Citat:
Ursprungligen postat av
key key
Skulle vilja kalla det stycke jag citerade för ett påstående, inte spekulation.
Piggsvinet eller igelkotten, båda går bra!
Ja det var en kombination. Du tror dig veta saker jag inte tänker bemöta. Det roliga är att du gick i försvarsställning innan jag ens bemötte dig.
Men eftersom du inte ger dig.
Jag spekulerade i att Kia, Sverige var försäkrade av TH. Så långt var det spekulation.
Vad jag inte spekulerade i var försäkringarna.
Alla företag försäkrar sig för risker. Tro inte att Kia är ett undantag. Jag kan mkt väl ha fel att Kia, Sverige är försäkrade. Men Kia har försäkringar mot garantireparationer, precis som Volvo, BMW o alla andra.
Själv har jag varit involverad i en garantiprocess av ett försäkringsbolag när Volvo glömde rita ut ett hål som motorolja skulle gå igenom. Varenda lastbil i Brasilien o Australien skar ihop i värmen.
Det gick på Volvolastvagnars garanti. Samma sak med återkallelsen av lastbilar från övriga världen gick på den garantin.
Enbart en sketen hockeyspelare som ska spela OS är försäkrade.
Åter till Kia kontra Volvo LV.
Nu är Volvo LV ett Svenskt företag. Därför såg vi som tillverkade deras delar försäkringsförfarandet.
Jag köper att Kia, Sverige inte har försäkringarna. Men räkna med att Kia är välförsäkrade.
Nu menar jag inte på att det är gratis för varken Kia eller Volvo. De premier de betalar är nog snuskigt höga eftersom ersättningarna kan kosta mer än vad vinsten på produkten i sig är.
Försöker du påstå att du har insyn på försäkringar i Korea så lär du ignoreras.