1) Fr.o.m. 20170101 börjar en " samverkansöverenskommelse mellan Karlshamns kommun och Polismyndigheten " att gälla Den syftar till att ge en ökad trygghet och under punkt fem ( 5 ) uppges att " barn och unga " nu ska prioriteras ( se utdrag ur protokoll m.m. via Karlshamns kommuns hemsida ) i samarbete med Räddningstjänsten ( = dykning )
2) År 2013 vände sej Karlshamns kommun inte till Polismyndigheten gällande ett misstänkt internt brott utan till Säkert Företag AB, det senare startat av före detta poliser. ( vänligen googla, jag är ny här i forumet och har inte hunnit lära mej hur jag ska klistra in en länk, vänligen ha överseende tack )
3) Karlskrona har utbildning av militära dykare, även ihop med andra EU-länder t.ex. Polen och detta sker ihop med Landstinget ( vänligen se bl.a. Youtube, tack ) BRA att detta inte hålls helt hemligt

Hatten av för Youtube i detta fall
Stackars de utsatta pojkarna

och detta ska vi betala för via skattesedeln
Jag har själv dykcert och har jobbat ihop med attackdykare, har alltid varit stolt över detta men nu : hoppas att mitt inlägg leder några rättfärdiga in på de som nu räknat med att komma undan ( vafan det yngste offret UPPGES

varit 12 år ) Ge er på någon i er egen storlek va