Citat:
Dyviks skiathlonlopp då? 
Tyvärr finns det nog risk att Ribom är indisponibel, hon skulle åkt idag så något är det. Olsson fick däremot chansen att visa stigande form, och en utvilad Lundgren ska vara bra på den korta stafettsträckan. Karlsson DNF'ade, tog förmodligen ut sig helt idag, och Majbäck känns en god bit efter övriga tjejer överlag, så det kan bli en tung sträcka nånstans om inte Ribom kör.
Jag hade stökat av vem det nu blir av dom osäkra på förstasträckan. Sen Ebba-Olsson-Lundgren. Ebba får ta en klassisk sträcka för laget. Olssons styrka i dagens lopp var i fristilen, känns rimligt att hon tar tredje och så får Lundgren ta avslutningen när det finns frågetecken för Ribom.

Tyvärr finns det nog risk att Ribom är indisponibel, hon skulle åkt idag så något är det. Olsson fick däremot chansen att visa stigande form, och en utvilad Lundgren ska vara bra på den korta stafettsträckan. Karlsson DNF'ade, tog förmodligen ut sig helt idag, och Majbäck känns en god bit efter övriga tjejer överlag, så det kan bli en tung sträcka nånstans om inte Ribom kör.
Jag hade stökat av vem det nu blir av dom osäkra på förstasträckan. Sen Ebba-Olsson-Lundgren. Ebba får ta en klassisk sträcka för laget. Olssons styrka i dagens lopp var i fristilen, känns rimligt att hon tar tredje och så får Lundgren ta avslutningen när det finns frågetecken för Ribom.
"Frida satsade stenhårt, inte hundra pigg, kände yrsel och hög höjd, piggare nu" - hämtat från Sollefteå Skidors Facebook-sida..
Om Ribom inte är tillgänglig och Karlsson sliten (inte hundra), så är det ju precis det valet Hagström vs Majbäck som kan ha varit helt avgörande..
Att kunna kasta in Hagström nu, hade känts så mycket bättre än Majbäck i det här läget.. När jag läste en intervju med Maja innan JVM, så kändes det som hon halkat in på ett bananskal, hade inte varit med i J-landslaget under året och inte haft några landslagsuppdrag (jämfört med Hagström som kört Ungdoms-OS & juniorlandskamper och även är mer bekväm med de andra tjejerna, från juniorlandslaget)..
Kan bli en jädra press på Majbäck, som egentligen mest verkade införstådd med att åka skiathlonen.. Känner hon själv att de andra är bättre på kortare sträckor och hon då är den "svaga länken", det blir tufft..
Fast om Ribom inte kan åka, gissar jag väl ändå att Frida är förstavalet (om hon är OK), tror ändå hon har större kapacitet, men då får hon lira med lite större marginaler denna gång..
Oavsett, så känns det som förutsättningarna ändras rätt drastiskt utan Emma, från en "veteran" som gör sitt tredje raka JVM, till en oerfaren mästerskapsdebutant (inga UOS heller) för det lär ju bli så med Karlsson eller Majbäck..
Efter dagens lopp känns väl Lundgren klar också, tillsammans med givna Ebba & Olsson..
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-02-04 kl. 00:45.
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-02-04 kl. 00:45.