2017-01-28, 23:25
Medlem
Psyko77s avatar
Tjena på er,

Jag har bott utomlands i några år nu men nyss flyttat hem igen så jag är inte helt uppdaterad när det gäller svenska banker. Behöver därför förslag på vilken svensk bank som är bäst när det gäller att sköta om min vardagsekonomi.
  • Internetbank
  • Betalservice
  • Lönekonto
  • Sparkonto
  • Kreditkort
  • E-faktura/Autogiro
  • Mobilt Bank-ID
  • Swish
  • Mobilapp

/Psyko77
Senast redigerad av Psyko77 2017-01-28 kl. 23:36.
Citera
2017-01-28, 23:43
Medlem
Reevess avatar
Väljer SEB efter att ha provat de flesta av storbankerna. Saknar inga tjänster på SEB, förhållandevis låga priser, svarar snabbt på kundtjänsten.
Citera
2017-01-29, 00:28
Bannlyst
Röstar SEB.

Har då prövat dem flesta!

Undvik Nordea&Swed.

Värt att titta in:
Handelsbanken
Länsförsäkringar
Citera
2017-01-29, 01:52
Medlem
Psyko77s avatar
SEB verkar populärt. Tittade därför lite snabbt på deras sida och ser att det jag vill ha ligger under ett tjänst som heter "Enkla Vardagen" och kostar 25 kr/mån (35 kr/mån från 1 april), vilket jag ser som överkomligt. Det enda negativa jag kan se så här efter en snabb titt är att man bara erbjuder Mastercard (Visa ska tydligen utgå 1 april). Två olika kort från olika utgivare är att föredra.
Citera
2017-01-29, 04:50
Medlem
Har själv SEB men röstar tyvärr inte på SEB längre då de inte erbjuder VISA framöver. Jag bor utomlands och behöver VISA titt som tätt.

Dessutom höjer de avgift för enkla vardagen.. wtf.

Finns någon annan bank som erbjuder konto för de som inte har någon hemadress i Sverige?
Citera
2017-01-29, 05:50
Medlem
Diablo1118s avatar
SEB tycker jag inte är ett bra alternativ längre. Höga avgifter och även om du lyckas få ett bra erbjudande som ny kund så tar de igen det efter att du varit medlem ett tag.

Min tidigare favorit var Länsförsäkringar men gillar inte deras nya internetbank.
Jag har själv gått över till Danske Bank och är positivt överraskad. Jag hade dock inte valt dem utan saco erbjudandet.

Handelsbanken är också ett okej alternativ om man står ut med deras högre avgift på sina kort.

Swedbank och Nordea skulle jag flytt som pesten......

Jag tycker också alla borde ha mer en en bank och det finns fördelar med att använda Forex som en extra bank bara på grund av att de fortfarande handskas med kontanter och att de har bra öppettider på sina kontor. Deras internetbank och vissa andra tjänster suger även om det var ett tag sen jag kolla det sist så det kanske har förändrats.

Skall du spara i fonder & aktier/ISK är det Avanza och nordnet du också bör vara kund hos.
Skall du ha ett sparkonto bör detta ligga på någon som erbjuder någon ränta runt 1% och med insättningsgaranti.
Citera
2017-01-29, 09:10
Medlem
knasen79s avatar
Handelsbanken varje dag.

https://www.bank24.nu/bankernas-avgifter/
Citera
2017-02-08, 10:15
Medlem
Psyko77s avatar
Efter en del övervägande så blev det SEB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in