Jag har tidigare tänkt att Lisa bara ska föreställa omogen och lite dampig, men gårdagens avsnitt får mig att undra om hon faktiskt ska föreställa lite utvecklingsstörd? Det skulle förklara en del av hennes personlighet (men göra det till ett ännu större mysterium varför en tillsynes normalbegåvad lärare vill vara ihop med henne).
"JAG vill ha mer tid till att skapa 'konst', så JAG går ner i tid, vilket innebär att VI måste ha köpstopp", och sen fem minuter senare: "Det där med köpstopp var kanske inte så viktigt, JAG kan tänja på reglerna lite... eller ganska mycket", trots att det var hennes idé från början.
Det är ju ingen vettig, eller ens "normalt" oansvarig och odisciplinerad, person som handlar så totalt utan självinsikt och framtidsplanering utan att lära sig av sina misstag när man är närmare 40. Hur fan har hon ens överlevt så länge? Hade hon funnits på riktigt hade ju dels Patrik lämnat henne för länge sedan, samt att hon varit kandidat för
Lyxfällan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fittarministern
Tror ni den lille mesungen är bög i Frans?
Det är nog värre än så, Frans håller på att förvandla William till moderat!
För övrigt stärktes mina föreställningar om att Henrik har ett "psykopatutseende" ännu mer i gårdagens avsnitt när han bråkade lite. Han sade eller gjorde ju egentligen inget särskilt dumt eller uppseendeväckande, men bara han blir lite sur blir man ju rädd att han ska slå ihjäl Katja och William och sedan ringa Patrik och skratta ondskefullt medan han väntar på att polisen ska komma.