2017-01-30, 16:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det går rykten om att det är två homosexuella män som fått nog av trakasserier. Kan det verkligen stämma?

Var ryktas det?
Citera
2017-01-30, 16:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar stämma att det är rätt FB på ena snubben åtminstone.

Lutar åt att den andre inte är MK som postats i tråden, då hans profil stängts ned. Däremot inte AB:s sida – känns som att om polisen eller Facebook ville stänga ned de misstänktas profiler så borde båda stängts.
Citera
2017-01-30, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sidan verkar ha tagits bort. Men jag är inne på den nu, på en av mina flikar.

Kan mycket väl vara fel person.

Verkar inte finnas bilder eller info på Mohamed alls, men Alexandre syns överallt.

Kan ju vara som sagts tidigare att Mohamed är relativt nytillkommen som medvetet gått under radarn.

Bara spekulation såklart men det är ju inte omöjligt att han manipulerat Alexandre, lär ju finnas en orsak till varför just han själv ringde polisen.
Citera
2017-01-30, 16:11
Medlem
Citat:
Var ryktas det?

I kommentarer på facebook. Tycker att det verkar långsökt. Nog bara "fake news".
Citera
2017-01-30, 16:11
Medlem
Citat:
Om du tycker att det verkar som att AB drevs av islamistiska motiv så tycker jag det finns anledning att ifrågasätta din logiska slutledningsförmåga. Se hans wall – det finns inte ett spår av islam.

Vad gäller den andra gärningsmannen så är det inte mycket känt. Han kan mycket väl vara islamist. Tror inte att det är den i tråden tidigare postade MK.
Om du läst mina inlägg så har jag skrivit att jag inte tror AB är någon övertygad islamist, utan har förmodligen någon personlighetsstörning (ja, man kan ha det och ändå lyckas med högre studier) som har hamnat i klorna på en radikal islamist. En psykopat som lyckats övertyga AB på något sätt - kanske lockat med knark eller annat - att utföra detta dåd ihop med islamisten mohamed.

Att det skulle röra sig om två högerextrema tror jag inte på. Att det skulle röra sig om två bögar som går bärsärk pga trakasserier: njää. Toleransen mot bögar är hög i Kanada.
Citera
2017-01-30, 16:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Verkar inte finnas bilder eller info på Mohamed alls, men Alexandre syns överallt.

Kan ju vara som sagts tidigare att Mohamed är relativt nytillkommen som medvetet gått under radarn.

Bara spekulation såklart men det är ju inte omöjligt att han manipulerat Alexandre, lär ju finnas en orsak till varför just han själv ringde polisen.

Utländska personer kan ibland vara lite svårare att hitta på sociala medier också, i alla fall araber i Sverige. De kan ha ett annat namn/stavning än vad som står i folkbokföringen.
Citera
2017-01-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Ett nutjob. Har stött på en del genier på universitetet när det begav sig, men flera av dem var förvirrade nutjobs, då gränsen mellan genialitet och dårskap är hårfin. Jag sätter en slant på att Alexandre är en sådan.

En som påstår sig vara tidigare klasskamrat till Alexandre bekräftar delvis den bilden på hans Facebook.. i kommentarerna.

Behöver ju inte betyda att det stämmer men ändå.
Citera
2017-01-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En som påstår sig vara tidigare klasskamrat till Alexandre bekräftar delvis den bilden på hans Facebook.. i kommentarerna.

Behöver ju inte betyda att det stämmer men ändå.
Finnes det länk?
Citera
2017-01-30, 16:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Om du tycker att det verkar som att AB drevs av islamistiska motiv så tycker jag det finns anledning att ifrågasätta din logiska slutledningsförmåga. Se hans wall – det finns inte ett spår av islam.

Vad gäller den andra gärningsmannen så är det inte mycket känt. Han kan mycket väl vara islamist. Tror inte att det är den i tråden tidigare postade MK.

Rent allmänt så skulle det inte vara smart att vara öppen med detta på sociala medier. Då hamnar man ganska snabbt i polisens radar. Faktum som tyder på islamistiskt dåd är ju än så länge detta då.

Citat:
“It seemed to me that they had a Quebecois accent. They started to fire, and (while) they shot they yelled, ‘Allahu akbar!’ The bullets hit people that were praying. People who were praying lost their lives. A bullet passed right over my head,” said the witness, who asked not to be named. “There were even kids. There was even a three-year-old who was with his father.”

Sedan även om nu detta stämmer att de skrek detta kan givetvis detta bero på att de kanske försökte få det att se ut som ett sådant dåd. Men än så länge är det bara detta att kan på.
Citera
2017-01-30, 16:15
Medlem
Citat:
Utländska personer kan ibland vara lite svårare att hitta på sociala medier också, i alla fall araber i Sverige. De kan ha ett annat namn/stavning än vad som står i folkbokföringen.

Förvisso, Men man kan tycka att någon borde hittat någon bild, Alexandre syns ju överallt i media.
Citera
2017-01-30, 16:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Rent allmänt så skulle det inte vara smart att vara öppen med detta på sociala medier. Då hamnar man ganska snabbt i polisens radar. Faktum som tyder på islamistiskt dåd är ju än så länge detta då.

Man hamnar inte under polisens radar för att man är muslim.

Men alldeles oavsett vad som är smart eller inte: I de fall där vi tidigare sett profiler på FB tillhörande islamistiska terrorister så har det inte rått nån tvekan om att de är åtminstone muslimer, det är i alla fall min minnesbild.

Onödigt att komplicera saker. Om man på sin FB-profil inte framstår som muslim, men gillar Donald Trump och Marine Le Pen, så är man förmodligen inte muslim.

Citat:
Sedan även om nu detta stämmer att de skrek detta kan givetvis detta bero på att de kanske försökte få det att se ut som ett sådant dåd. Men än så länge är det bara detta att kan på.

Om de nu skrek det så tror ja det var mer av hånfull karaktär, än att de ville lägga skulden på islam. Man kan ju kanske också tänka sig att en av dem (troligen då MK) skrek det, men inte den andre.
Citera
2017-01-30, 16:19
Medlem
AB:

Översatt från Facebook:

Citat:
Enligt vittnesmål på radion av en vän till alexander bissonnette, han var intraverti, konstiga och trodde starkt i konspirationsteorier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in