Citat:
Stefan Löfven säger att han har förståelse för att mötet orsakat en del praktiska problem, men hoppas att det också finns en stolthet över att man får ta emot de europeiska ländernas ledare.
"En del praktiska problem", det är muppens val av ord för att beskriva att Gbg stänger ner en dag för att överbetalda politiker ska hålla ett kort möte som utan problem kunnat hållas på lämpligare plats utan att störa andra i onödan. Hoppas att någon räknar ut vad skådespelet kostar oss i form av utebliven arbetstid, minskade intäkter osv.
Hade mupparna överhuvud taget brytt sig om vanligt folk hade de inte placerat mötet här. Kan heller inte se hur det skulle få mig att känna stolthet när jag tvingas ta ut två semesterdagar som jag hellre hade utnyttjat till sommaren då vädret är lite behagligare. Ett enat europa tycker jag är en bra ide, synd bara att den nuvarande odemokratiska versionen får hållas. Är det inte dags för demokrati i europa snart, där folket väljer sina beslutande företrädare i fria val.