2017-01-25, 10:57
Medlem
Jag är en ung människa ska fylla 19 i april och jag hör jämnt och ständigt hur min generation "knullar runt"

men sanningen är att väldigt många, tjejer såväl som killar inte har sex alls särskilt ofta, visst finns det en grupp som festar och knullar men jag tycker att den gruppen i proportion till det totala antalet ungdomar faktiskt är ganska liten, jag tycker det verkar som att många unga tjejer är osäkra och vill inte ha sex med en kille som de aldrig träffat förut och de vill inte heller ha sex onyktra, de vill ha pojkvän som är sådär perfekt som i filmerna..

killarna vill också ha sex, de som festar får förstås chansen om de är tillräckligt charmiga, men många killar sitter hellre framför datorn och dricker energidryck och spelar spel en fredagkväll än att gå ut. Många killar vill precis som tjejerna inte bara ha något engångsligg utan många unga killar är genuint intresserade av att vara som de där perfekta killarna i filmerna, men det går förstås inte eftersom de saknar erfarenhet samt att de där killarna i filmerna är just perfekta, omänskliga.. och att sitta framför datorn är ju inget vidare sätt att uppnå perfektion om jag säger så.

jag hör ofta på flashback om hur alla tjejer förlorar oskulden vid 13 års ålder och har knullat minst 10 pers innan 18, och det kanske stämmer på en del men ärligt talat tror jag väldigt väldigt många tjejer(precis som många killar) är och förblir oskulder ganska långt upp i åldrarna...

bara min personliga massuppfittning dock....
Citera
2017-01-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bla.Bla.Brulder
Jag tittade på American Pie och kom att tänka på att nästan allt man ser på film och TV och musik och böcker ger folk idén att coola typer har sex ofta.
Det har pågått ett tag, men nu har det ju exploderat. Allt från Big Brother till Millenium serien. Paradice hotel och allt vad det heter.
Hänger det ihop med ökande aborter och ungdomar som mår dåligt?

Absolut. Unga kvinnor knullar unga eller icke unga män för att sedan efter någon random tv program bestämmer sig för att göra abort.

Helt ärligt. Jag tackar vem som helst för att jag inte längre är i er ålder.
Citera
2017-01-25, 13:23
Medlem
https://unvis.it/dn.se/livsstil/farre-unga-har-sex-i-dag-an-for-100-ar-sedan

Verkar som Babianen ligger närmast sanningen. Mycket snack, lite verkstad.
Citera
2017-01-25, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
https://unvis.it/dn.se/livsstil/farre-unga-har-sex-i-dag-an-for-100-ar-sedan
Verkar som Babianen ligger närmast sanningen. Mycket snack, lite verkstad.
Om du hittar någon som säger att tomten inte har skägg, kommer du att tro honom?
Citera
2017-01-25, 15:11
Medlem
jaybones avatar
Skulle tro att ungdomar super och har sex mindre idag än när jag var ung.

Men de verkar också må sämre än när jag var ung.

Ang sexet: Förr så var det en stor grej att ha sex för män. Tinder och sådant fanns ej. Man var ute på krogen och letade ragg. Det var någon typ av värde i en erövring då. Allt kretsade kring sex på sätt och vis.

Idag har man stängt igen vissa nattklubbar i Stockholm pga för lite kunder för att folk ses på andra sätt. Att få tag i någon att ha sex/ dejta är idag väldigt lätt. Det är inte lika laddat och den grabbiga "jakten" är försvunnen.

Vidare är porren överallt i våra liv nu. Inga VHS-kasetter utan HD porr i mobilen, i skolan, på jobbet osv. Jag skulle chansa på att den yngre generationen kollar rätt mycket på porr ist för att ha sex. Det är något som syns tydligt enligt forskningen i Japan. Att rekordmånga unga pojkar inte ens vill ha sex utan lever bara ett liv med porr. Jämfört med samma undersökning för män på 70-talet där det skulle räknas som en sjukdom för en ung man att inte vilja ha sex med tjejer.

Alkohol: Tror faktiskt ungdomar inte har råd att dricka på samma sätt längre. Det är inte lika coolt idag. Samt att fler människor från kulturer där man inte dricker är med i statistiken. Sådana människor vara bara nördar på 80-talet. Idag är det helt okej att inte dricka på valborg t.ex.

Ang att folk mår dåligt. Jag säger sociala medier. Att vara ung och osäker samtidigt som man jämför sig med allt och alla. Själv kanske man lever hemma hos mamma pga bostadsbristen samtidigt som man kollar på instagram hur andra kör porsche och umgås med modeller. Man jämför sig. Kvinnor mår sämst och jämför sig mest. Kolla bara hur folk lägger ut bilder. Väldigt många lever värsta wannabe fotomodell-livet på sociala medier och lägger ut bikinibilder med filter. Andra kvinnor jämför sig och skönhetsoperationerna ökar. Dessa saker fanns inte ens när jag var ung och man fick hålla till godo med H&M-katalogens underklädsreklam om man ville se en tjej i stringtrosor, utan att starta sitt 5,6 K-modem och vänta 30 min på att kunna ladda ner en bild.

Mixa detta med att även unga tjejer kollar på porr och jämför sig/är osäkra på att räcka till. Blev rätt chockad själv när jag började dejta en 19-årig tjej med silikonbröst som tyckte deep throat var standard av vad jag kunde förvänta mig. Sånt shit fanns fan inte förr. Undrar om detta kan ha att göra med att ungdomar mår sämre?
Citera
2017-01-25, 15:31
Medlem
Citat:
Om du hittar någon som säger att tomten inte har skägg, kommer du att tro honom?

Artikeln är en översättning från Independent, vilket i sin tur är baserad på en undersökning gjorde på över 25 000 personer. Du får vara mer specifik kring vilka som skulle fara med osanning.
Citera
2017-01-25, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Artikeln är en översättning från Independent, vilket i sin tur är baserad på en undersökning gjorde på över 25 000 personer. Du får vara mer specifik kring vilka som skulle fara med osanning.
Specifikt: alla far med osanning. Hela världen ligger i den ondes våld.
Citera
2017-01-25, 17:04
Medlem
Couplets avatar
Menar du i en amerikansk eller en svensk kontext, nu? För det är avsevärd skillnad, tycker jag.
Citera
2017-01-25, 19:03
Medlem
Citat:
Specifikt: alla far med osanning. Hela världen ligger i den ondes våld.

Din topic är mao skitsnack och stämmer inte? Helt plötsligt blev ju det här en ännu mer värdelös tråd än det var från början.
Citera
2017-01-25, 19:16
Bannlyst
Det tycker inte jag och många andra här i världen. Jag har forskat ingående på heltid och sökt efter något som är sant. Vad än jag tittar på visar tydligt att där finns en helt annan sanning bakom.
Media, politik, underhållning, vetenskap och religon.
Citera
2017-01-25, 19:36
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Det tycker inte jag och många andra här i världen. Jag har forskat ingående på heltid och sökt efter något som är sant. Vad än jag tittar på visar tydligt att där finns en helt annan sanning bakom.
Media, politik, underhållning, vetenskap och religon.

Ugh. Är du religiös? Nästan varenda kommentar du skriver har religiös underton...
Citera
2017-01-25, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Ugh. Är du religiös? Nästan varenda kommentar du skriver har religiös underton...
Nej. Jag tror du är religiös. Jag är en följare av Jesus kristus.
Du följer blint alla sagor som lärs ut i TV, skola och Tidningar.
Snacka om att vara blind. Jag är en apa på en spinnande boll.
Det säger alla.

Om du menade på ett annat sätt, så ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av Bla.Bla.Brulder 2017-01-25 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in