2019-04-02, 12:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Syftet skulle förstås vara att avskräcka henne från att överhuvudtaget ha fest. Precis som kameraövervakning i offentliga rum i huvudsak är till för att förebygga brott, inte avslöja dem. Eftersom de ändå inte gärna kunde åka hem och stoppa festen (eller för den delen erkänna att/hur de visste att Bianca ljög) är det ju ingen större poäng med att "ta henne på bar gärning". Om det inte bara var för att Patrik skulle känna sig duktig och bevisa att Bianca minsann gillade att festa (som de flesta andra tonåringar alltså)!

Vilket naturligtvis är helt idiotiskt, men i idiotlandet Sverige är det ju tyvärr lag på att man på offentliga platser måste varna om det finns kameraövervakning Självklart hade Bianca då letat upp kameran och gömt undan den. Vad tror du själv?

Självklart ville Patrik bevisa för sig själv att han hade rätt i sina misstankar medan som sagt Lisa alltid är naiv och tror att hennes skitungar är helt felfria. Som sagt, jag tror ingen förälder nekar en 19-åring att supa skallen av sig. Däremot vill man nog ogärna att 100 andra tonåringar röjer runt i ens hus medan man själv är bortrest på semester. Bianca kunde varit ärlig med att hon skulle ha fest så hade säkert Patrik ställt upp och hyrt en lokal åt dom istället. Men så tänker inte tonåringar tyvärr. Har väl själv varit en
Citera
2019-04-03, 03:50
Medlem
AH9s avatar
Den ena olyckan räcker den andre handen. Ingemars pengar och arv bidrog till denna osämja. Hade Patrik förvaltat arvet rätt så hade inte detta hänt. Varför det är så viktigt att respektera en människas sista önskan.

Patrik vill väl men väljer fel. Han tänkte på den gången Lisa sa "att man inte alltid behöver tala sanningen, så länge det är bra stämning."

Lisa vill bara väl för sina barn. Att de har en säker framtid. Tror egentligen att hon innerst inne vill att Patrik står på sig. Fortsätter det så, så är det inte omöjligt att hon hittar någon ny.

Lisa & Patrik är de absolut bästa karaktärerna i serien och dem passar så bra ihop!

Några tankar och frågor:

Är Frans och William mer än bara kompisar?
Är Patrik porrmissbrukare?
Citera
2019-04-03, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AH9
Den ena olyckan räcker den andre handen. Ingemars pengar och arv bidrog till denna osämja. Hade Patrik förvaltat arvet rätt så hade inte detta hänt. Varför det är så viktigt att respektera en människas sista önskan.

Patrik vill väl men väljer fel. Han tänkte på den gången Lisa sa "att man inte alltid behöver tala sanningen, så länge det är bra stämning."

Lisa vill bara väl för sina barn. Att de har en säker framtid. Tror egentligen att hon innerst inne vill att Patrik står på sig. Fortsätter det så, så är det inte omöjligt att hon hittar någon ny.

Lisa & Patrik är de absolut bästa karaktärerna i serien och dem passar så bra ihop!

Några tankar och frågor:

Är Frans och William mer än bara kompisar?
Är Patrik porrmissbrukare?

Jag funderade också på din första fråga iom att de visade så tydligt hur William satt med telefonen på båten (och såg ledsen ut) och på bryggan.

Att Patrik höll på med telefonen och Lisa sa till honom tror jag var att han kollade kameran i huset.
Citera
2019-04-03, 13:22
Medlem
brianmolkos avatar
Vad sa han, "det är en massa män som dansar i vårt vardagsrum" ?
Citera
2019-04-03, 23:44
Medlem
AH9s avatar
Att Patrik höll på med telefonen och Lisa sa till honom tror jag var att han kollade kameran i huset.[/quote]

I förra avsnittet så ville Eddie inte ha Patriks gamla telefon. Sen sa Patrik att mobilen bara ska rensas så fungerar det utmärkt.
Citera
2019-04-04, 02:58
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad sa han, "det är en massa män som dansar i vårt vardagsrum" ?
Hörde det också, lite rolig kommentar. Skall bli intressant att se sen när dom kommer hem till huset och hur det ser ut efter festen som Bianca hade med sina kompisar. Bianca lär väl inte bli glad om hon får reda på att Patrik övervakade henne i huset med en kamera.
Citera
2019-04-08, 23:26
Bannlyst
Tror ni den lille mesungen är bög i Frans?

Fy FAN vad jag hatar Lisa. Vill bara skicka in en sån knytnäve i hennes giriga nylle. "Men mina baaaarn då?"

Bästa slutet på denna serien vore att Lisa och hennes äckliga bortskämda två ungar dog i en bilolycka.
Senast redigerad av Fittarministern 2019-04-08 kl. 23:47.
Citera
2019-04-09, 03:12
Medlem
AH9s avatar
Oh Yes! Tydligt för var avsnitt.

Lisa är nog den absolut bästa kvinnliga karaktären i serien. Katja är för tråkig, Sima är för lat.
Citera
2019-04-09, 07:33
Medlem
Den här serien har gjort sitt, hoppas det här är sista säsongen.
Citera
2019-04-09, 10:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag har tidigare tänkt att Lisa bara ska föreställa omogen och lite dampig, men gårdagens avsnitt får mig att undra om hon faktiskt ska föreställa lite utvecklingsstörd? Det skulle förklara en del av hennes personlighet (men göra det till ett ännu större mysterium varför en tillsynes normalbegåvad lärare vill vara ihop med henne).
"JAG vill ha mer tid till att skapa 'konst', så JAG går ner i tid, vilket innebär att VI måste ha köpstopp", och sen fem minuter senare: "Det där med köpstopp var kanske inte så viktigt, JAG kan tänja på reglerna lite... eller ganska mycket", trots att det var hennes idé från början.
Det är ju ingen vettig, eller ens "normalt" oansvarig och odisciplinerad, person som handlar så totalt utan självinsikt och framtidsplanering utan att lära sig av sina misstag när man är närmare 40. Hur fan har hon ens överlevt så länge? Hade hon funnits på riktigt hade ju dels Patrik lämnat henne för länge sedan, samt att hon varit kandidat för Lyxfällan.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern
Tror ni den lille mesungen är bög i Frans?

Det är nog värre än så, Frans håller på att förvandla William till moderat!

För övrigt stärktes mina föreställningar om att Henrik har ett "psykopatutseende" ännu mer i gårdagens avsnitt när han bråkade lite. Han sade eller gjorde ju egentligen inget särskilt dumt eller uppseendeväckande, men bara han blir lite sur blir man ju rädd att han ska slå ihjäl Katja och William och sedan ringa Patrik och skratta ondskefullt medan han väntar på att polisen ska komma.
Citera
2019-04-09, 18:27
Medlem
Jag börjar bli klar med den här serien. Retar mig på för mycket. Dels Lisa och Patrika omaka förhållande. De har inget gemensamt. Overkligt att göra par av dem. Sedan är Vera Vital och Erik Johansson värdelösa i dialogen. De har två-tre tonlägen som varvas med i samtalen. Vet ej om det beror på regin men ingen av dem pratar naturligt. Övriga i serien är mycket bättre i dialogerna.
Citera
2019-04-09, 18:53
Medlem
fearreapers avatar
Tänkte spont, Man har bara sett lisas syster (regina lund) men ingen mamma eller pappa eller har jag fel ?, Sedan herregud vad det börjar bli mer och mer påträngt, fåfängt, löjligt, löjligt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in