2017-01-29, 23:14
Medlem
asameras avatar
Eftersom mycket tyder på att Islam och feminism har förenat sig med varandra, kastar jag ut en fråga som var och en bör ta sig en funderare på. Hur lika är egentligen Islam och feminism 2017?

De bisarra "män" som är feminister, vars uppenbara syfte är att få ligga runt med kvinnor i högre utsträckning om de håller med kvinnorna, visar stolt upp sin feministiska identitet. Här har vi en sådan man - Jimmy Savile, raped children as young as nine' while working at BBC.
http://www.independent.co.uk/news/uk/jimmy-savile-raped-children-as-young-as-nine-while-working-at-bbc-leaked-report-finds-a6824436.html Det är märkligt hur perversa personer dras till en ideologi som hävdar att de är respektfulla gentemot det kvinnliga könet. Devin Faraci är ytterligare ett exempel på bisarr "man" som förklätt sig till att vara feminist...märkligt nog har han blivit ertappad av personer som denna: https://twitter.com/spacecrone att ha - grabbing her by the pussy (det står vem som helst fritt att fråga personen om uppgifterna är att lita på).

Islam hävdar att religionen skyddar kvinnors kyskhet. Fast här följer exakt samma mönster i jämförelse med feminism. Den kära profeten hade bl.a. en 9 årig fru. I UK i Rotherham utnyttjades 1400 barn mellan 1997 och 2013 av personer tillhörande Islam - http://www.bbc.com/news/uk-england-south-yorkshire-28939089 Likheten här utgörs av att både feminister som Jimmy Savile och muslimer har ett perverst begär att utnyttja barn sexuellt.

Låt oss fundera över på vilka andra sätt som Islam och feminism är lika?

Plocka nu fram knivskarpa argument som är genomtänkta. Inga floskler och överreagerade känsloreaktioner från feministerna. Håll er till fakta och underlag.
Senast redigerad av asamera 2017-01-29 kl. 23:44.
Citera
2017-01-29, 23:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Löjlig fråga.

De är inte samma. Det ena är en abrahamitisk religion som menar att de tror att en ökenkille vid namn Mohammed var en profet.

Den andra är en politisk rörelse som menar att de försöker tillvarata kvinnors intressen.

Gissa vilken som är vilken.

Ditt ganska långsökta exempel är ganska talande för hur de olika grupperna inte är ens i närheten av att vara samma.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-29 kl. 23:32.
Citera
2017-01-29, 23:33
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Löjlig fråga.

De är inte samma. Det ena är en abrahamitisk religion som menar att de tror att en ökenkille vid namn Mohammed var en profet.

Den andra är en politisk rörelse som menar att de försöker tillvarata kvinnors intressen.

Gissa vilken som är vilken.

Jag tror att du får läsa innehållet igen. Mer än en gång.
Citera
2017-01-29, 23:37
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Jag tror att ni alla börjar här se ett tydligt mönster.

Jag ser faktiskt inget tydligt mönster.
Så nöjer mig nog att svara på topic.

Nej.

Motivering är väl att islam är en religion som har koranen som sin heliga skrift medans feminism är en rörelse som jag mer förknippar med SCUM ,drömmen om ett matriarkat, floskler eller bara allmänna tankar om kön, sexualitet, etnicitet, klass. bla bla.
Citera
2017-01-29, 23:38
Medlem
Butteris avatar
Feministerna älskar muslimer och islam. Islam vill gräva ned feministerna till häften i sanden och stena dem. Feminismen och Islam bygger på något slags S&M förhållande.
Citera
2017-01-29, 23:45
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Jag ser faktiskt inget tydligt mönster.
Så nöjer mig nog att svara på topic.

Nej.

Motivering är väl att islam är en religion som har koranen som sin heliga skrift medans feminism är en rörelse som jag mer förknippar med SCUM ,drömmen om ett matriarkat, floskler eller bara allmänna tankar om kön, sexualitet, etnicitet, klass. bla bla.

Likheten utgörs av att både feminister som Jimmy Savile och muslimer har ett perverst begär att utnyttja barn sexuellt.
Citera
2017-01-29, 23:49
Medlem
l150s avatar
Citat:
Likheten utgörs av att både feminister som Jimmy Savile och muslimer har ett perverst begär att utnyttja barn sexuellt.

Släng in en blekfet pedofil på äventyr i filipinerna så är du ju hemma
Citera
2017-01-29, 23:51
Medlem
asameras avatar
Citat:
Släng in en blekfet pedofil på äventyr i filipinerna så är du ju hemma

Jag är inte feminist. Så lågt skulle jag inte vilja sjunka.
Citera
2017-01-29, 23:55
Medlem
l150s avatar
Citat:
Jag är inte feminist. Så lågt skulle jag inte vilja sjunka.

Jag svarade först och främst på din korkade fråga om islam och feminism är lika varandra 2017.
Och att med dina argument så skulle man lika gärna kunna slänga in den blekfeta pedofilen i ekvationen och fråga sig om han har likheter med feminism och islam.
Citera
2017-01-29, 23:59
Medlem
Jämställdhet och islam går ej ihop. I islam har kvinna förvisso rättigheter men det är mannen som bestämmer över familjen och kvinnans uppgift är moderskap.

Se sura 4 vers 34 till exempel.

Feminism är hjärntvätt.
Citera
2017-01-30, 00:01
Medlem
asameras avatar
Citat:
Jag svarade först och främst på din korkade fråga om islam och feminism är lika varandra 2017.
Och att med dina argument så skulle man lika gärna kunna slänga in den blekfeta pedofilen i ekvationen och fråga sig om han har likheter med feminism och islam.

Att du inte har förmåga att se likheter tyder på att du är lågutbildad. Ditt sätt att skriva förstärker det. Jaja, alla har vi våra brister.
Citera
2017-01-30, 00:03
Medlem
Citat:
Eftersom mycket tyder på att Islam och feminism har förenat sig med varandra, kastar jag ut en fråga som var och en bör ta sig en funderare på. Hur lika är egentligen Islam och feminism 2017?

De bisarra "män" som är feminister, vars uppenbara syfte är att få ligga runt med kvinnor i högre utsträckning om de håller med kvinnorna, visar stolt upp sin feministiska identitet. Här har vi en sådan man - Jimmy Savile, raped children as young as nine' while working at BBC.
http://www.independent.co.uk/news/uk/jimmy-savile-raped-children-as-young-as-nine-while-working-at-bbc-leaked-report-finds-a6824436.html Det är märkligt hur perversa personer dras till en ideologi som hävdar att de är respektfulla gentemot det kvinnliga könet. Devin Faraci är ytterligare ett exempel på bisarr "man" som förklätt sig till att vara feminist...märkligt nog har han blivit ertappad av personer som denna: https://twitter.com/spacecrone att ha - grabbing her by the pussy (det står vem som helst fritt att fråga personen om uppgifterna är att lita på).

Islam hävdar att religionen skyddar kvinnors kyskhet. Fast här följer exakt samma mönster i jämförelse med feminism. Den kära profeten hade bl.a. en 9 årig fru. I UK i Rotherham utnyttjades 1400 barn mellan 1997 och 2013 av personer tillhörande Islam - http://www.bbc.com/news/uk-england-south-yorkshire-28939089 Likheten här utgörs av att både feminister som Jimmy Savile och muslimer har ett perverst begär att utnyttja barn sexuellt.

Låt oss fundera över på vilka andra sätt som Islam och feminism är lika?

Plocka nu fram knivskarpa argument som är genomtänkta. Inga floskler och överreagerade känsloreaktioner från feministerna. Håll er till fakta och underlag.

Vi kan väl göra ett försök. Kakan Hermansson hatar män och är feminist. Varför inte börja en insamling på nätet så vi får ihop en biljett till henne till Saudiarabien så kan vi skcika dit henne så kan hon berätta för oss andra hur det är i det landet ur ett feministiskt perspektiv. Kakan Hermnsson är ju ett luder när det kommer till pengar och annat gratis fast hon är kommunist och feminist. Det är ett förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in