Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 01:22
  #217
Medlem
Lyssnade precis på dokumentären. Jag har ett stort intresse av seriemördare och det enda jag kunde tänka på under dokumentären var att det är såhär de flesta seriemördarna börjar sin karriär.. hela historien bär jävligt osköna tecken på det. Sen tycker jag det är jävligt solklart att för honom är det här sexuellt relaterat. Att det filmas för att kunna återuppleva det hela tycker jag ytterligare cementerar det

Lite trevande försök att släcka sin törst för att sen stegvis trappas upp. Jag tror man duckade en katastrof här.

Den här mannen kommer att döda om han får hållas helt enkelt, Det är min åsikt. Och att släppa den mannen från radarn efter avtjänat straff vore nog inte bra.
Citera
2018-08-10, 10:14
  #218
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Efter att ha lyssnat på P3 dokumentär, definitivt ett psykfall med sexuella avvikelser.
Synd om offren såklart. De ska nog vara glada för att det inte gick värre än det gick.
Citera
2018-08-10, 10:15
  #219
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bostik
Lyssnade precis på dokumentären. Jag har ett stort intresse av seriemördare och det enda jag kunde tänka på under dokumentären var att det är såhär de flesta seriemördarna börjar sin karriär.. hela historien bär jävligt osköna tecken på det. Sen tycker jag det är jävligt solklart att för honom är det här sexuellt relaterat. Att det filmas för att kunna återuppleva det hela tycker jag ytterligare cementerar det

Lite trevande försök att släcka sin törst för att sen stegvis trappas upp. Jag tror man duckade en katastrof här.

Den här mannen kommer att döda om han får hållas helt enkelt, Det är min åsikt. Och att släppa den mannen från radarn efter avtjänat straff vore nog inte bra.

Exakt samma tanke!
Citera
2018-08-17, 07:28
  #220
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bostik
Lyssnade precis på dokumentären. Jag har ett stort intresse av seriemördare och det enda jag kunde tänka på under dokumentären var att det är såhär de flesta seriemördarna börjar sin karriär.. hela historien bär jävligt osköna tecken på det. Sen tycker jag det är jävligt solklart att för honom är det här sexuellt relaterat. Att det filmas för att kunna återuppleva det hela tycker jag ytterligare cementerar det

Lite trevande försök att släcka sin törst för att sen stegvis trappas upp. Jag tror man duckade en katastrof här.

Den här mannen kommer att döda om han får hållas helt enkelt, Det är min åsikt. Och att släppa den mannen från radarn efter avtjänat straff vore nog inte bra.

Förstår din tanke men personligen tror jag inte att han skulle gå vidare till mord. Främst på grund av hans ålder och att han hittills, åtminstone vad vi vet, inte har dödat någon under 18 års verksamhet. Något har uppenbarligen hindrat honom från att ta sista steget, impulkontroll eller någon slags moralisk kompass, om än skev.
En annan sak som talar mot är att vi befinner oss i Sverige, här har vi statistikt sett få seriemördare. Hade han bott och verkat i USA kanske det hade sett annorlunda ut.
Citera
2018-08-17, 07:41
  #221
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bostik
Lyssnade precis på dokumentären. Jag har ett stort intresse av seriemördare och det enda jag kunde tänka på under dokumentären var att det är såhär de flesta seriemördarna börjar sin karriär.. hela historien bär jävligt osköna tecken på det. Sen tycker jag det är jävligt solklart att för honom är det här sexuellt relaterat. Att det filmas för att kunna återuppleva det hela tycker jag ytterligare cementerar det

Lite trevande försök att släcka sin törst för att sen stegvis trappas upp. Jag tror man duckade en katastrof här.

Den här mannen kommer att döda om han får hållas helt enkelt, Det är min åsikt. Och att släppa den mannen från radarn efter avtjänat straff vore nog inte bra.

Du har nog lite för livlig fantasi. Och du har lyssnat dåligt. Mannen är i 40-års åldern. Ingen seriemördare till dags dato har startat sin karriär så sent.
Citera
2018-08-17, 08:08
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du har nog lite för livlig fantasi. Och du har lyssnat dåligt. Mannen är i 40-års åldern. Ingen seriemördare till dags dato har startat sin karriär så sent.

Det finns ett antal seriemördare som börjat sin karriär lite senare i livet.

Steve Wright, Peter Tobin samt ett antal fler.

https://www.murdermiletours.com/blog...-start-killing
Citera
2018-08-18, 00:58
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du har nog lite för livlig fantasi. Och du har lyssnat dåligt. Mannen är i 40-års åldern. Ingen seriemördare till dags dato har startat sin karriär så sent.

Eh?

Suffolk Strangler/Ipswich Ripper, började när han var 48 år år 2006
Anthony Hardy? 49 år när han började år 2000.
Colin Ireland? 39 år, började 1993.
Faye Copeland? 72 år, 1986 till 1988
Peter Tobin? 44-60 år när han var aktiv 1991 till 2006.
Dorothea Puente? 53 år när hon började och var aktiv 1982 till 1988.
Citera
2018-09-13, 21:31
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Något stämmer inte här.

VARFÖR skulle ett gäng killar hålla tyst om detta om de led? VARFÖR skulle ett gäng tonårskillar frivilligt gå dit och bli torterade dag ut och dag in? I flera år.

Låter befängt!

Jag tror att media och åklagaren väljer att inte lämna ut hela bilden.


Lyssna på p3dokumentär, skejtcoachen och förnedringsövningarna
Citera
2019-03-13, 18:13
  #225
Medlem
Sibyls avatar
Han verkar ha haft ett stort Lego-intresse, tror ni detta haft nåt med brotten att göra?
Citera
2019-09-04, 05:18
  #226
Medlem
Niggalangelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibyl
Han verkar ha haft ett stort Lego-intresse, tror ni detta haft nåt med brotten att göra?

Ja det var nog lego intresset som drev honom till att tortera ungdomar!
Citera
2020-01-02, 18:50
  #227
Medlem
Någon som har sett dokumentärfilmen om idrottsledaren? = https://www.fredricbergwall.se/idrottsprofilen
Citera
2021-02-15, 10:51
  #228
Medlem
Ja det har jag, men det var inte så mycket info precis Handlade mest om föräldrarnas syn på det hela. T.M bör ju komma ut snart?
Citat:
Ursprungligen postat av oscarpersson
Någon som har sett dokumentärfilmen om idrottsledaren? = https://www.fredricbergwall.se/idrottsprofilen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback