2019-09-06, 00:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nu är de tillbaka på banan.
Saknar dock lite mer referenser till Lars påståenden.
Citera
2019-09-06, 05:13
Medlem
Castlevanias avatar
Erik Berglund har tagit på sig den inofficiella programledarrollen. Kan sväva iväg i personliga monologer, som när han blev tagen på bar gärning av polisen under en pisspaus utomhus.
Lennart Matikainen är den lugna, eftertänksamma och den med de flesta svaren. Till kontrast mot sin egen Youtube-kanal där han många gånger är riktigt fly förbannad. Första gången jag kikade på Erik och Matti trodde jag det var en pod som hittat ut på Youtube. Den känslan lever vidare. Programmet fyller dock en funktion även om det är en lättviktare i jämförelse med Willgert och Bern i Fjärde Statsmakten.
Citera
2019-09-06, 05:56
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Ja, vi bjöds på en tunn soppa. Men alla kan ju inte vara Arnstberg eller Tullberg.

Ja det är lite av Swebbtv:s signum och kvalitetsnivå. Tullberg och Arnstberg är alltid intressanta med sina genomtänkta synpunkter som de har förmåga att utveckla på förståeligt vis. Bern tycker jag också verkar gedigen, men han har inte tålamodet som krävs för att utveckla och belägga sina påståenden vilket ger ett ytligt intryck. Han kan säkert bättre. Wilgert är utmärkt som intervjuare och programledare, men om han valt ut Palme-konspiratören och Indianpolisen för Swebbtv:s räkning så har han gjort åtminstone två misstag som sänkt trovärdigheten.

Erik Berglund är verkligen en tillgång. Frågan är om han inte är ett ämne som seriös kommentator eller seriös intervjuare av högsta kvalitet. Jag lyssnar alltid på Erik och Matti och tycker det är OK, men Matti lider lite av samma som Bern: Suckar och stönar över omgivningens tillstånd och refererar till sig själva som auktoriteter vilket ger ett pösigt, självtillräckligt och osympatiskt intryck. Risken är att Erik går i samma fälla.
Citera
2019-09-06, 10:04
Medlem
Zneds avatar
Erik är bra. Han behövs i kanalen.

I den senaste Fjärde Statsmakten nr: 16 var Lars Bern i sitt esse.
Citat:
https://youtu.be/fFwD5PRzKh4

En genomtänkt och initierad genomgång över landet Sverige.
Arbetarna har flytt " Arbetarpartiet" Socialdemokraterna för SD. Sossarna är helt beroende av invandrade Afrikaner och Araber för sin existens. Och därför fortsätter med denna import. Så det ser verkligen mörkt ut.
Mer av Lars Bern finns ju på hans blogg :
Citat:
https://anthropocene.live/
Den rekommenderas.
Senast redigerad av Zned 2019-09-06 kl. 10:30.
Citera
2019-09-06, 14:06
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja det är lite av Swebbtv:s signum och kvalitetsnivå. Tullberg och Arnstberg är alltid intressanta med sina genomtänkta synpunkter som de har förmåga att utveckla på förståeligt vis. Bern tycker jag också verkar gedigen, men han har inte tålamodet som krävs för att utveckla och belägga sina påståenden vilket ger ett ytligt intryck. Han kan säkert bättre. Wilgert är utmärkt som intervjuare och programledare, men om han valt ut Palme-konspiratören och Indianpolisen för Swebbtv:s räkning så har han gjort åtminstone två misstag som sänkt trovärdigheten.

Erik Berglund är verkligen en tillgång. Frågan är om han inte är ett ämne som seriös kommentator eller seriös intervjuare av högsta kvalitet. Jag lyssnar alltid på Erik och Matti och tycker det är OK, men Matti lider lite av samma som Bern: Suckar och stönar över omgivningens tillstånd och refererar till sig själva som auktoriteter vilket ger ett pösigt, självtillräckligt och osympatiskt intryck. Risken är att Erik går i samma fälla.

Bern är uppe på samma nivå som herrar Tullberg och Arnstberg. Han har gjort soloprogram där han går in mer på djupet om klimatet, globalism och Den metabola pandemin (som är hans starkaste område). Således finns det ingen anledning att han ska djupanlysera allt i varenda program. Vi som följer Bern vet var han står.

Berglund kunde avlasta Willgert mer och göra intervjuer ute på fältet. Sen borde Tullberg och Arnstberg användas mer flitigt. De två kanske borde ha ett återkommande program med Berglund som programledare.
Citera
2019-09-06, 16:31
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Bern är uppe på samma nivå som herrar Tullberg och Arnstberg. Han har gjort soloprogram där han går in mer på djupet om klimatet, globalism och Den metabola pandemin (som är hans starkaste område). Således finns det ingen anledning att han ska djupanlysera allt i varenda program. Vi som följer Bern vet var han står.

Berglund kunde avlasta Willgert mer och göra intervjuer ute på fältet. Sen borde Tullberg och Arnstberg användas mer flitigt. De två kanske borde ha ett återkommande program med Berglund som programledare.

Jag håller fullständigt med och framförallt det jag fetat. Bern är seriös och kunnig, men det jag hängt upp mig på är att han gör ett lite gnälligt intryck i rutan jämfört med Arnstberg och Tullberg.
Citera
2019-09-06, 17:10
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Här är den senaste intervjun med Lars Bern.
Kloka ord värda att lyssna på.

https://www.youtube.com/watch?v=fFwD5PRzKh4
Nämner han judarna vid namn, eller fortsätter han att beskriva dem som anglosaxer?
Citera
2019-09-08, 20:24
Medlem
Zneds avatar
Har sett :

Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 60 - Bjarnholt om svensk sprängämnes- och vapenforskning.” på YouTube
https://youtu.be/WpweFqPIRis
Ett mycket intressant program. Wilgert tycktes trivas med att prata teknik och ingenjörskonst. Han skall väl själv vara inom det gebitet och är väl insatt har jag läst. Plus att han är utbildad journalist?

Nå, mer sådana program och intervjupersoner tack.
Citera
2019-09-12, 14:12
Medlem
Haddock93s avatar
Nytt avsnitt fjärde statsmakten, lika bra som alltid!

https://youtu.be/U0L4fmpK8Yk
Citera
2019-09-13, 03:09
Avslutad
Citat:
Ja, ett bra initiativ. Swebbtv behöver bli känt och deras produkter kan hjälpa till att föra ut och informera om kanalen.

Nu har ju Swebbtv ett planerat uppehåll i en vecka. Bra att de får vila upp sig lite.
I abstinensen över detta kan här rekommenderas ett föredrag av Hans Jensviks, han har ju också pratat i Swebbtv:

En annan tanke när jag ser HJ:s video, är att regimens villighet att inkvotera och aktivt söka upp "minoritetsgrupper" för att representera polis och militär, leder till att de lättare kommer in i på insidan av våldsmonopolet. Vad händer den dag när de är starka och enade nog att flytta fram alla positioner, polisen har då en direkt potentiell fiende inom det egna, och polisen blir ännu mindre relevant för svenskarna, när den inte är svensk längre. Redan i dag har det förekommit att invandrarpoliser läcker till klanen eller till kriminella och visar var lojaliteten främst ligger. Hur blir det när de har makten, antalet och tillfället att avrätta svenska poliser och sedan ge sig ut i samhället?

En tanke som är avlägsen, måhända, men med detta dårhus vet man aldrig hur fort saker och ting kan accelerera, och i Malmö har man lagt en polisutbildning just i syfte att invandrare ska in i kåren.
Senast redigerad av GenesisP 2019-09-13 kl. 03:50.
Citera
2019-09-13, 20:59
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En annan tanke när jag ser HJ:s video, är att regimens villighet att inkvotera och aktivt söka upp "minoritetsgrupper" för att representera polis och militär, leder till att de lättare kommer in i på insidan av våldsmonopolet. Vad händer den dag när de är starka och enade nog att flytta fram alla positioner, polisen har då en direkt potentiell fiende inom det egna, och polisen blir ännu mindre relevant för svenskarna, när den inte är svensk längre. Redan i dag har det förekommit att invandrarpoliser läcker till klanen eller till kriminella och visar var lojaliteten främst ligger. Hur blir det när de har makten, antalet och tillfället att avrätta svenska poliser och sedan ge sig ut i samhället?

En tanke som är avlägsen, måhända, men med detta dårhus vet man aldrig hur fort saker och ting kan accelerera, och i Malmö har man lagt en polisutbildning just i syfte att invandrare ska in i kåren.

Jo, detta du skriver är ju något som Lars Bern tar upp i den senaste Fjärde Statsmakten :
Citat:
Titta på ”Fjärde statsmakten nr 17 med Lars Bern om negativ ränta, klanstrider, Sida mm” på YouTube
https://youtu.be/U0L4fmpK8Yk
Polisen fylls på av invandrare samtidigt som svenska poliser slutar. Anledningen är att det har blivit för farligt att vara polis i Sverige.

Och att landet har blivit ett klansamhälle där lojaliteten mot den egna klanen är viktigare än den mot sitt " eget " land Sverige.
Det ser verkligen illa ut och det verkar inte kunna finnas någon lösning ut ur detta vansinne. Man ser fram emot en situation liknande den i maffians Italien.
En förklaring är ju att Sossarna och Vänsterpartiet spelar under täcket med klanledarna i Tensta/Rinkeby o.s.v för att få blattarnas röster. Utan dessa hade dessa partier varit utraderade i dag. Arbetarna går mer och mer över till SD.

Något jag funderat på idag är detta: knarkförsäljning pågår ju mer eller mindre öppet idag i våra förorter.I områden omkring där jag bor säljs det knark vid skolor och också vid dagisar, något som idag har rapporterats i en lokal Facebookgrupp.
Vad händer när de kriminella gängen känner sig starka nog att utpressa hela bostadsområden på "skyddspengar" ? Eller är detta en mindre trolig utveckling?
Senast redigerad av Zned 2019-09-13 kl. 21:18.
Citera
2019-09-13, 21:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Och att landet har blivit ett klansamhälle där lojaliteten mot den egna klanen är viktigare än den mot sitt " eget " land Sverige.
Det ser verkligen illa ut och det verkar inte kunna finnas någon lösning ut ur detta vansinne. Man ser fram emot en situation liknande den i maffians Italien.
En förklaring är ju att Sossarna och Vänsterpartiet spelar under täcket med klanledarna i Tensta/Rinkeby o.s.v för att få blattarnas röster. Utan dessa hade dessa partier varit utraderade i dag. Arbetarna går mer och mer över till SD.

Undrar just hur detta spel i praktiken ser ut. Har svårt att se att alla sossar sålt sig till djävulen (klanledarna) för att få röster. Men det räcker att några gjort upp med klanledarna och lovat saker i utbyte mot röster. Det är bara ytterst förskräckligt om det är så illa. Isf är inte Sverige bättre än Maffians Italien eller USA. Detta borde media granska.

Hur det än är så är det märkligt att det är så tyst om den svenska maffian. Ni har väl läst Lasse Wierup och Matti Larsson's bok. Den har drygt 10 år på nacken. Det vi nu ser är än värre då det skjuts på öppen gata och oskyldiga drabbas. Detta borde diskuteras mer bland politikerna och media. Varför maffian kunnat växa sig så stor i Sverige osv.

Det som också tas upp i programmet om Sidas generösa pengapåse till suspekta vänstergrupper är också uppseendeväckande. Hur många grupperingar är det som är helt beroende av biståndspengar. Bra att Moderaterna lyft frågan. Mycket tveksamt om det någonsin stoppas dock. Dagens politiker är inte tillräckligt kompetenta för att reda ut den här soppan som de själva skapat.
Senast redigerad av Castlevania 2019-09-13 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in