2017-01-29, 23:11
Medlem
Hur påverkas aktier då? Valutor? Svenska respektive amerikanska? Påverkas våra räntor?
Senast redigerad av Philomenia 2017-01-29 kl. 23:14.
Citera
2017-01-30, 00:00
Medlem
De höjer med så lite så det är mer symboliskt.
Kommer ta skitlång tid att få upp räntan till normal nivå i denna takten.

Tror aktier etc går upp för man har mer "tro" på att ekonomin är påväg åt rätt håll men man är så rädd för att något ska hända så man tar väldigt små steg.
Citera
2017-01-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
De höjer med så lite så det är mer symboliskt.
Kommer ta skitlång tid att få upp räntan till normal nivå i denna takten.

Tror aktier etc går upp för man har mer "tro" på att ekonomin är påväg åt rätt håll men man är så rädd för att något ska hända så man tar väldigt små steg.

Vad är det som kan påverka dollarn då? Med tanke på att den sjunkit tillbaka sista veckorna (och gick upp lika mycket tidigare)? Mitt logiska jag, tycker det måste bero på något.

Försöker alltså förstå hur olika saker påverkar varandra
Senast redigerad av Philomenia 2017-01-30 kl. 00:26.
Citera
2017-01-30, 07:14
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Vad är det som kan påverka dollarn då? Med tanke på att den sjunkit tillbaka sista veckorna (och gick upp lika mycket tidigare)? Mitt logiska jag, tycker det måste bero på något.

Försöker alltså förstå hur olika saker påverkar varandra
Det finns folk som studerar sånt här dygnet runt under ett helt yrkesliv och inte riktigt förstår. Det kan vara jättesmå saker som påverkar. Typ att dollarn först stiger, sen hittar marknaden någon liten formulering i slutet av pressmeddelandet som den tolkar annorlunda och då sjunker den. Bara för att sen låta uttalandet sjunka in och då handla upp dollarn igen. Kolla till exempel hur mycket euron rör sig under Draghis presskonferenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in