2017-01-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Jämställdhet och islam går ej ihop. I islam har kvinna förvisso rättigheter men det är mannen som bestämmer över familjen och kvinnans uppgift är moderskap.

Se sura 4 vers 34 till exempel.

Feminism är hjärntvätt.

"mannen", den muslimske mannen bara för att klargöra. Vita män hugger man huvudet av om man är muslim och följer koranen och sharia. Direktiv som skrevs av löss och kckerlackor tusentals år sedan för inavlade muslimer i moderna tider.
Citera
2017-01-30, 00:08
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbidawi
Vi kan väl göra ett försök. Kakan Hermansson hatar män och är feminist. Varför inte börja en insamling på nätet så vi får ihop en biljett till henne till Saudiarabien så kan vi skcika dit henne så kan hon berätta för oss andra hur det är i det landet ur ett feministiskt perspektiv. Kakan Hermnsson är ju ett luder när det kommer till pengar och annat gratis fast hon är kommunist och feminist. Det är ett förslag.

Tycker jag låter som ett briljant förslag. Vet dock inte vem Kakan Hermansson är. Jag skulle vilja utvidga det förslaget, och lägga till en hel del namn.
Citera
2017-01-30, 00:09
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Att du inte har förmåga att se likheter tyder på att du är lågutbildad. Ditt sätt att skriva förstärker det. Jaja, alla har vi våra brister.

I så fall kan du hitta likheter och dra paralleller med vad som helst.
"Profeten Muhammeds favoritmat var fikon, betyder det att rawfood-kulturen har likheter med Islam?"

Jag hävdar fortfarande att religionen islam och ideologin feminism inte är lika varandra.
Sen vad jag generellt tycker om feminism och Islam har inte med saken att göra.
Citera
2017-01-30, 00:12
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
I så fall kan du hitta likheter och dra paralleller med vad som helst.
"Profeten Muhammeds favoritmat var fikon, betyder det att rawfood-kulturen har likheter med Islam?"

Jag hävdar fortfarande att religionen islam och ideologin feminism inte är lika varandra.
Sen vad jag generellt tycker om feminism och Islam har inte med saken att göra.

Jag låter Milo komma till din räddning:
https://www.youtube.com/watch?v=IkyTIZ0kn1U

Milo är briljant och fantastisk!
Citera
2017-01-30, 00:14
Medlem
laxen69s avatar
Första likheten är att de är lika lättkränkta.
Andra likheten är att de ser ungefär halva jorden befolknings som sina fiender som måste omvändas.

edit
Kom på en tredje.
De tycker att ickemuslimer/män skall betala högre skatt. (Står i koranen och F! har det som förslag)
Senast redigerad av laxen69 2017-01-30 kl. 00:16.
Citera
2017-01-30, 00:21
Medlem
l150s avatar
Citat:
Jag låter Milo komma till din räddning:
https://www.youtube.com/watch?v=IkyTIZ0kn1U

Milo är briljant och fantastisk!

Men nu frågade du från början om feminism och islam är detsamma!
Men bra räddning // Lycka till i tråden
Citera
2017-01-30, 00:24
Medlem
asameras avatar
Citat:
Men nu frågade du från början om feminism och islam är detsamma!
Men bra räddning // Lycka till i tråden

Bete dig inte som en feminist. Lugna ner ditt känslosvall. Lyssna nu på Milo och så tackar du mig sedan för att ha introducerat dig till denna man.
Citera
2017-01-30, 00:31
Medlem
l150s avatar
Citat:
Bete dig inte som en feminist. Lugna ner ditt känslosvall. Lyssna nu på Milo och så tackar du mig sedan för att ha introducerat dig till denna man.

Har redan sett saker med Milo, men tack endå
Saken var bara att du själv upptäckte att frågeställningen var rätt korkad.
Så du snyggade till det så det skulle passa dig lite bättre.
Hade ursprungsfrågan varit om det finns likheter mellan islam och feminism så hade mina svar varit annorlunda.

Edit, har kanske rört ihop det även jag. Skitsamma
Senast redigerad av l150 2017-01-30 kl. 00:33.
Citera
2017-01-30, 00:33
Medlem
asameras avatar
Citat:
Har redan sett saker med Milo, men tack endå
Saken var bara att du själv upptäckte att frågeställningen var rätt korkad.
Så du snyggade till det så det skulle passa dig lite bättre.
Hade ursprungsfrågan varit om det finns likheter mellan islam och feminism så hade mina svar varit annorlunda.

Varför lägger du inte din energi på att svara på det som står istället för att älta samma saker som en tant. Är du kvinna eller vad är det frågan om?
Citera
2017-01-30, 21:29
Medlem
hittar faktiskt en likhet:

Båda sekterna är mans-orienterade.

Feminismen är helt klart en mans-orienterad rörelse. Allt som varit typiskt manligt, ska nu vara kvinnornas ideal.

Islam har också manliga ideal. I och för sig sätts kvinnan på en piedestal - innan hon blir gift. Men sedan sjunker hennes status. Dock behöver hon inte arbeta och försörja sig själv eller familjen.

Men båda "sekterna" känns väldigt mans-orienterade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in