Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-12, 21:11
  #13
Medlem
Firrpinnes avatar
Nyström/Wilander vann aldrig franska öppna. Wimbledon 1986 är deras enda GS-titel.
Citera
2020-09-22, 23:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Jag växte upp med en historia om hur stor skillnad det var mellan den svenska eliten och typ top 100.
En av Sveriges bästa spelare spelade mot Sveriges top 100 i en match och som ett handikapp var den duktiga spelaren tvungen att spela med vänster hand.

Enligt historien ska top 100 spelaren inte lyckats vinna en enda poäng under hela matchen.
Har någon av er hört talas om den här matchen?

Hörde historien många gånger och ibland var det Mats Wilander eller Stefan Edberg fast det kunde även vara Borg eller någon annan.

Alla tips mottages tacksamt

Den här matchen har aldrig spelats, använd sunt förnuft, top-100 spelaren kan förstås serva rätt bra och alla dessa ska då returneras med fel hand av toppspelaren. Dessutom måste toppspelaren serva med fel hand, vilket förstås blir en ohygglig skillnad mot att serva som vanligt..

Enda möjligheten är att toppspelaren var naturligt vänsterhänt, men även om han skulle vara det, så borde top-100 spelaren åtminstone kunna knipa någon poäng med en bra serve eller genom att sätta någon boll på linjen..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2020-09-22 kl. 23:08.
Citera
2020-09-23, 09:42
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Den här matchen har aldrig spelats, använd sunt förnuft, top-100 spelaren kan förstås serva rätt bra och alla dessa ska då returneras med fel hand av toppspelaren. Dessutom måste toppspelaren serva med fel hand, vilket förstås blir en ohygglig skillnad mot att serva som vanligt..

Enda möjligheten är att toppspelaren var naturligt vänsterhänt, men även om han skulle vara det, så borde top-100 spelaren åtminstone kunna knipa någon poäng med en bra serve eller genom att sätta någon boll på linjen..
I wimbledon vann Edberg över Stefan Eriksson med 6-0 6-0 6-0 !
Citera
2020-09-23, 13:23
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
I wimbledon vann Edberg över Stefan Eriksson med 6-0 6-0 6-0 !

Imponerande! Dock spelade väl Edberg inte med vänster hand och Eriksson lär väl ha vunnit rätt många bollar, trots att han inte tog något game..
Citera
2020-09-29, 00:37
  #17
Medlem
Skröna .. jag som amatör har mött en spelare/tränare (under ett träningsläger) som har varit med i danska DC laget som spelade med fel hand.
Man vann inte bollarna men det berodde mest på att han lyckades få tillbaka bollarna och lät mig göra misstagen.
Att tennis spelarna slog innebandygänget i innebandy låter inte helt omöjligt på 80-talet då innebandy inte var det är nu. Har haft Pernfors som tränare 1 vecka och det är nog bara J-O Waldner som slår honom i bollkänsla (min åsikt).
Citera
2021-01-27, 16:07
  #18
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
I wimbledon vann Edberg över Stefan Eriksson med 6-0 6-0 6-0 !

Eriksson hade glömt sina grässkor och fick inget fäste.

Sen är det stor skillnad på att inte vinna några game och inte vinna några set.
Citera
2021-01-27, 16:13
  #19
Medlem
Bjurras avatar
För att vinna 48-0 i bollar ska skillnaden i spelnivå vara riktigt stor, jag tror inte Sverigeettan hade gjort det mot nummer 100 ens om han spelade med rätt hand. En riktig gnet som Borg hade kanske kunnat göra det på grus.

På 90-talet spelade bröderna Jensen dubbel, de var naturligt tvåhänta och kunde spela ungefär lika bra med båda händerna.

https://www.youtube.com/watch?v=ZqmRN4cgIns
Citera
2021-01-27, 17:58
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grejer3
Skröna .. jag som amatör har mött en spelare/tränare (under ett träningsläger) som har varit med i danska DC laget som spelade med fel hand.
Man vann inte bollarna men det berodde mest på att han lyckades få tillbaka bollarna och lät mig göra misstagen.

Det är ju en taktik som 70% av touren använder.

Skulle det betyda att du "egentligen" borde ha vunnit mot det felhänta proffset?

I så fall borde jag "egentligen" vunnit alla matcher jag spelat!
Citera
2021-01-28, 14:24
  #21
Avstängd
Spenatkungens avatar
Nadal är väl högerhänt, men spelar tennis med vänstern. Kanske var han det handlade om och inte en svensk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback