2017-02-06, 04:34
Medlem
GM är inte släppt. Den som släppts var ytterligare en person.
Citera
2017-02-08, 17:06
Medlem
Man skulle nästan kunna tro att GM är i farten igen, fast med en annan dejting-app.

Larmet om knivskärningen kom strax efter klockan fem på onsdagsmorgonen. En man i 35-årsåldern fick två knivhugg i låret av en annan man.

- Han skulle möta upp en tjej, men det dök upp en kille i stället. Det blev handgemäng och då blev han knivhuggen, säger Daniel Ågren, befäl vid polisens regionledningscentral i Uppsala.

Vem stämmer träff med en okänd tjej klockan 5 på natten?!? Nitlott.

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/man-knivskuren-i-stenhagen-4536037.aspx
Citera
2017-02-08, 20:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastrost
Vem stämmer träff med en okänd tjej klockan 5 på natten?!? Nitlott.
Om frågan inte är retorisk och du vill ha ett svar, kan jag komma med en kvalificerad gissning.
Citera
2017-02-09, 02:46
Bannlyst
Ingen uppdatering på bög-Åkes affaire d'amour?
Senast redigerad av AnalFisting 2017-02-09 kl. 02:49.
Citera
2017-02-09, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting

åke utskriven från sjukhuset?
åter i bostaden?

inga journalister eller papparazzis? e åke inte intressant alls?
Citera
2017-02-09, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
åter i bostaden?

Knivhögg dom han i röven? Araber brukar göra det.
Har han börjat fila på sin avskedsansökan, yet?
Naturligtvis, är det en mikroskopisk chans att kan fortsätta glassa runt som Generaldirektör när han köper bög-sex. Dessutom, i religionens namn.
Tror Åke kommer bli repatrierad till Dalarna, om dom vill ha fanskapet.
Citera
2017-02-09, 07:50
Medlem
fermions avatar
Ett stort problem med (den moralbaserade) sexköpslagen är att det är den "laglydige medborgaren" som blir föremål för polisutredning och "de skumma" (om de nu är det - finns många hedervärda horor) slipper undan. Personligen tycker jag lagen är omoralisk, resurskrävande, samhällstörande och kontraproduktiv. Men poliser gillar ju att trakassera laglydiga medborgare som kört 81 på 70-väg. Då får man äntligen utlopp för det som gjorde att man blev polis. Buset är ju bara jobbigt!
I detta fallet kanske BO vittnar falskt och på så sätt slipper en GM, som antagligen mördar snart, lätt undan eller med lindrigt straff.
Senast redigerad av fermion 2017-02-09 kl. 07:52. Anledning: språkfel
Citera
2017-02-09, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Ett stort problem med (den moralbaserade) sexköpslagen är att det är den "laglydige medborgaren" som blir föremål för polisutredning och "de skumma" (om de nu är det - finns många hedervärda horor) slipper undan. Personligen tycker jag lagen är omoralisk, resurskrävande, samhällstörande och kontraproduktiv. Men poliser gillar ju att trakassera laglydiga medborgare som kört 81 på 70-väg. Då får man äntligen utlopp för det som gjorde att man blev polis. Buset är ju bara jobbigt!
I detta fallet kanske BO vittnar falskt och på så sätt slipper en GM, som antagligen mördar snart, lätt undan eller med lindrigt straff.

vi får väll hoppas att åklagaren sätter åke till att berätta under sanningsförsäkran om vad som hände
tror inte att åke då berättar annat än sanningen.att torska för mened skulle knappast gynna åkes karriär...
Citera
2017-02-09, 09:13
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
åter i bostaden?

Det knivskurna offret tillbaka i jobb sedan över en vecka

Det knivskurna offret Åke Göransson är tillbaka på jobbet i över en vecka, sägs det.

Jag länkade den 2 februari 2017 till en artikel från 1 februari i den kristna rikstidningen Dagen. Dagen skrev då att generalsekreteraren Göransson redan var ute från sjukhuset. Eftersom artikeln publicerades den 1 februari så måste Göransson ha lämnat sjukhuset senast samma dag. Knivskärningen skedde enligt åklagarens häktningsframställan före klockan elva söndag kväll den 29 januari. Som mest kan Göransson ha varit inlagd i två och ett halvt dygn.

Dagen kunde berätta att Åke Göransson efter utskrivningen redan deltog i arbetet med att leda verksamheten på Nämnden för Statligt Stöd till Trossamfund, SST. Man får dock inte veta om han fortfarande är sjukskriven. Det sägs heller ingenting om huruvida han arbetar från sitt kontor på myndigheten eller om han sköter saken från hemmet, fritidshuset eller någon retreat där han hyrt in sig för att på bästa och snabbaste sätt återhämta sig.

Det var i trapphuset på Åkes bostadsadress Kyrkogårdsgatan 45 B i Uppsala som gärningen skedde. Åke kanske föredrar någon annan vistelseort så tätt inpå det som skett, innan han återvänder hem.

Citat ur Dagen

Jag citerar nu vad som den första februari stod att läsa i Dagens artikel under rubriken "Åter till jobbet".

Citat:
Åter på jobbet

Åke Göransson ska inte ha livshotande skador, och uppges redan ha lämnat sjukhuset, dit han fördes i ambulans för intensivvård. Han ska också redan vara så pass pigg att han är med och leder arbetet på SST.

– Hans arbetsledningsförmåga har absolut inte avtagit, säger Örjan Wallin som är handläggare för krisberedsskapsfrågor på SST. – Vi känner definitivt att han lever och är igång.

Han berättar att han haft fortlöpande kontakt med Åke Göransson, flera gånger om dagen, och att arbetet på myndigheten pågår som vanligt.

Dagen har också fått kontakt med Åke Göransson via sms, som meddelar att han i nuläget inte vill prata.
Senast redigerad av kafu 2017-02-09 kl. 09:26.
Citera
2017-02-09, 12:42
Medlem
Uppsalapolisen dyker i Fyrisån, 2017-02-09

Jag passerade nyss på Haglunds bro och såg polisbussar och avpärrningar, samt en hel del åskådare.

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/polispadrag-i-centrala-uppsala-4538255.aspx

Vad de letar efter vill de inte avslöja.

Polisen är på torsdagsförmiddagen på plats vid korsningen Skolgatan-Västra strandgatan. Ett område kring platsen är avspärrat och polisen arbetar nere vid ån.

UNT:s reporter Kristoffer Olofsson, som är på plats vid Fyrisån, berättar att polisen har sågat upp isen vid Fyrisån och att dykare är nere i vattnet.

- Jag har pratat med dykningsledaren som bekräftar att de letar efter något men i övrigt är de förtegna.
Senast redigerad av plastrost 2017-02-09 kl. 12:42. Anledning: fel datum
Citera
2017-02-09, 12:55
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/polisen-soker-i-fyrisan

Förutom tv-inslag (som jag inte kan se...) skriver de:

– De har sågat med motorsåg från ena sidan till andra genom isen. Sen är det två dykare i vattnet nu som slår på isflaken, jag antar att de försöker krossa upp en öppning under bron, säger SVT Nyheter Uppsalas reporter Niklas Gedda.

Utöver de två dykarna är ytterligare en handfull poliser på plats. Det är också flera åskådare som bevittnar händelsen.

Polisen är förtegna om insatsen vid ån.

– Vi ska dyka här, mer än så kan jag inte säga, säger polisens dykledare.
Citera
2017-02-09, 13:39
Medlem
Universells avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24381231.ab

Relaterat till
(FB) Uppsala - Man knivhuggen i trapphus 2017-01-29

Citat:
dykare nere i vattnet.

Undersökningen är kopplad till det mordförsök på en 58-åring som skedde för två veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in