2017-01-25, 19:45
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Kvinnan i artikeln tycket att brevet var mycket obehagligt, flera i tråden håller med trots allt envisas du med att anse att det bara är strunt och att man är pryd som tar illa upp. Vad är det som gör att din åsikt ska väga tyngre än vår?

Vanligt sunt förnuft.
Citera
2017-01-25, 19:53
Medlem
Mooons avatar
Jag antar att med den inställningen har du missat många chanser på fagra damer. Ett tips är att ta åt dig av vad kvinnor och riktiga män berättar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Vanligt sunt förnuft.
Citera
2017-01-25, 19:58
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag antar att med den inställningen har du missat många chanser på fagra damer. Ett tips är att ta åt dig av vad kvinnor och riktiga män berättar.

Oftast inte utan att det varit på eget bevåg -- men visst har man varit olyckligt förälskad som tonåring! Nu är jag dock en lycklig familjefar med ett sunt antal förhållanden innan äktenskapet.

(.. vad det nu har med mitt sunda förnuft att göra?)
Citera
2017-01-25, 21:15
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Men ska man ta åt sig så pass mkt över en sådan här händelse? Av de vi kan läsa är han ärlig och vill släppa en tung sten som han bär på. Måste man skapa riksrubriker för de här? De gör bara saken värre för henne då man kan även tolka att hon betett sig mer svinaktigt än mannen/gubben samtidigt som hon överreagerar.

Han påvisar inget tecken till att göra henne illa. Utan det är snarare henne själv som försöker vinkla detta som något rent negativt utan någon eftertanke till sitt eget beteende.

Att tiga ihjäl problem har aldrig funkat något vidare.

Han kanske är ärlig, men vadå då? Blir det mindre obehagligt för det? Blir det plötsligt okej att ofrivilligt bli så uppenbart objektifierad och utsatt för hans sexuella preferenser för att han "inte ville göra henne illa"? Blir han mindre slemmig för att han inte fattade att hon skulle ta illa upp? Knappast. Det gör snarare att han hamnar i fedoraträsket.

Hon är inte på något sätt otrevlig för att hon inte blev glad över att en främmande gubbe lämnade ett sliskigt brev om att han tänder på hennes saftiga rumpa. Hon reagerar som en helt normal jäkla människa.
Citera
2017-01-25, 21:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Vanligt sunt förnuft.

Kvinnor kanske borde uppskatta lite överraskningssex här och var i vardagen också? Vanligt sunt förnuft att det är kul för kvinnor att knulla vare sig de säger ja eller nej också eller?
Citera
2017-01-25, 21:49
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Kvinnor kanske borde uppskatta lite överraskningssex här och var i vardagen också? Vanligt sunt förnuft att det är kul för kvinnor att knulla vare sig de säger ja eller nej också eller?

Givetvis inte! Väldigt konstig, och på gränsen till psykotisk, parallell. Det är något fel på hur du tar in information om du drar en sån slutsats utifrån vad jag skrivit.
Citera
2017-01-25, 21:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Givetvis inte! Väldigt konstig, och på gränsen till psykotisk, parallell. Det är något fel på hur du tar in information om du drar en sån slutsats utifrån vad jag skrivit.

Varför ska man uppskatta att bli påtvingad bilden av en annans lusta och förslag på vad de ska göra med ens kropp, och påtvingat umgänge med denna person, men inte lite ofrivilligt sex med densamma? Varför drar du gränsen där? Visst håller jag med om att påtvingat sex är värre än enbart påtvingat umgänge med påtvingade sexuella anspelningar, men det är ju mer en gradskillnad än en artskillnad.
Citera
2017-01-25, 22:46
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Varför ska man uppskatta att bli påtvingad bilden av en annans lusta och förslag på vad de ska göra med ens kropp, och påtvingat umgänge med denna person, men inte lite ofrivilligt sex med densamma? Varför drar du gränsen där? Visst håller jag med om att påtvingat sex är värre än enbart påtvingat umgänge med påtvingade sexuella anspelningar, men det är ju mer en gradskillnad än en artskillnad.

Mitt sunda förnuft gör att jag drar mina gränser där jag drar dem. Jag vidhåller för övrigt att du drar paralleller som är uppåt väggarna och att du tolkar information och in- och uttryck på ett vridet sätt.

Jag tror att du behöver en kram av någon som älskar dig. God natt!
Citera
2017-01-26, 00:29
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Vanligt sunt förnuft.
Vanligt sunt förnuft i detta sammanhang är att inte lämna över ett sådant brev. MEN om det sunda förnuftet skulle svika så skriver man inte den sista meningen. Det var där allt gick fel och bara blev läskigt och äckligt oavsett ordval.

Kan man inte se det så saknar man sunt förnuft.

Edit: Katzyn behöver alltid en kram oavsett ämne. Visste jag bara var hon bodde och det inte var allt för långt ifrån mig så skulle jag åka förbi och krama henne varje gång jag har vägarna förbi.
Senast redigerad av valter-eggon 2017-01-26 kl. 00:31.
Citera
2017-01-26, 08:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Mitt sunda förnuft gör att jag drar mina gränser där jag drar dem. Jag vidhåller för övrigt att du drar paralleller som är uppåt väggarna och att du tolkar information och in- och uttryck på ett vridet sätt.

Jag tror att du behöver en kram av någon som älskar dig. God natt!

Ditt sunda förnuft är osunt. Kan du verkligen med handen på hjärtat säga att du blivit glad och smickrad om du haft ett liknande jobb och fått det där brevet av Per 52? Och sen sett honom lurka runt där och spana in ditt arsle?
Citera
2017-01-26, 08:14
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Vanligt sunt förnuft i detta sammanhang är att inte lämna över ett sådant brev. MEN om det sunda förnuftet skulle svika så skriver man inte den sista meningen. Det var där allt gick fel och bara blev läskigt och äckligt oavsett ordval.

Kan man inte se det så saknar man sunt förnuft.

Edit: Katzyn behöver alltid en kram oavsett ämne. Visste jag bara var hon bodde och det inte var allt för långt ifrån mig så skulle jag åka förbi och krama henne varje gång jag har vägarna förbi.

Tack, vad söt du är!
Citera
2017-01-26, 12:20
Avslutad
Det är nog med blandade känslor jag hade mottagit ett sådant brev. Visst komplimanger är alltid roligt.
Men ett brev, från en främmande kund som när som helst kan dyka upp och damen ifråga måste vara professionell i sitt yrke. Känns spontant som att han säkert menade väl men uttryckte sig osmidigt och klumpigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in