomiska konsekvenserna börjar märkas då i princip samtliga som sagt upp sina abonnemang senaste två-tre veckorna redan betalat sina räkningar för januari.

Vid månadsskiftet Feb/Mars då tusentals fd Comviq-kunder inte längre betalar in den månatliga summan så ska du få se på ett aktie-ras som heter duga.

We´ll let u know

Fast det är ju verkligen inte så. Du tror verkligen det kommer gå åt skogen med Comviq, men problemet är att den absolut största delen av deras kundbas bryr sig inte ett skit om sådana här kampanjer.

Det är en liten skara som skriker högt i det här fallet. Jag håller med dom flesta, Kakankampanjen var inte genomtänkt om man säger så. Varför skulle aktien gå ner för att några fd Comviqkunder inte betalar fakturor längre? Vet du hur en aktie ens fungerar? Ingen vet ens om Comviq faktiskt förlorat kunder på det här. De flesta som grinar på Facebook har ju inte ens Comviq.

Du vill att det ska bli ekonomiska och enorma konsekvenser för Comviq/Tele2, kanske hade det varit mest rättvist så. Men det kommer inte hända, sorry för att spräcka din märkliga världsbild.

(höger)folkstormen är över. Högafflarna har lagts ner igen. Världen snurrar vidare. Detsamma gör Comviq.
Citera
2017-02-09, 21:57
Medlem
Kakan inte igenomtänkt ??hur fan tänker dom då ???
Citera
2017-02-09, 23:16
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Du vill att det ska bli ekonomiska och enorma konsekvenser för Comviq/Tele2, kanske hade det varit mest rättvist så. Men det kommer inte hända, sorry för att spräcka din märkliga världsbild.

(höger)folkstormen är över. Högafflarna har lagts ner igen. Världen snurrar vidare. Detsamma gör Comviq.
Helt sant. Comviq levererar något folk vill ha, och det är det är kundnöjdheten som avgör i det långa loppet. Även Zara Larsson, Alexander Gustafsson, Lucas Simonsson och Felix Sandman levererar det deras fans vill ha.

Men för de övriga inblandade har det blivit pinsamt uppenbart hur impopulära de är utanför kändisvärlden. Tre gånger har Kakan hoppat av pga näthat, jag tror inte någon reklambyrå anlitar henne igen. Tror även Ametist Azordegans och Chimen Asadis karriärmöjligheter krympt drastiskt.

Calle Schulman har inte fyllt 40 men känns ändå redan som en föredetting.

Värst reaktion fick ju Sanna Lundells post som ignorerades totalt. Inte ens ett litet näthat. Men hon har ju rätt pappa och man så hon kan nog få fortsatta kontrakt.
Citera
2017-02-10, 12:51
Medlem
Slicjays avatar
Jag sa upp mina 6 linjer hos Tele2/Comviq. Inte speciellt för vänsterextremisternas skull (vill lika lite bli tillrättavisad av SDs Stureplans-Kenta, Nordfront, MUF, Schyffen som polisslaktar-kakan) utan av den simpla anledningen att jag avskyr företag som ska ge sig på att uppfostra mig och då som oftast nuförtiden av ett lämmeltåg av vänsterextremister.

Comviq håll er till er core competence och låt er inte luras av "drivna" och "entusiastiska" medarbetare att politisera näringsverksamheten.
Citera
2017-02-10, 22:32
Medlem
Att comviq skulle förlora på att sätta kakan på affischerna är löjligt.
Däremot kommer det att bli en hel del klottersanering.

Fast ett riktigt PR snille kanske ser detta som en grej.

Vore lite småkul om någon öppnade en sida eller instakonto med fyndigast kakan, sara larsson, schulman mfl -affisch klotter.
Vi skulle kunna göra det till en ny viral grej. Se ifall vi kan driva kakan ända till psyket med detta
Citera
2017-02-12, 11:20
Medlem
Bra att sådana här reklamkampanjer uppmärksammas i de sociala medierna.
Gillar man Kakan & Company stannar man kvar hos Comwiq, annars hoppar
man av.
Det är bara att välja om man skall stödja vänsterrörelsen ja eller nej.
Senast redigerad av Bosun 2017-02-12 kl. 11:35.
Citera
2017-02-12, 13:41
Medlem
Tammers avatar
Men varför dyker den motbjudande "Kakan" upp överallt helt plötsligt? Först AUDI och nu Comviq. Finns inga andra sk "kändisar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in