2017-02-06, 12:26
Medlem
dxdts avatar
Gud nåde Elon Musk om den här uppskjutningen blir uppskjuten...
Citera
2017-02-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt

Stor risk att den blir det i och med att det är en ny uppskjutningsplattform Men hittills går ju allt enligt planerna, Static Fire är fortfarande planerad till på onsdag

//Toastmastern
Citera
2017-02-07, 00:18
Medlem
Static Fire uppskjuten till den 9e februari, Torsdag
Citera
2017-02-07, 00:56
Medlem
raskenss avatar
Citat:

måste medge viss avundsjuka har uppstått. Har för mig man måste förboka för att komma till åskådarplatserna på Cape. Det är väl bara att "råka" missa returflyget om det blir uppskjutet.
Citera
2017-02-07, 08:05
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nånstans läste jag att Nasas nya SLS är designade för att inte klara mer än ca 5 trycksättningar i tankarna sen är dom förbrukade. Dom har verkligen satt knappa marginaler på designen. Imponerande att Spacex motorer klara av så mycket som dom gör.

Kommer den ens skjutas upp fem gånger är frågan
Citera
2017-02-07, 08:17
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
måste medge viss avundsjuka har uppstått. Har för mig man måste förboka för att komma till åskådarplatserna på Cape. Det är väl bara att "råka" missa returflyget om det blir uppskjutet.

Är där hela veckan, förhoppningsvis blir det inte uppskjutet längre än så. Sambon har redan godkänt viss flexibilitet i Disneyworld- och Universalbesöken...

Hade tänkt att titta på uppskjutningen från antingen Playalinda Beach eller Cocoa Beach. Playalinda är ju så nära LC-39A man kan komma i princip, medan längst norr ut på Cocoa (precis söder om hamnen) är så nära LZ-1 man kan komma, och det är ju landningen som är det häftiga.

Vi får se hur det blir.
Citera
2017-02-07, 09:45
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Är där hela veckan, förhoppningsvis blir det inte uppskjutet längre än så. Sambon har redan godkänt viss flexibilitet i Disneyworld- och Universalbesöken...

Hade tänkt att titta på uppskjutningen från antingen Playalinda Beach eller Cocoa Beach. Playalinda är ju så nära LC-39A man kan komma i princip, medan längst norr ut på Cocoa (precis söder om hamnen) är så nära LZ-1 man kan komma, och det är ju landningen som är det häftiga.

Vi får se hur det blir.

Jag hoppas du tänker filma och dela med dig av filmen
Citera
2017-02-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jag hoppas du tänker filma och dela med dig av filmen

Better up, hoppas dxdt kör Periscope \o/
Citera
2017-02-07, 10:01
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:

Vi får se hur det blir.

Avis på dig! Håller tummarna för att uppskjutningen blir av.
Citera
2017-02-07, 15:34
Medlem
Framflyttad till den 17 februari, SF inte satt ännu. Massa småproblem med en ny uppskjutningsplattform gissar jag.

//Toastmastern
Citera
2017-02-07, 17:57
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastern
Framflyttad till den 17 februari, SF inte satt ännu. Massa småproblem med en ny uppskjutningsplattform gissar jag.

//Toastmastern

17:e är okej, men nu får de fan sluta skjuta på det...
Citera
2017-02-08, 21:56
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastern

//Toastmastern

Läser 18:e på twitter nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in