• 2
  • 3
2017-01-29, 17:38
Bannlyst
Kanske satsa på 25-liters plastdunkar istället för tunnor!?
Gör du avlånga ramar att ha dunkarna i och däcket är något trall-liknande så kan du ju enkelt plocka bort ett par brädor med skruvdragare och byta en läckande dunk, att byta tunnor är ju inte lika enkelt.
+ Har du ett fåtal tunnor och en läcker så får du nog kraftig slagsida.
Överdimensionera lyftkraften är mitt tips.
Citera
2017-01-29, 18:20
Medlem
Är budgeten runt 0kr?

Isf kan frigolit vara ett alternativ också om du inte hittar billiga/gratis tunnor. Frigolit brukar vara lätt att hitta.
Och som någon skrev, blåser det lite från fel håll är ni körda med åror på mälaren med flotte. Men det finns ju rätt bra med bussar runt om och äventyr kan vara kul också.

Antar att valet flotte är för att det är soft? Är det bara kommma ut ni vill så skulle jag ju rekommendera båt, går att få i princip gratis och tar sig fram så mycket lättare.

Många har nån gammal båtmotor ståendes, testa att fråga runt lite vänner och släktingar kanske ni kan hitta en gratis.
Citera
2017-01-29, 21:41
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Rolig idé... Kanske lite inspiration?

https://www.youtube.com/watch?v=mwcGwNoN4C4
https://www.youtube.com/watch?v=za-pYraTYx0
Citera
2017-01-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Är budgeten runt 0kr?

Isf kan frigolit vara ett alternativ också om du inte hittar billiga/gratis tunnor. Frigolit brukar vara lätt att hitta.
Och som någon skrev, blåser det lite från fel håll är ni körda med åror på mälaren med flotte. Men det finns ju rätt bra med bussar runt om och äventyr kan vara kul också.

Antar att valet flotte är för att det är soft? Är det bara kommma ut ni vill så skulle jag ju rekommendera båt, går att få i princip gratis och tar sig fram så mycket lättare.

Många har nån gammal båtmotor ståendes, testa att fråga runt lite vänner och släktingar kanske ni kan hitta en gratis.

Tack, vart tänkte du jag kunde få tag på en gratis båt förutom hos vänner/släktingar? Har du nån länk till kanske nått upplåsbart? (Ingen leksak utan en riktig) Men den ska vara billig och ha plats för låt oss säga 4 pers!

Tack
Citera
2017-01-30, 22:09
Medlem
Det finns ibland båtar på blocket.se med priset "bortskänkes" eller liknande. Ibland vill säljaren ha en symbolisk hundring eller så för båten. Det får anses gratis tycker jag. Sedan återstår bara frågan om att frakta den från där den finns till där du vill ha den, och det lär inte vara gratis, oavsett hur du gör.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in