Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-04, 15:59
  #25
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Är du säker? Jag syftar på att utföra en s.k. "system recovery", vilket i grunden innebär följande:

"Microsoft has explained what’s actually going on under the hood here. When you reset your PC and remove everything:

1) The PC boots into Windows RE, the Windows Recovery Environment

2) Windows RE erases and formats the Windows partitions before installing a fresh copy of Windows.

3) The PC restarts into the new copy of Windows."

Steg #2 betyder väl att tidigare filer (mer eller mindre) inte längre kommer kunna återställas?
Nä huvva nä. Ett system recovery är inget som hindrar återställning av filer alls. Som salxar sagt flera gånger så är rätt sorts wipe det enda som hjälper. Och då räcker 1 varv. MEN är sektionen skadad så de är svårighet att skriva på den så kan man vad lite tur eller otur återskapa data från den sektionen även efteråt
Citera
2017-02-04, 17:31
  #26
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Steg #2 betyder väl att tidigare filer (mer eller mindre) inte längre kommer kunna återställas?
Nej, det betyder det inte alls. Att filen "tas bort" och skrivs över är inte samma sak. Du kan ju göra så att du gör din fabriksåterställning och sen skriver över ledigt utrymme med Privazer efteråt. Inte lika bombsäkert men bör duga om du inte jobbar för Wikileaks och har polisspan utanför dörren dygnet runt som bara väntar på att flyga på din dator.

Har du Windows 10? I så fall går det att återställa datorn under inställningar och ha som tillägg att allt ska skrivas över 1 gång. Annars har du två val:
1. DBAN
2. Privazer
Citera
2017-02-14, 15:57
  #27
Medlem
Recuva är ett av de sämre, faktiskt bland de sämsta, recoverprogrammen. Jag spenderade 2 fulla dagar med att försöka få tillbaka matrial och slutsatsen är att easeus är nr1. Testa det om du vill bli skraj

Men den fixar inte dban diskar.
Citera
2017-02-14, 16:21
  #28
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
Recuva är ett av de sämre, faktiskt bland de sämsta, recoverprogrammen. Jag spenderade 2 fulla dagar med att försöka få tillbaka matrial och slutsatsen är att easeus är nr1. Testa det om du vill bli skraj

Men den fixar inte dban diskar.
Körde du deep scan då i Recuva?
Citera
2017-02-14, 16:22
  #29
Medlem
Kommer inte ihåg exakt men jag körde ganska seriöst då disken var av allvarlig grad. Om det är viktigt kan jag nog kolla upp det genom att testa programmet igen men....
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback