2020-02-10, 00:25
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Det är just allmänheten som behöver väckas att du redan är upplyst gratulerar jag.
SwebbTV-gängets megafon är ett måste och det i rollen som väckarklocka.
Jag lyssnar på allt möjligt och bildar mig en egen uppfattning. Nyfikenheten om vad som sker i mitt land är den inbyggda drivkraften.
Citera
2020-02-10, 05:47
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Jag tycker tvärtom att Lars Bern ser pigg ut för att vara 78 år. Om du hade ägnat lite tid åt att lyssna på Lars Bern eller läsa det han skriver skulle du upptäcka att han har en lång historia av dålig hälsa, bland annat övervikt, cancer och gikt, som han botat med hjälp av förändrad kost. Han har redan provat blodtrycksmediciner och kolesterolsänkare men mådde bara dåligt av det. Allt enligt egen utsago förstås, sedan får vara och en bilda sig en egen uppfattning. Att vår hälsa i stor utsträckning beror på vad vi äter har jag dock inga svårigheter att tro på.

Missförstå mig inte, jag önskar Lasse all välgång. Min observation är att han under senaste tiden sett ut att ha blivit ordentligt gammal och sjuklig.

Jag håller med om att vår hälsa definitivt beror på vad vi äter. Själv äter jag för det mesta helt vegetariskt med lite vilt emellanåt, som kommer från egna ägor.

Lasse borde hålla sig till sitt specialområde, vilket är teknik och vetenskap istället för altteorier och fringe. Swebbtv skulle försöka bjuda in någon forskare som presenterar de senaste rönen angående kost och näringslära. Men det blir förstås svårt då Lasse är mer eller mindre en stadigvarande husgud.
Citera
2020-02-10, 20:22
Medlem
Den där Peter Springare är frimurare för den som undrar. Nu vet ni det.
Citera
2020-02-10, 23:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyadams

Oj, hade ingen aning. Ok, då går han bort i min värld. Dalmasen som gillar frimureriet. Nej, tack.
Citera
2020-02-11, 14:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyadams

Vad är då hans effort i frimureriet kontra hans yrkesliv? Är hans vittmesmål från polisen annat värt? Och vad är det med folk som behöver klubbar och kotteri? Finns det inga solitära individer som står av sig själva?
Citera
2020-02-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Missförstå mig inte, jag önskar Lasse all välgång. Min observation är att han under senaste tiden sett ut att ha blivit ordentligt gammal och sjuklig.

Jag håller med om att vår hälsa definitivt beror på vad vi äter. Själv äter jag för det mesta helt vegetariskt med lite vilt emellanåt, som kommer från egna ägor.

Lasse borde hålla sig till sitt specialområde, vilket är teknik och vetenskap istället för altteorier och fringe. Swebbtv skulle försöka bjuda in någon forskare som presenterar de senaste rönen angående kost och näringslära. Men det blir förstås svårt då Lasse är mer eller mindre en stadigvarande husgud.

Håller med om Lars Bern och kost. Vore intressant om de fick in en riktig forskare på området istället.

Någon som är insatt. Har verkligen nyare studier visat att högt dåligt kolesterol (ldl eller vad det nu heter) är bra för kroppen?

Han kommer med minst sagt kontroversiella påståenden eller är det jag som är oupplyst?

Startade en separat tråd om det ämnet
(FB) Är verkligen högt dåligt kolesterol LDL bra för kroppen?
Senast redigerad av Mafia 2020-02-11 kl. 14:15.
Citera
2020-02-15, 15:02
Medlem
Nyhetssändningarna börjar ta sig! Senaste avsnittet var riktigt bra.
Citera
2020-02-15, 19:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Tycker den senaste lördagsintervjun var riktigt bra.
Citera
2020-02-16, 14:23
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tycker den senaste lördagsintervjun var riktigt bra.
Verkligen! Det är det här alternativmedia borde satsa på. Låta förnuftiga kunniga balanserade människor komma till tals. Media domineras av konstiga narcissistiska karaktärer som inte vet vad de pratar om. Om bara mina kollegor på jobbet fick säga sitt så skulle man få en mycket förnuftigare diskussion än vad mediemänniskor är kapabla till. Mediemänniskor spelar en teaterroll och agiterar för att försöka övertyga andra. Vanliga människor säger helt enkelt det de förstår.

Man kan jämföra med knäppjökar på SwebbTV som påstått att WTC 911 sprängdes av CIA med kärnvapen. Helt jävla rubbat. Och han som menar att Olof Palme fortfarande lever, och bor tillsammans med Elvis Presley i Karibien. Att såna figurer söker uppmärksamhet är bara ett av symptomen på deras mentala ohälsa. Se så bra det blir när man istället intervjuar en vanlig vettig människa som får prata om det han kan nånting om!
Citera
2020-02-19, 19:21
Medlem
KometenKommers avatar
Äntligen är Jan Tullberg tillbaka! Allting låter så självklart när Tullberg pratar och förklarar hur saker och ting ligger till. Såg även att Tullberg skrev ett välformulerat inlägg på Fria Tider nyligen.
Citera
2020-02-20, 11:40
Medlem
SWEBBTV finns på kabel-TV för dem som är intresserade.
Skulle rekommendera folk att betala denna tjänst så att SWEBBTV växer fortare.

Jag tycker också ni ska skriva ut deras reklamblad från deras hemsida och klistra upp i era samhällen/städer. Det ska jag göra.

förresten, har någon av er nån statistik på när de grundades, och hur de sedan dess har växt?
skulle vara YTTERST tacksam för svar.

Kolla Fox News i USA. Dom är väldigt neutrala jämfört med t.ex. marxist-CNN och har dessutom fler tittare.
Senast redigerad av AnkAnus 2020-02-20 kl. 11:46.
Citera
2020-02-20, 12:42
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
SWEBBTV finns på kabel-TV för dem som är intresserade.
Skulle rekommendera folk att betala denna tjänst så att SWEBBTV växer fortare.

Jag tycker också ni ska skriva ut deras reklamblad från deras hemsida och klistra upp i era samhällen/städer. Det ska jag göra.

förresten, har någon av er nån statistik på när de grundades, och hur de sedan dess har växt?
skulle vara YTTERST tacksam för svar.

Kolla Fox News i USA. Dom är väldigt neutrala jämfört med t.ex. marxist-CNN och har dessutom fler tittare.

https://socialblade.com/youtube/chan...Xxnj3fBhEj3Pyw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in