2017-01-25, 11:14
Medlem
Upptäckte igår morse en liten öm knöl uppe till höger på magen som växte under dagen och tillslut började ute i sidan och sträckte sig ca 10 cm in sitter strax under revbenen.

Idag är stor del av högersidan av magen hård, främst när jag står upp men man kan även känna det i liggande det gör även lite små ont men om jag känner på grundknölen så gör den ont som satan.

Sköter magen som jag ska.
Min första tanke va fettknöl men den lär ju inte bete sig såhär så vad fasen kan det va ?
Enligt 1177 är det psykiskt men jag är faktist inte ensam om att ha känt den här knölen
Citera
2017-01-25, 11:41
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Bråck kanske? De brukar synas när man står och försvinna när man ligger. Ditt onda sitter väl högt upp, men ett förslag.

Levern är ett annat förslag, den sitter på höger sida under revbenen.
Citera
2017-01-25, 11:45
Medlem
Jag är skapligt överviktig så det syns inte men det känns VÄLDIGT tydligt.

Är det något jag söker till min skitvårdcentral för eller åker till akutmottagningen med är oxå en bra fråga ??
Det känns visserligen inte akut annat än att det är jätte obehaglig känsla och lite ont när jag rör mig och känns döskumt när jag ligger ner hur jag än ligger så det är väll vc.

Har känt mig skum sen igår kväll glömde jag skriva, små yrselattacker och ena sekunden är jag jätte varm för att nästa va jätte kall.
Citera
2017-01-25, 12:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Om du ska åka in och vart, nu eller senare, kan jag inte svara på.

Du borde nog kolla febern och sen ringa 1177.
Citera
2017-01-25, 12:06
Medlem
Boka tid på en VC för att få en eventuell remiss till ny tid för röntgen. Det tar tid, men du kommer verkligen inte vara prioriterad på akuten. Där kan du säkert få vänta från morgon till sen kväll.
Citera
2017-01-25, 12:34
Medlem
Har ringt vc, dom ska ringa upp kl 15.15 i em. Är väll bara att vänta och jag vet att jag kommer få ringa imorgon igen för idag kommer alla tider att vara slut
Citera
2017-01-25, 13:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandrus
Har ringt vc, dom ska ringa upp kl 15.15 i em. Är väll bara att vänta och jag vet att jag kommer få ringa imorgon igen för idag kommer alla tider att vara slut

Ja, vore typiskt. Idiotiskt system. Man ska ringa upp kl 7.59.30 för att få en tid samma dag.

Lycka till, skriv gärna om hur det gick hos läkaren.
Citera
2017-01-25, 13:36
Medlem
Det ska jag göra
Citera
2017-01-25, 14:23
Medlem
Va o köpte en febertermometer på apoteket och ligger på 38,3
Citera
2017-01-25, 15:34
Bannlyst
Du verkar vara glad i sinnet, men själv skulle jag gå och kolla upp det! Absolut och utan att tveka!

Hittar man knölar i sina inre organ bör man definitivt kontakta en doktor!

Du behöver inte tacka mig nu, men om 25 år när jag implicit räddade ditt liv!

Jag skojar inte ens!
Senast redigerad av Kvinnojouren 2017-01-25 kl. 15:54.
Citera
2017-01-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandrus
Upptäckte igår morse en liten öm knöl uppe till höger på magen som växte under dagen och tillslut började ute i sidan och sträckte sig ca 10 cm in sitter strax under revbenen.

Idag är stor del av högersidan av magen hård, främst när jag står upp men man kan även känna det i liggande det gör även lite små ont men om jag känner på grundknölen så gör den ont som satan.

Sköter magen som jag ska.
Min första tanke va fettknöl men den lär ju inte bete sig såhär så vad fasen kan det va ?
Enligt 1177 är det psykiskt men jag är faktist inte ensam om att ha känt den här knölen

Bråck kanske, lyft tungt eller något? Är du sjuk? Eller har varit? Kan vara en lymfkörtel.
Citera
2017-01-25, 17:10
Medlem
Du har nog fått en abscess, även kallat varböld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in