2017-01-23, 19:22
Medlem
Resenomadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drogandriller
Jag är snarare utvilad när jag kommer hem än mör. Nu vet jag inte vad du har för arbetsuppgifter men en vanlig dag för mig ser ut ungefär såhär.

Morgonmöte där jag går igenom dagen med folket, delar ut jobb, etc. Sedan brukar min chef komma ner på en kopp kaffe och en pratstund. Efter det går jag en sväng i maskin innan frukosten. Efter frukost brukar jag svara på mail och snacka med de andra avdelningarna. Efter 10 kaffet går jag till gymmet och tränar en stund. Efter lunch brukar jag ta något jobb själv och fortsätter sedan med pappersarbete. Vid dagens slut har vi möte igen där vi går igenom dagens arbeten, incidenter, lärdomar etc.

Efter mötet tar jag en dusch innan middagen och är sedan ledig.

Hur många timmar jobbar du per dag? Min dag är värre.. Jobb strikt 8-16, 20-24 = 12h, blandat stressiga uppgifter 40 % och 60% administrativa uppgifter. Lunch 30 min ibland har man tur och slänger in någon rast extra på några minuter om sysslorna tillåter..
Citera
2017-01-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resenomaden
Hur många timmar jobbar du per dag? Min dag är värre.. Jobb strikt 8-16, 20-24 = 12h, blandat stressiga uppgifter 40 % och 60% administrativa uppgifter. Lunch 30 min ibland har man tur och slänger in någon rast extra på några minuter om sysslorna tillåter..

Jag skall vara tillgänglig 12h men jag äter och tränar under denna tid. Tar vanligtvis 1h lunch, 30-60min kafferaster och ungefär 1h spenderar jag i gymmet. Så om inget krånglar eller vi behöver lägga servicejobb utanför ordinarie arbetstid jobbar jag runt 9-9,5h per dag med varierande intensitet.
Citera
2017-01-23, 22:14
Medlem
Resenomadens avatar
Citat:
Jag skall vara tillgänglig 12h men jag äter och tränar under denna tid. Tar vanligtvis 1h lunch, 30-60min kafferaster och ungefär 1h spenderar jag i gymmet. Så om inget krånglar eller vi behöver lägga servicejobb utanför ordinarie arbetstid jobbar jag runt 9-9,5h per dag med varierande intensitet.

Låter som ett trevligt upplägg, är timmarna i sträck? Var det svårt att få jobbet? Alltså i fråga om konkurrens och vad för erfarenhet krävdes det?
Citera
2017-01-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resenomaden
Låter som ett trevligt upplägg, är timmarna i sträck? Var det svårt att få jobbet? Alltså i fråga om konkurrens och vad för erfarenhet krävdes det?

Jobbar dagtid 06-18 men som junior åker man på att jobba natt, även jag jobbar natt när det krävs.

I grunden är det en sjöingenjörsutbildning som krävs för att få mitt jobb. Sedan jobbar man några år som juniorbefäl innan man är behörig att mönstras upp. Just nu är marknaden helt död inom offshore där jag är men enligt vänner går både tank och kryss segmentet bra och där anställs nya befäl från skolorna.
Citera
2017-01-25, 00:57
Medlem
Resenomadens avatar
Citat:
Jobbar dagtid 06-18 men som junior åker man på att jobba natt, även jag jobbar natt när det krävs.

I grunden är det en sjöingenjörsutbildning som krävs för att få mitt jobb. Sedan jobbar man några år som juniorbefäl innan man är behörig att mönstras upp. Just nu är marknaden helt död inom offshore där jag är men enligt vänner går både tank och kryss segmentet bra och där anställs nya befäl från skolorna.

Du förtjänar att du har det bra med sån utbildning/erfarenhet i ryggen! Jag har endast arbetslivserfarenhet från cirka samma bransch/arbetsuppgifter i ca 2 år sen innan och utbildning i annat ämne än jobbet är i. Vill du svara ca vad i lön du har?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in