• 4
  • 5
2005-12-23, 22:59
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Om det hade varit min pojke och han hade tyckt att det var obehagligt så hade jag sagt till honom att

- Man måste inte vara omtyckt av alla
- Man ska inte bry sig så mycket om vad andra tycker eller gör
- Det är den andre pojkens förlust om han eller hans föräldrar håller honom hemma

eller också:
-Mamma, varför kommer inte han på mitt kalas?
-För att hans mamma är dum i huvudet

Jag tycker att det är uppenbart att killens föräldrar har något emot dig eftersom de låter honom gå på alla andras kalas. Det är bra att ni föräldrar gemensamt har bestämt att bjuda alla och att det sedan är upp till föräldrarna att släppa iväg sina barn. Skönt att höra att killarna kommer bra överens och att "problemet" ligger på en vuxen nivå. Jag förstår att du undrar varför det är som det är, det skulle jag också gjort. Du verkar ha en bra inställning till det hela, att prata med andra sansade föräldrar är en bra idé. Det ska bli spännande att höra fortsättningen, lycka till!
Citera
2005-12-23, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Vet inte vad jag skall tro. Men detta börjar göra mig illa till mods även om jag försöker skita i det:

I min sons klass kom vi föräldrar överens från början om att bjuda in alla killar respektive tjejer till födelsedagskalasen.
Det har vi gjort sedan nollan. Nu är det fjärde året som en av killarna inte kommer. De ringer alltid kvällen före,
det är mannen som ringer, han klämmer snabbt och plågat ur sig att hans son inte kommer. Får intryck att han ringer "på uppdrag".

Killarna är inte ovänner. Har aldrig varit i bråk och de leker med varandra i skolan. Båda killarna tillhör den blyga, snälla typen.
Tilläggas kan att föräldrarna alltid låtsas som de inte ser oss på föräldramöten o dyl.

De första två åren brydde jag mig inte. Men tredje året undrade min son själv, och i år när samma sak hände
så igen så såg jag att osäkerheten och obehaget hade fått fäste i honom. Hur f-n kan man bära sig åt så mot ett litet barn!!??
Ni är inte fina nog och kan inte bete er antagligen, anser de.
Citera
2005-12-23, 23:37
Medlem
Tacoritzs avatar
Fråga runt om ungen kommer på andras kalas.

edit: sorry kanske borde ha läst första sidan först
Om hans föräldrar har "fina" jobb och är klassföräldrar kanske dom tycker att du är någon slags underklass. Det låter sjukt men hände faktiskt i min storebrors klass. Eller så kanske du, som sagt har fel politisk färg. Vem släpper iväg ungen till ett gäng kommunister :/
Citera
2006-01-10, 06:50
Medlem
BonZus avatar
Vill veta vad de andra mammorna säger om den familjen. Jag tror att mamman tycker att deras son/familj är för fin för att umgås med eran son/familj. För kalasen kan de styra att de träffas men inte under skoltid.
Citera
2006-01-10, 14:36
Medlem
xchaaras avatar
Usch....ni har tydligen en liknande "överenskommelse" som de har på min dotters skola. Att man ska bjuda varenda unge i klassen på kalas är helt sinnesjukt enligt mig, och jag motsätter mig detta bestämt.

"Det motverkar mobbing". "Alla blir bjudna, ingen blir utanför".

För det första:

1. Världen fungerar inte så. Om mobbing sker i skolan, så ska mobbingen tas tag i, och att bjuda på kalas löser inga problem. Grupperingar är naturligt, och att få komma på ett kalas där man inte är önskvärd är väl ännu värre än att inte gå alls. Samma sak att bjuda någon som man inte tycker om, varför? Alla KAN inte gilla alla. Och leker man inte i skolan, så börjar man inte leka på grund av ett futtigt kalas.

2. Ekonomiskt är det ohållbarn, speciellt för en person som är arbetslös, ensamstående och har barn att köpa presenter. I snitt har en klass 20-24 elever, det blir ju över 2 kalas i månaden. För att inte tala om när ens eget barn har kalas, att ha 20-tal ungar springandes i en liten lägenhet...sist fick vi låna lokal. :thumbsdow

Jag tycker det är helt sinnesjukt.

För övrigt, vad gäller den här pojken...att han inte kommer på kalasen. Jag menar, vad är problemet egentligen ? *fattar inte*
Citera
2006-01-10, 16:07
Bannlyst
Håller med xchaara.. Vad är problemet.. Förstora inte upp saker, det är sådant som hämmar. Låt ungarna göra vad som faller dom in och tryck in på att dom ska göra si eller så..
Citera
2007-04-12, 12:38
Medlem
evolutes avatar
Ja.. vad hände egentligen? Var föräldrarna frikyrkliga nazister eller hade Kickan2 dålig hygien? Detta är problemet med banningar, trådar som lämnas öppna och fladdrande i vinden. Kan man hoppas på att hon kommer tillbaka med ett svar?
Citera
2007-04-12, 12:53
Bannlyst
Hm... ligger den inte lite under fel forumsdel????
Citera
2007-04-12, 12:56
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion
Hm... ligger den inte lite under fel forumsdel????

Tråden låg i gamla Sex och samlevnad som gjordes om till Erotik och sexualitet alla färska trådar skickades till nya Relationer och samlevnad. Andra trådar flyttas när de bumpas upp.

Istället för att klaga i tråden uppskattas ett RP.

Erotik och sexualitet --> Relationer och samlevnad

/Moderator
Citera
2007-04-12, 20:28
Medlem
Nazipolizeis avatar
ahh synd att TS är bannad! (varför hon nu blev det?)jag är ju nyfiken på uppfölningen (fan vilken jävla skvaller kärring jag är...) men ah shiett, lite dokusåpa över det hela. Tråden har väll f.ö inget syfte längre...
Citera
2007-04-18, 02:14
Medlem
När jag va liten så brukade iaf inte alla komma på ens kalas. Och inte på mina kompisars kalas heller. Ungen kanske helt enkelt inte gillar din unge? Jag minns att man helst ville slippa bjuda vissa i klassen tex den extremt feta tjejen Men ens morsa tvingade en
Citera
2007-04-18, 02:52
Medlem
Dan-Banans avatar
Usch. Nu får man ju tragiska minnen om barndomen, den period i livet då jag inte kunde bestämma själv vilka man skulle umgås med. T ex den där skitstöveln som jag var tvungen att leka med bara för att han råkade bo på samma gata, eller den där mesiga jäkeln som bara var tvungen att gå i min klass och ha en mamma som var bekant med min mamma. Känns som om man behöver lite hjälp av en psykolog för att behandla de där minnena. Och allt beror på att nån skulle skicka upp en skitgammal tråd ur mörkret...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in