2017-01-29, 22:20
Medlem
Hej, jag skulle vilja köpa ett Windows 7 Pro 64.
Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att hitta det billigaste alternativet, på Pricerunner kommer det upp en satans massa alternativ på Win 7 för mellan 495:- till 1595:- och vad jag förstått så ska jag inte köpa en OEM version eftersom den är låst till en viss maskin. Jag köpte en nyckel på blocket nyss som var en OA version (samma som OEM tydligen) och när jag skulle ladda ner mjukvara från Microsoft så stod det att produkten redan var aktiverad och låst på en annan enhet.

Så hjälp mig gärna att hitta en ny eller "begagnad" Win 7 Pro nyckel till ett bra pris.
Mvh. Robin
Citera
2017-01-29, 23:16
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Hej, jag skulle vilja köpa ett Windows 7 Pro 64.
Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att hitta det billigaste alternativet, på Pricerunner kommer det upp en satans massa alternativ på Win 7 för mellan 495:- till 1595:- och vad jag förstått så ska jag inte köpa en OEM version eftersom den är låst till en viss maskin. Jag köpte en nyckel på blocket nyss som var en OA version (samma som OEM tydligen) och när jag skulle ladda ner mjukvara från Microsoft så stod det att produkten redan var aktiverad och låst på en annan enhet.

Så hjälp mig gärna att hitta en ny eller "begagnad" Win 7 Pro nyckel till ett bra pris.
Mvh. Robin

Windows 7 verkar inte säljas nytt längre, och begagnat skulle jag hålla mig borta ifrån, eftersom de så vitt jag vet registreras med information om moderkortet, och således blir oanvändbara utan det.

Kinguin hade visst Windows 7, om du inte har något emot grey market.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in