2017-05-10, 14:55
Medlem
Jag tror inte han e kvar i landet...
Finns nog rätt många som vill "prata" med honom om vad som hänt.....
Citera
2017-05-13, 22:47
Medlem
lasse-luss avatar
http://www.bt.se/ulricehamn/man-miss...-i-ulricehamn/
kan detta vara gm som har fått igen lite ?
Citera
2017-05-14, 13:40
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-lus
http://www.bt.se/ulricehamn/man-miss...-i-ulricehamn/
kan detta vara gm som har fått igen lite ?
Sidan fungerar inte för mig, vad handlade detta om?
Citera
2017-05-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Sidan fungerar inte för mig, vad handlade detta om?

Testa denna, http://www.ut.se/ulricehamn/tre-miss...ld-i-lagenhet/

Undrar också vilka är personerna i fråga? Någon som vet?
Citera
2017-05-14, 16:37
Medlem
Nej har inget med de att göra...
Citera
2017-05-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklan
Nej har inget med de att göra...

Okej. Vet du vilka som är inblandade?
Känns ju som någon av alla pundare/hobby gangstrar.
Citera
2017-05-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.topshotas
Okej. Vet du vilka som är inblandade?
Känns ju som någon av alla pundare/hobby gangstrar.

Har, under senaste tiden, sprungit på en del personer som funderar på att flytta till Ulricehamn på grund av läget "nära" flertalet större städer, närheten till natur och huspriser. Jag kan förstå det då staden är extremt trevlig, åtminstone för besökare. Är det mycket folk av sorten som tydligt illustreras i tråden? Märks de på helgkvällar? Hur är stämningen på krogarna, ligger smockan i luften?

Något OT, men med tanke på senaste tidens rubriker om grovt våld i Ulricehamn har man börjat undra vart folk är på väg att flytta egentligen.
Citera
2017-05-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Har, under senaste tiden, sprungit på en del personer som funderar på att flytta till Ulricehamn på grund av läget "nära" flertalet större städer, närheten till natur och huspriser. Jag kan förstå det då staden är extremt trevlig, åtminstone för besökare. Är det mycket folk av sorten som tydligt illustreras i tråden? Märks de på helgkvällar? Hur är stämningen på krogarna, ligger smockan i luften?

Något OT, men med tanke på senaste tidens rubriker om grovt våld i Ulricehamn har man börjat undra vart folk är på väg att flytta egentligen.

Man märker inte av det som i andra små städer, de flesta typer håller sig ute i Dalum/Trädet osv.
Sen det finns lite små tuffingar men det är inget jag upplever hotfullt, dom leker något dom inte lever.
Största chansen är att du hamnar i tjafs med nån brat som tror högt om sig själv.
Ulricehamn är en bra stad och låta sina barn växa upp i.

Finns äldre som håller ordning, vet många som blivit iväg skickade lika snabbt dom flytta dit.
Dock av den dåliga sorten, men för vanlig Svensson Svensson kan de inte bli mycket bättre!
Citera
2017-05-17, 12:20
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub

Väldigt lugnt överlag, begåvningsreserven visar sig sällan på krogarna utan är mer brats man kan hamna i tjafs med som ovanstående skriver. Väldigt sällan det är bråk här och är det de så är de oftast interna grejer som sällan drabbar utomstående. Delar av Nygatan och Jönköpingsvägen är väl lite samlingsplats för pundare/alkisar annars mest småorterna utanför typ Dalum, Trädet och Torsbo
Citera
2017-05-17, 14:17
Medlem
Ulricehamn är ännu trevligt, det har bara hänt lite mycket sista månaderna.
Jag växte upp i Torsbo, de var världens idyll tills stubo sålde sina hyresfastigheter till ett nystartat företag i Göteborg som hade kontrakt med soc, så de satte gbg soc fall i Torsbo. Då var jag tillräckligt gammal så jag hade redan flyttat hemifrån, de samhället som var idylliskt och lugnt är nu mera krigszon.
När jag träffade min gubbe så bodde han i Dalum, kan säga aldrig igen, jag var rädd för mitt liv. Nu hade jag turen att min gubbe som yngre tillhörde ett av de stora gängen och har all möjlig kontakt med folk, så ingen vågade ens säga nått till honom, men fan va otryggt det var att bo där ute.
När de kommer till gm, så ja han är ute dock inte tillbaka i sin lägenhet, känner en granne till honom. Men han är aktiv på facebook igen iaf och säger att man inte ska tro på flashback eller tidningar.
Citera
2017-07-18, 23:35
Medlem
lasse-luss avatar
Har domen fallit än ?
Citera
2017-07-27, 22:26
Bannlyst
http://www.bt.se/ulricehamn/misstank...gar-installda/

Misstänkte mördaren dök inte upp - hovrättsförhandlingar inställda
Ulricehamn 8 timmar sedan, uppdaterad 7 timmar sedan

Den åtalade mannen dök inte upp till hovrättsförhandlingarna som nu ställs in. Nya förhandlingar blir tidig höst.
En 27-årig man friades i maj i år efter att ha stått åtalad för att ha mördat en man i 30-årsåldern i Ulricehamn i januari. Tingrättens dom överklagades då till hovrätten där förhandlingar skulle ha inletts i går, onsdag, men fick ställas in eftersom den åtalade mannen inte dök upp.
Varför 27-åringen inte dök upp, eller var han befinner sig, är oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in