2017-01-29, 17:23
Medlem
Tja! Har fått en ny idé för ett litet tillskott för inkomsten. Idén är att man får t.ex. 20 pers som betalar 10 kr var, eller 10 pers som betalar 20kr var, för att vara med i en sorts tävling av något slag för att sedan vinna 100kr, medan jag behåller de andra hundra kronorna. Det bor cirka 9000 pers i kommunen jag bor i.
Jag undrar följande:
Är detta en bra idé över huvud taget?
Vad borde avgiften som man betalar för att vara med vara? Behöver inte vara just 10 eller 20 kr.
Hur många personer ska jag samla ihop för att tävla ut summan?
Allmänna tips?

Mvh

EDIT: Med tävling menar jag att något kul t.ex. att man får t.ex. ledtråd för en skattjakt eller bara den som kommer till en specifik plats snabbast på olika sätt. Något som får folk att känna att det blir en lagom utmaning
Senast redigerad av BlossaGlogg 2017-01-29 kl. 17:28.
Citera
2017-01-29, 17:34
Medlem
Nyskapande? Långt från.

Bra? Beror på hur många du kan få med och hur mycket du kommer gå plus.
Citera
2017-01-29, 17:44
Medlem
Bryr mig inte om hur nyskapande det är, huvudsaken är inkomst. Vill huvudsakligen bara få en idé om hur många som skulle gå med i detta.
Citera
2017-01-29, 18:33
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlossaGlogg
Bryr mig inte om hur nyskapande det är, huvudsaken är inkomst. Vill huvudsakligen bara få en idé om hur många som skulle gå med i detta.
Det beror helt på hur din marknadsföring ser ut. Fundera exempelvis över hur Svenska Postkodlotteriet jobbat på sin marknadsföring och hur du kan skala om det för att passa ditt upplägg.
Senast redigerad av vtc 2017-01-29 kl. 18:38.
Citera
2017-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlossaGlogg
Beror väldigt mycket på vad tävlingarna går ut på. Gör tävlingarna så intressanta och kul att man vill betala för att vara med i den sen är prispengar till vinnaren bara en bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in