2018-01-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Nej det är sant. Men du glömmer bort att vi lever i verkligheten.
Folk som kör bil förvandlas. Blir irriterade och uppjagade över minsta lilla.

Många blir idioter helt enkelt.

Hade folk hållt hastigheten så blir inte idioterna irriterade. Och därav mindre olycker.

Vissa saker ser bra ut på papper men funkar inte i verkligheten.
Jo jag vet att det är så. Det är synd att dessa har kökort, då det är dessa som orsakar olyckorna.
Citera
2018-01-07, 02:09
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Kan absolut vara så att en åldrande befolkning kan vara en orsak.
och blattarna självklart, en jag vet från Syrien (+60) visade sitt syriska körkort , såg ut som något från monopolspelet, trolig fått i syrien får årtionden sedan utan större körkunskaper, han fick det utbytt mot ett svensk, tror han fick köra några ggr hos en körskola men om han tvingades köra upp hos en inspektör det vete fan....
Krockade ett par månader senare....
Ofattbart han ens fick svensk kort!

annars tycker jag det är många kvinnor som är "långsamkörare" också.

Intressant att detta fenomen även existerar i Tyskland.

Har inte med det att göra, det har med politisk tillhörighet att göra, vänsterfolk ska oftast hålla hastigheten eller lägre för att jävlas med bakomvarande, speciellt på 40km/h vägar som tidigare var 50km/h.

Man märker direkt om det är en sån jävel man ligger bakom.
Citera
2018-01-07, 17:35
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Har inte med det att göra, det har med politisk tillhörighet att göra, vänsterfolk ska oftast hålla hastigheten eller lägre för att jävlas med bakomvarande, speciellt på 40km/h vägar som tidigare var 50km/h.

Man märker direkt om det är en sån jävel man ligger bakom.
Hur märker du det, jag ställde fartkontrollen på 40 genom en stad, där det var skyltat 40.
Hur kollar du att jag är vänster.

Borde jag gjort något annat?
Citera
2018-01-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jo jag vet att det är så. Det är synd att dessa har kökort, då det är dessa som orsakar olyckorna.

Och hade folk hållt hastigheten så hade dessa idioter inte kört om.
Citera
2018-01-07, 21:04
Medlem
Citat:
Och hade folk hållt hastigheten så hade dessa idioter inte kört om.
Då hade de irriterat sig över någonting annat och fortfarande kört lika illa. Det finns ju uppenbarligen folk som blir irriterade även på folk som håller hastighetsgränserna. Det går aldrig att skylla hetskörarnas bristfälliga omdöme på någon annan.
Citera
2018-01-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Då hade de irriterat sig över någonting annat och fortfarande kört lika illa. Det finns ju uppenbarligen folk som blir irriterade även på folk som håller hastighetsgränserna. Det går aldrig att skylla hetskörarnas bristfälliga omdöme på någon annan.

Nej men man har iaf funnit orsaken till varför dom gör det.

Bra att veta grundorsaken till något om man vill lösa ett problem
Citera
2018-01-07, 21:21
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur märker du det, jag ställde fartkontrollen på 40 genom en stad, där det var skyltat 40.
Hur kollar du att jag är vänster.

Borde jag gjort något annat?

Hur jag märker det? räcker väl med att du använder fartkontrollern, du anser dig inte vara präktig och tråkig och förmodligen retar dem flesta som ligger bakom dig?

Extremt viktigt eller hur att ligga exakt på vad som är skyltat? en riktigt duktig svenne.
Citera
2018-01-07, 22:08
Medlem
Citat:
Nej men man har iaf funnit orsaken till varför dom gör det.

Bra att veta grundorsaken till något om man vill lösa ett problem
Grundorsaken är att folk är lättirriterade och stressade i trafiken, vilket gör att de kör omdömeslöst. Är det inte långsamma trafikanter så är det traktorer, vägarbeten, trafikolyckor, folk som kör i laglig hastighet, saltbilen, lastbilar eller något annat som irriterar. Tar man bort det ena så finns det hundra anledningar och bortförklaringar kvar. Det löser inga problem. Ansvaret för när olyckor sker i de här fallen kan endast ligga på de som hetsar och gör trafikfarliga omkörningar.
Senast redigerad av pf10 2018-01-07 kl. 22:18.
Citera
2018-01-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Hur jag märker det? räcker väl med att du använder fartkontrollern, du anser dig inte vara präktig och tråkig och förmodligen retar dem flesta som ligger bakom dig?

Extremt viktigt eller hur att ligga exakt på vad som är skyltat? en riktigt duktig svenne.
Att hålla maximal tillåten hastighet på en viss vägsträcka kan man knappast lasta någon för. Andra normala förare blir heller inte irriterade över detta. Det går naturligtvis inte heller att säga vilken politisk tillhörighet en viss förare har baserat på vilken hastighet denne håller.
Citera
2018-01-14, 00:17
Medlem
Nä det är faktiskt inte rätt att konstant ligga 10-20 km/h under anvisad hastighet. Kör du så på en uppkörning blir du underkänd. Dessutom är det av dessa oerhört många av dessa som messar eller pratar telefon under körning så tutar man lite bakom så gasar de på eller stannar till vid vägrenen. Således inte något större hänsynstagande till vare sig trafik eller väder.
Citera
2018-01-14, 10:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikirox
Nä det är faktiskt inte rätt att konstant ligga 10-20 km/h under anvisad hastighet. Kör du så på en uppkörning blir du underkänd. Dessutom är det av dessa oerhört många av dessa som messar eller pratar telefon under körning så tutar man lite bakom så gasar de på eller stannar till vid vägrenen. Således inte något större hänsynstagande till vare sig trafik eller väder.
Var finns det vägar med anvisad hastighet?
Citera
2018-01-14, 11:03
Medlem
poxers avatar
Irritationen löser man genom att ligga i röven och sen peka finger genom rutan när man drar om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in