Sexualfixeringen och strävandet efter att förslappat leverne är ett arv sen den första ungdomskulturen i slutet av 50-talet men framförallt av den sexuella revolutionen i slutet på 60-talet när det blev coolt att röka brass. Jämför med hur mycket fokus det var på sex i filmer 1980 jämfört med 1960, sen har det blivit mer och mer.
Om dagens media funnits på 60-talet hade deltagarna i Paradise Hotel förmodligen tvångssteriliserats på grund av ett omdömeslöst sexualliv och eventuella diagnoser. Jockiboi från Kungarna av Tylösand hade troligtvis också steriliserats.
Sen är ungdomar så bortskämda nu så de klarar sig bra med att hänga i sociala medier, följda hjärndöda internetkändisar och sexfixerade dokusåpor, och strunta i skolan. I fattiga länder så antingen jobbar eller studerar ungdomarna för att kunna få pengar och/eller en framtid. 15-åringar i Polen räknar matte eller spelar fiol på helgerna, där räcker inte energin till för att leva ansvarslöst för då väntar en framtid som lösdrivare.
Jag låter bitter men jag har en liberal inställning till andra människor, om andra vill leva ansvarslöst är det upp till dem, jag försöker gå min egen väg. Visst var det jobbigt när man satt och räknade matte på lördagskvällar i ettan i gymnasiet när resten av klassen var fixerade vid att prata knulla, runka, porr, fitta, supa, brudar, osv, när man själv var okysst oskuld och bara druckit vid ett tillfälle i livet. "Fan vad gött det var att bli avsugen i lördags", hörde man det kunde man länga till sex som kändes avlägset. På den tiden blev jag väldigt upphetsad av porr dock, något jag knappt tänder på längre utan använder nästan enbart för att snabbrunka ur mig en sats ibland när det trycker på för hårt.
Som tur var tog jag så småningom klivet från oskulds-porr-bubblan och blev likadan som de andra