2017-01-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Skall prova Google Maps idag, om det inte funkar, så tar jag GPS. Tack för tipset!

alltså - gps finns inbyggt i både ipdag och de flesta av dagens mobiler. att använda gps kostar inget. däremot 'kostar' det att använda gps tillsammans med google maps om du kör online-läge. du måste köra offline för att det inte ska krävas surf. här finns lite mer att läsa och ett par program:

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/ladda-ned-kartorna-fore-resan/
Citera
2017-01-23, 16:51
Medlem
Rebelxs avatar
Zooma bara in på de områdena i Google maps du behöver så sparas de i cacheminnet.
Du behöver inte vara online för att använda GPS, och kartorna finns då kvar på mobilen även när du är offline.
Brukar alltid göra så utomlands.

För övrigt så fattar jag inte varför du inte bara kan skriva ut en karta eller rita en egen beskrivning på en lapp framför datorn hemma.
Så svårt är det inte att ta sig runt i Stockholm tycker jag..
Citera
2017-01-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Zooma bara in på de områdena i Google maps du behöver så sparas de i cacheminnet.
Du behöver inte vara online för att använda GPS, och kartorna finns då kvar på mobilen även när du är offline.

För övrigt så fattar jag inte varför du inte bara kan skriva ut en karta eller rita en egen beskrivning på en lapp framför datorn hemma.
Så svårt är det inte att ta sig runt i Stockholm tycker jag..
Kan man även använda promenad vägen på GPS?

Vad fick dubför dig att jag skall till Stockholm?
Citera
2017-01-23, 19:53
Medlem
Protons avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2017-01-24, 16:54
Medlem
Du lyckades att få jobb men har inte förmågan att tänka till lite och printa ut en karta från eniro? Eller använda google för att söka termen "offline map on IOS / Android" ??

Undrar hur folk kan få jobb så lätt nu för tiden...
Citera
2017-01-24, 18:57
Medlem
Brunbeverns avatar
Förstår inte problemet riktigt. Sätt dig kvällen innan 20 minuter och kolla street view så du får en lokaluppfattning om hur man tar sig dit. Du kan virtuellt leta upp ditt jobb framför datorn så du vet exakt (eller åtminstone ungefär) hur du ska gå när det är aktuellt.

Även om du inte hade haft tillgång till dessa silverskedar i munnen som du nu har, så är det ju annars bara att gå ut någon dag före och leta upp arbetsplatsen. Då slipper du stressa samma dag som intervjun.
Citera
2017-01-24, 19:01
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Kan man även använda promenad vägen på GPS?

Vad fick dubför dig att jag skall till Stockholm?

Finns inte tunnelbana på så många andra ställen i sverige
Citera
2017-01-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx

Njä. Funkar inte alltid. Maps har dock en funktion för att avsiktligt lagra kartor offline vilka då är giltiga i 30 dagar efter nedladdning:

Tryck på hamburgarmenyn (tre-linjer symbolen uppe t.h.) och välj Offline areas / Offlineområden. Följ instruktionerna.
Citera
2017-01-25, 18:19
Medlem
Återigen, ladda hem here we go för offlinekartor. Utvecklad av Nokia ifrån början. Funkar bra för offlinenavigation både till fots och bilburet. Mjukvaran används av flera stora bilmärken i de inbyggda navigationssystemen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in