Citat:
Ursprungligen postat av
LibraryCop
Jag tycker tvärtom att Lars Bern ser pigg ut för att vara 78 år. Om du hade ägnat lite tid åt att lyssna på Lars Bern eller läsa det han skriver skulle du upptäcka att han har en lång historia av dålig hälsa, bland annat övervikt, cancer och gikt, som han botat med hjälp av förändrad kost. Han har redan provat blodtrycksmediciner och kolesterolsänkare men mådde bara dåligt av det. Allt enligt egen utsago förstås, sedan får vara och en bilda sig en egen uppfattning. Att vår hälsa i stor utsträckning beror på vad vi äter har jag dock inga svårigheter att tro på.
Missförstå mig inte, jag önskar Lasse all välgång. Min observation är att han under senaste tiden sett ut att ha blivit ordentligt gammal och sjuklig.
Jag håller med om att vår hälsa definitivt beror på vad vi äter. Själv äter jag för det mesta helt vegetariskt med lite vilt emellanåt, som kommer från egna ägor.
Lasse borde hålla sig till sitt specialområde, vilket är teknik och vetenskap istället för altteorier och fringe. Swebbtv skulle försöka bjuda in någon forskare som presenterar de senaste rönen angående kost och näringslära. Men det blir förstås svårt då Lasse är mer eller mindre en stadigvarande husgud.