2017-01-26, 01:27
Medlem
Cineastens avatar
[quote=Babianen|
4) Du kan se att dagens unga sitter hemma och dricker te och drömmer om att vara oskulder när de gifter sig med en rik företagare.[/QUOTE]
Alkoholkonsumtionen bland unga i Sverige har förvisso minskat men desto fler använder illegala droger och blandmissbrukar.
Citera
2017-01-26, 03:07
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bla.Bla.Brulder
Nej. Jag tror du är religiös. Jag är en följare av Jesus kristus.
Du följer blint alla sagor som lärs ut i TV, skola och Tidningar.
Snacka om att vara blind. Jag är en apa på en spinnande boll.
Det säger alla.

Om du menade på ett annat sätt, så ber jag om ursäkt.

Om du är anhängare av kristendom så är du religiös.

Vidare så har jag varit källkritisk mot media sedan barnsben. Urlöjligt att du antar dig vara den enda moderna apan som kan vara medveten om att media vinklar och sprider lögner. Uppenbarligen lider du av hybris. Förutom de mytologiska vanföreställningarna då..
Citera
2017-02-05, 15:08
Medlem
Sexualfixeringen och strävandet efter att förslappat leverne är ett arv sen den första ungdomskulturen i slutet av 50-talet men framförallt av den sexuella revolutionen i slutet på 60-talet när det blev coolt att röka brass. Jämför med hur mycket fokus det var på sex i filmer 1980 jämfört med 1960, sen har det blivit mer och mer.

Om dagens media funnits på 60-talet hade deltagarna i Paradise Hotel förmodligen tvångssteriliserats på grund av ett omdömeslöst sexualliv och eventuella diagnoser. Jockiboi från Kungarna av Tylösand hade troligtvis också steriliserats.

Sen är ungdomar så bortskämda nu så de klarar sig bra med att hänga i sociala medier, följda hjärndöda internetkändisar och sexfixerade dokusåpor, och strunta i skolan. I fattiga länder så antingen jobbar eller studerar ungdomarna för att kunna få pengar och/eller en framtid. 15-åringar i Polen räknar matte eller spelar fiol på helgerna, där räcker inte energin till för att leva ansvarslöst för då väntar en framtid som lösdrivare.

Jag låter bitter men jag har en liberal inställning till andra människor, om andra vill leva ansvarslöst är det upp till dem, jag försöker gå min egen väg. Visst var det jobbigt när man satt och räknade matte på lördagskvällar i ettan i gymnasiet när resten av klassen var fixerade vid att prata knulla, runka, porr, fitta, supa, brudar, osv, när man själv var okysst oskuld och bara druckit vid ett tillfälle i livet. "Fan vad gött det var att bli avsugen i lördags", hörde man det kunde man länga till sex som kändes avlägset. På den tiden blev jag väldigt upphetsad av porr dock, något jag knappt tänder på längre utan använder nästan enbart för att snabbrunka ur mig en sats ibland när det trycker på för hårt.

Som tur var tog jag så småningom klivet från oskulds-porr-bubblan och blev likadan som de andra
Citera
2017-02-05, 15:21
Bannlyst
Citat:
Jag tittade på American Pie och kom att tänka på att nästan allt man ser på film och TV och musik och böcker ger folk idén att coola typer har sex ofta. Det har pågått ett tag, men nu har det ju exploderat. Allt från Big Brother till Millenium serien. Paradice hotel och allt vad det heter. Hänger det ihop med ökande aborter och ungdomar som mår dåligt?

Det var illa redan på 90-talet och därför var jag trött på den filmserien redan när jag var 25. Skada skedd eftersom jag såg filmerna senare och uppskattar dem som de bra komedier de är.

Du är dock fel ute i dina teorier. Sverige har blivit ett dåligt land för de flesta och på många olika sätt och det drabbar även ungdomen mentalt.

Vi har alltid aborterat foster i Sverige såsom landet vire rena rama Treblinka-fabriken.
Citera
2017-02-05, 16:31
Medlem
stripesssss avatar
Ja det hänger absolut ihop.
American Pie filmerna är nog mer ansvariga för att ungdomar mår dåligt än vad någon annan faktor i samhället är. Där målas upp en bild om hur livet är/ska vara med galna fester, sex, alkohol, status, lycka, goda relationer osv. Denna bild är långt ifrån verkligheten både i Sverige och USA. Denna typ av filmer är i högsta grad medverkande i översexualisering av samhället vilket förstör det naturliga mötet mellan de motsatta könen. Där killar blivit ena jävla slödder som kryper på knä efter motsatta könet och gör vadsomhelst för att ens få en sekunds uppmärksamhet. Tjejer ser ner på detta beteende och vill ha en man som är jämställd dem, inte en som direkt lägger sig under henne och behandlar henne som en prinsessa enbart för att hon har en fitta. Tjejer som är medlem på någon dejtingsida vet nog vad jag pratar om.
Medan tjejer uppmanas klä sig lättklätt, dricka alkohol och gå på galna fester. Och vi vet alla hur detta många gånger kan sluta i dagens "aldrigtididigaresåtrygga" Sverige. Det uppmuntras att de förlorar sig oskuld i 13 års åldern och någon som är några år äldre och fortfarande inte blivit av med den ses som konstig.
Detta är bl.a Hollywood till stor del ansvarig för, och vi vet alla vilka som styr Hollywood - samma krafter som styr övriga media i samhället. De tjänar på effekterna av samhällsutvecklingen som skapas utifrån dessa ideal. Enda rätta är att gå rakt emot vad som förespråkas av dessa globalister. Om de säger åt dig att svänga höger, sväng vänster.
Citera
2017-02-05, 16:39
Medlem
stripesssss avatar
Citat:
Jag tittade på American Pie och kom att tänka på att nästan allt man ser på film och TV och musik och böcker ger folk idén att coola typer har sex ofta.
Det har pågått ett tag, men nu har det ju exploderat. Allt från Big Brother till Millenium serien. Paradice hotel och allt vad det heter.
Hänger det ihop med ökande aborter och ungdomar som mår dåligt?
Att rena porrserier som Paradise Hotel får sändas helt fritt åtkomligt för barn/ungdomar tycker jag är ett tecken i sig att globalistagendan existerar. I ett normalt samhälle hade skiten blivit bannad direkt och den som kom på iden hade blivit hängd offentligt.
Nyligen såg jag att ett nytt program ska startas, en dejtingserie där alla deltagare är nakna och bor på någons strand ö. Självklart på Bonnier ägda TV4. Översexualiseringen av samhället är idag helt sinnessjukt.
Samma utveckling med sexualiserat samhälle såg vi i Tyskland innan andra världskriget, självklart samma krafter som ligger bakom det då som nu.
Citera
2021-09-14, 16:22
Medlem
McCarthy01s avatar
Även serien Sex and the city har gjort sitt till för att få det att verka mer okej för främst kvinnor att vara lössläppta. Lite grann har SD varit en motvikt till den ökande dekadensen och normupplösningen, då partiet värnar om traditionella värderingar och kärnfamiljen, vilket lett till ett mindre trendbrott hos många unga. Det har börjat bli populärt att gifta sig igen och leva i ett traditionellt monogamt förhållande. Tyvärr så tror jag det blir ganska kortvarigt, då människors mentalitet överlag verkar dras till och lockas av ett promiskuöst leverne.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in