Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-18, 17:42
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiba40
Stackars killar: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ble...vangsta-invigd

HAHAHAHAAH! Så ful asiaten var. Men frågan är vad han exakt gjort. Det kommer väl märkas snart. Man ska inte döma någon på förhand.
Citera
2017-04-18, 17:46
Medlem
så vad hade ni gjort efter en sådan behandling? jag hade slagit ihjäl han direkt...
Citera
2017-04-18, 18:11
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldstone
Känns som uråldriga gamla öststatsmetoder för att drilla ungdomar. På något sätt känns det alltid som att idioterna som blir torterade alltid biter ihop till en början, och hoppas att tortyren ska ge effekt. Bra att det uppdagades dock. Sjukt brott!

Någon som vet hur det uppdagades ?
Citera
2017-04-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senap
Du missade några chanser att använda tjing-tjongare så tog mig friheten att hjälpa till.

Och så till ämnet: Människor vars biologiska föräldrar har knullat över rasgränserna lider högre risk än etniskt homogena barn att drabbas av depression. Beror då ofta på rotlöshet - att de aldrig erkänns som svart eller vit (eller vilken mix det nu handlar om) utan ett mellanting. Kan tänka mig att en liknande osäkerhet drabbar adopterade.

Huruvida det stämmer i detta fall överlåter jag till andra att sia om.

Han kanske är från staden Tjong-Tjing, eller med vanlig transkribering Chongqing!

Skämt åsido, från ca slutet av 1960-talet till början av 1980-talet adopterades många från barnhem i Sydkorea.
Kommer ihåg Nordkoreas beskyllningar, -"ni sydkoreaner håller på med export av barn, i brist på andra exportvaror"!
Efter dessa beskyllningar upphörde "exporten"!

Vad jag vet fanns ingen "organiserad" export från Kina på denna tid, även om det kanske fanns enstaka fall?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Chongqing
Senast redigerad av Hultabultan 2017-04-18 kl. 18:25.
Citera
2017-04-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
HAHAHAHAAH! Så ful asiaten var. Men frågan är vad han exakt gjort. Det kommer väl märkas snart. Man ska inte döma någon på förhand.
Du kan ju kolla i FUP som jag länkade till ovan. Förhören är detaljerade och Thomas Mattsson är ett riktigt vidrigt svin.
Citera
2017-04-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterPinkmanBitch
Kan inte förstå hur han kan ha utsatt så många olika pojkar för detta utan att det spred sig. Han måste vara en psykopat av rang som lyckades få dem att känna skuldkänslor och hålla käften.

Någon som har någon mer teori kring detta?
Han spelade ju in en del så att han kunnat återuppleva och njuta.

Undrar om en del av fup kommer?
Citera
2017-04-18, 19:42
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Psykopat med sadistiska, sexuella böjelser. Ingen tvekan. Han bör låsas in en längre tid och när han väl släpps är det tät övervakning som gäller. Med hänsyn till landet vi befinner oss i gissar jag dock på 2,5 års fängelse, utsläppt på dagliga permissioner efter ett halvår och frigiven efter drygt ett år.
Citera
2017-04-18, 19:47
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Han spelade ju in en del så att han kunnat återuppleva och njuta.

Undrar om en del av fup kommer?
FUP finns i tråden. TL;DR är att han försöker rationalisera det hela med att det var tillitsövningar av samma sort som exempelvis det militära använder sig av. Han verkar utstuderat manipulativ och vältalig. Psykopatvarning.

Det sjuka är att detta inte kommer vara en dans på rosor för åklagaren. Det direkta våldet har varit förhållandevis ringa och killarnas medverkan har varit möjlig tack vare psykningar snarare än direkta hot om våld. Nu går det förvisso inte att samtycka till vilka gärningar som helst, och framförallt påsarna och bindandet kommer ge honom problem men vi pratar ingen livstidsdom direkt. Jag får till och med för mig att han hela tiden haft tankar på hur han ska komma lindrigt undan. Han är uppenbart perverterad men avhåller sig från rent sexuella handlingar, där saker som utnyttjande av beroendeställning är straffrättsligt känsligare.
Senast redigerad av Garnityr 2017-04-18 kl. 20:16.
Citera
2017-04-18, 19:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturberikareSWE
Tilltalad samt åtal:

Mattsson, Eun Ho Thomas, 19760423-9371

https://minfil.org/g1Fd58b4bf/Blekin...tbil_49_1_.pdf
https://minfil.org/hcFe54bdb4/Blekin...tbil_53_1_.pdf
Till trådstarten.

/Mod
Citera
2017-04-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Till trådstarten.

/Mod

Det är tydligt att detta rör sig om en man som duperat "svaga" ungdomar att tillfredsställa hans sjuka lustar i form av BDSM. Hans försvarstal där han överanvänder ordet kontext är skrattretande, alla inser ju att det är inte så att han "råkat" ladda ned och spara vissa bilder BDSM, men övriga bilder har handlat om "att lära sig knyta" knutar, samtidigt som han utsatt barnen för exakt samma sak som på bilderna. Att det rör sig om förtroendeövningar och att härda barnen ter sig ju också orimligt mot bakgrund att han hållit sina pedagogiska metoder så hemliga för alla vuxna.

Märker att han har en djup störning, med tydliga narcissistiska drag, han är störst, bäst och vackrast enligt honom själv och nu har offren förstört allt. Skrämmande människa, skönt att de satte stopp för honom.
Citera
2017-04-18, 21:16
Medlem
För de som har missat hittas FUP här, (FB) Ungdomar utsatta för tortyrliknande misshandel av lärare i Blekinge. Den är detaljerad och äcklig. Thomas Mattsson är IMHO en riktig psykopat och allvarligt sjuk. Han verkar vara bra på att övertyga pojkarna och har samtidigt varit väldigt givmild med kläder, presentkort och annat till de stackars pojkarna.

Han har kört sina "förtroendeövningar", dvs riktigt vidriga BDSM varianter hämtade från filmer, i timtal och troligen drogat pojkarna. Sedan har han lovat kontrakt och framtid som skateboardproffs. De har legat i hans säng, han har tejpat fast rör i munnen på pojkarna, klätt upp dom i tighta outfits, smekt dom på låren, satt på rånarluva och plastpåse på huvudet tills de nästan svimmar.
Citera
2017-04-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Det sjuka är att detta inte kommer vara en dans på rosor för åklagaren. Det direkta våldet har varit förhållandevis ringa och killarnas medverkan har varit möjlig tack vare psykningar snarare än direkta hot om våld. Nu går det förvisso inte att samtycka till vilka gärningar som helst, och framförallt påsarna och bindandet kommer ge honom problem men vi pratar ingen livstidsdom direkt. Jag får till och med för mig att han hela tiden haft tankar på hur han ska komma lindrigt undan. Han är uppenbart perverterad men avhåller sig från rent sexuella handlingar, där saker som utnyttjande av beroendeställning är straffrättsligt känsligare.
Detta är ju visst beroendeställning eftersom han talade om kontrakt mm och det i en sport där det är extra svårt att slå sig fram. Antar jag(det är ju inte ens en sport vad jag vet)....

Tyvärr har du rätt i att det kommer bli ett lågt straff av anledningar som du sa

Kvalificerad gissning: Fängelse i två (2) år.

Det bästa hade varit rättspsykiatrisk vård för då blir han intagen längre men sadism är ju ingen sjukdom. Risken finns dock för att han pga av handlingarna får genomgå RPU och bedöms som sjuk av andra anledningar
Senast redigerad av Q2000 2017-04-18 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in