2017-01-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Egendomlig slutsats, minst sagt.

Tja, man behöver ju inte tro att det var muslimer som gjorde det. Dom som hävdade det i den här tråden har tystnat.
Nu är det alternativa teorier som används och som går ut på att förklara att Trumps bannbulla inte har med saken att göra.
Trump har ju ingenting mot att släppa in muslimer som kommer från länder han gör affärer med.
Citera
2017-01-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilka då "bägge håll"?
Jag har bara sett nationalistiska partier som han "gillar", men jag kan ha fel, ärligt intresserad av vilka de andra är.

Edit: Ser nu NDP, och en politiker, men tycker nog det väger över med lokala PQ, nationella PQ, Le Pen etc.
Det väger kanske över, men vad för slutsatser går egentligen att dra med så vitt spridda "gillanden"?
Och varför plocka ut vissa gillanden som intressanta när andra gillanden närmast motsäger de tidigare?
Citera
2017-02-01, 09:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det väger kanske över, men vad för slutsatser går egentligen att dra med så vitt spridda "gillanden"?
Och varför plocka ut vissa gillanden som intressanta när andra gillanden närmast motsäger de tidigare?
Det är väl sammantaget med att det nu är känt att han uttryckt sina nationalistiska åsikter på facebook grupper som "refugees welcome", och bland vänner, hans "gillanden" var intressanta i början, men är nu kanske överspelat med tanke på annan information som framkommit.
Citera
2017-02-01, 13:28
Medlem
Citat:
Det är väl sammantaget med att det nu är känt att han uttryckt sina nationalistiska åsikter på facebook grupper som "refugees welcome", och bland vänner, hans "gillanden" var intressanta i början, men är nu kanske överspelat med tanke på annan information som framkommit.

I kanadensiska medier fördjupar man bilden av massmördaren. Särskilt intressant tycker jag att det är när en tidigare nazist förklarar att mördaren inte i sig är en isolerad ö utan också präglad av sin omgivning.
http://montrealgazette.com/news/quebec-mosque-shooting-what-happened-to-alexandre-bissonnette
Citera
2017-02-01, 14:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
I kanadensiska medier fördjupar man bilden av massmördaren. Särskilt intressant tycker jag att det är när en tidigare nazist förklarar att mördaren inte i sig är en isolerad ö utan också präglad av sin omgivning.
http://montrealgazette.com/news/quebec-mosque-shooting-what-happened-to-alexandre-bissonnette
Märkligt att han inte är stämplad som terrorist, utan massmördare.
Senast redigerad av eternussermo 2017-02-01 kl. 14:18.
Citera
2017-02-01, 14:44
Medlem
Citat:
Märkligt att han inte är stämplad som terrorist, utan massmördare.

Han är väl stämplad som både och. Jag tror att vi har ett mindre utvecklat språkbruk för just sådant här eftersom vi är ovana
Terrorister får väl anses ha ett annat mål än bara ta livet av folk. Var Flink terrorist, knappast i gängse mening. Var Lasermannen och Peter Mangs terrorister? Ja rimligen eftersom de ville skapa skräck i större skala och hoppades vara starten på en våldsam omvälvning av samhället som vi ser det men de har bara undantagsvis kallats terrorister.

Det tar nog ett bra tag innan begreppen terrorist terrorattentat massmördare massaker utvecklas i förhållande till varandra.
Ta bara begreppet våldtäkt och hur många olika innebörder det begreppet fått innan vi kommer att ha en ny ganska gemensam innebörd av vad det innebär eller vi accepterar att det kan kallas grovt sexuellt övergrepp respektive mindre grovt sexuellt övergrepp.
Citera
2017-02-01, 16:04
Medlem
Citat:
Jo jag har läst på flashback att det är bekräftade händelser. Ungefär som jag läst i den här tråden att det är bekräftat att det som hände i Quebec var muslimer som mördade muslimer. Och media eldar på, har blod på sina händer och är ansvarigt nästa gång en kanadensare mördar kanadensare.

Haha, det har tagits upp på andra arenor än flashback, de förljugna rapporterna och de rasistiska brandmännen i Boden och mycket annat är ju inte något som flashback fabulerat ihop. Googla lite så kanske det bringar lite klarhet.
Vilken verklighet lever du i egentligen? MSM-korthuset faller ihop och du sitter under bordet och limmar fast kort i pannan med super attack-lim.

Spela inte dum nu, du vet mycket väl hur rapporteringen går, är det islamistisk terrorist så ligger media lågt men är det någon vit ala Breivik så kör dom på stenhårt. Agendan är extremt tydlig och har varit det länge nu. Jobbar du för PK-media i Stockholm eller vad är haken här?
Citera
2017-02-01, 16:15
Medlem
Citat:
Tja, man behöver ju inte tro att det var muslimer som gjorde det. Dom som hävdade det i den här tråden har tystnat.
Nu är det alternativa teorier som används och som går ut på att förklara att Trumps bannbulla inte har med saken att göra.
Trump har ju ingenting mot att släppa in muslimer som kommer från länder han gör affärer med.

Så du hävdar att detta terrordåd/attentat är Trumps fel men att media har drivit på och hetsat med sina antivita kampanjer i åratal kan vi bortse från, dom bär ingen skuld eller hur tänker du?
Allting får konsekvenser och pushar man på aggressivt i åratal så lär det komma kraftiga motreaktioner synd bara att det så sällan drabbar de som förtjänar det.

Det här kommer sluta i förskräckelse, den totalitära våldsideologin islam mot det västerländska samhället.
Merkel och många av våra svenska politiker men även politiker från GB och Frankrike kommer gå till historien som ett par naiva dårar som öppnade portarna till kaoset.
Citera
2017-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Så du hävdar att detta terrordåd/attentat är Trumps fel men att media har drivit på och hetsat med sina antivita kampanjer i åratal kan vi bortse från, dom bär ingen skuld eller hur tänker du?
Allting får konsekvenser och pushar man på aggressivt i åratal så lär det komma kraftiga motreaktioner synd bara att det så sällan drabbar de som förtjänar det.

Det här kommer sluta i förskräckelse, den totalitära våldsideologin islam mot det västerländska samhället.
Merkel och många av våra svenska politiker men även politiker från GB och Frankrike kommer gå till historien som ett par naiva dårar som öppnade portarna till kaoset.

Nej det hävdar jag inte.
Citera
2017-02-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha, det har tagits upp på andra arenor än flashback, de förljugna rapporterna och de rasistiska brandmännen i Boden och mycket annat är ju inte något som flashback fabulerat ihop. Googla lite så kanske det bringar lite klarhet.
Vilken verklighet lever du i egentligen? MSM-korthuset faller ihop och du sitter under bordet och limmar fast kort i pannan med super attack-lim.

Spela inte dum nu, du vet mycket väl hur rapporteringen går, är det islamistisk terrorist så ligger media lågt men är det någon vit ala Breivik så kör dom på stenhårt. Agendan är extremt tydlig och har varit det länge nu. Jobbar du för PK-media i Stockholm eller vad är haken här?

Nej det vet jag inte. Påstår du verkligen att media legat lågt när det gäller Charlie Hebdo eller terrordåden i Paris 2015, eller lastbilsattackerna i Nice och Berlin?
PK-media i Stockholm verkar ju ligga betydligt lägre nu när det gäller vad som hänt i Quebeck.
Jag bryr mig inte om du jobbar för för extremhögermedia eller vad haken är. Men den verklighet jag lever i får mig att dra andra slutsatser än du.
Citera
2017-02-01, 19:26
Medlem
Citat:
Men vad sade hans så vitt spridda gillanden initialt när inget av det vi nu i övrigt vet var känt?
Citera
2017-02-01, 19:37
Medlem
Det är svårt, för att inte säga helt obegripligt, att förstå hur hon inte inser att även hennes ord har betydelse och att hennes hatretorik kan leda till ond bråd död:

Världen polariseras i snabb takt och Trump häller just nu bensin på elden.
Det är väl känt att Breivik och Mangs upplevde stöd i opinionen för sina attacker mot det mångkulturella samhället.
Under flyktingkrisen 2015 fick främlingsfientliga olyckskorpar luft under vingarna i Sverige. Samtidigt inträffade runt 30 bränder på asylboenden, enligt Ekots kartläggning.
Ord har betydelse. Hatretorik kan leda till ond bråd död.

Hennes hatretorik får läsaren att tro att de 30 bränderna var anlagda av mordbrännande rasister, det är naturligtvis en lögn, ett medvetet vilseledande och inget annat än ren och skär hatretorik.

Motbjudande.

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/VJ1k3/terroristen-liknar-mangs-och-breivik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in