2017-01-23, 06:59
Medlem
Om man skaffar Internet till mobilen/surfplatta, är det någonting som är "Prova gratis i en vecka", eller liknade?

Jag använder inte Internet när jag är ute, och jag är inte alls intresserad av det heller. Men det verkar vara väldigt praktisk med att använda Google Maps.

Dagen när jag var på interjuv fick jag fråga mig fram till platsen, och frusterade när människor pekar på oerhörd olika håll. Så jag gick väldigt länge tills jag kom fram. Jag kom inte sen, tack vare att jag bestämde mig för att komma till staden flera timmar innan.

Nu är första dagen på jobbet på morgonen. Så jag skulle inte alls kunna komma tidigare, inte i flera timmar i alla fall.

Nu är jag reltiv nervös för att komma sen till jobbet. Så jag försöker memorera hur jag gick. Jag minns en specifik plats, om jag på något sätt lyckats ta mig dit kvitt, så kan jag nog hitta till arbetet. Men att ta mig dit, kan vara kämpigt det också.

Så jag funderar på att skaffa Internet till surfplattan, så jag kan använda Google Maps, för visst behöver man Internet för det?

Skulle detta kosta mig någonting?
Eller kan man möjligtvis använda "prova gratis i en dag"?

Tack på förhand!
Citera
2017-01-23, 07:10
Medlem
Köp en vanlig karta?
Citera
2017-01-23, 07:12
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag tror Google Maps fungerar utan internet, men annars kan du göra som på den gamla goda tiden och skriva ut en karta från Eniro på papper.
Citera
2017-01-23, 07:33
Medlem
Ladda hem "Here WeGo" så har du kartor och navigation offline. Praktisk också att ha när man är utomlands och inte alltid är uppkopplad.
Citera
2017-01-23, 07:41
Medlem
Varför inte bara skaffa en mobiltelefon med internet? Att gå omkring med en platta verkar lite otympligt.
Citera
2017-01-23, 08:39
Bannlyst
Grattis till det nya jobbet, som nämt skaffa en smartphone (finns billiga för runt 750sek) som du har för google maps med ett kontantkort. Men efter några dagar måste du ju ha lärt dig vägen?
Citera
2017-01-23, 08:44
Medlem
Men för tusan. Printa ut en karta från hitta.se
Memorera kartan, skriv ner vägbeskrivningen på en lapp o ta med?
Du har väl ändå papper och penna hemma?
Ska mamma följa med o hålla handen kanske?
En vuxen människa som inte kan klara sig själv, ja vad ska man säga?
Citera
2017-01-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SniderBoz
Grattis till det nya jobbet, som nämt skaffa en smartphone (finns billiga för runt 750sek) som du har för google maps med ett kontantkort. Men efter några dagar måste du ju ha lärt dig vägen?
Efter ett tag har jag säkerligen lärt mig vägen.

Anledning till varför jag inte memorerade vägen till fullo från förra gången, beror lite på att jag gick lite krogigt, utifrån olika människors olika beskrivningar.

När jag skulle gå hemåt, så tog den första Tunnelbanan station jag såg. Borde ha gått hela vägen till den första stationen jag kom ifrån. För då kanske jag skulle lärt mig vägen mer.
Citera
2017-01-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag tror Google Maps fungerar utan internet, men annars kan du göra som på den gamla goda tiden och skriva ut en karta från Eniro på papper.
Skall prova Google Maps, senare idag för att se om den fungerar utan Internet.

Så man slår bara på Google Maps, och sedan skriver man vart man är och vart man vill gå, så visar den vägen. Eller visar den bara som en vanlig karta?

Tack för svar!
Citera
2017-01-23, 09:28
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Så man slår bara på Google Maps, och sedan skriver man vart man är och vart man vill gå, så visar den vägen. Eller visar den bara som en vanlig karta?

Tack för svar!

Vad har du för mobil? Det är lättare att ta den än att kånka med en padda.

Eller så printar du ut en karta över området du ska till och ritar ut hur du ska gå.
Citera
2017-01-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Tack för svar!

jag tror inte att google maps funkar utan internet eftersom kartoran hela tidne uppdateras medan du rör dig.
däremot så är gps gratis och du kan också ladda ner gratis kartor till din mobil som inte uppdateras när du rör dig utan om är 'statiska'. det finns en rad sådana gratisappar.
Citera
2017-01-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag tror inte att google maps funkar utan internet eftersom kartoran hela tidne uppdateras medan du rör dig.
däremot så är gps gratis och du kan också ladda ner gratis kartor till din mobil som inte uppdateras när du rör dig utan om är 'statiska'. det finns en rad sådana gratisappar.
Skall prova Google Maps idag, om det inte funkar, så tar jag GPS. Tack för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in