• 3
  • 4
2017-01-22, 15:28
Medlem
LesInfanteTerribles avatar
Känns som att du drycker , dryck mindre
Citera
2017-01-22, 17:05
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedyman
Att han skulle vara kvinna har han inte påstått, jag kan inte se det, gör du? Men om han är en hon så kan det vara också att han inte får sin menscykel som den borde vilket kan orsaka mjölkmage (ballongmage)?

Därför var det en fråga, inte påstående...
Citera
2017-01-22, 18:26
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Fettet runt buken är mycket svårt att bli av med, tråkigt att du hamnat i denna smörjan. Clenbuterol är att rekommendera.

Inte alls. Har man svajande hormonnivaer kan det bli lite svarare, men ej pa ngt vis omojlighet att bli av med.
Clen skulle jag absolut inte ge som alternativ. Dopa sig for att bli av med lite fett pa magen ar val ganska dumt tycker du inte?

Nar jag ska bli av med fettet runt magen brukar jag fasta. Langden varierar, men ibland ater jag inget pa flera dagar (dricker endast vatten). Att rensa ut kroppen fran lagrat glykogen kommer gora att du hamnar i ketosis, vilket ar ett bra sett att forbranna fett och optimera hormonnivaerna pa som redan namnts i traden.
Kan ju aven vara sa att du har en allergi som vissa har spekulerar i. Har man gluten eller laktosintolerans sa brukar man fa ballongmage.
Undvik sant du marker att magen reagerar pa.
Citera
2017-01-22, 20:22
Medlem
Jag är inte man, jag är kvinna.
Jag har aldrig druckit alkohol och gör fortfarande inte det.
Jag har precis fyllt 30.
Citera
2017-01-23, 01:55
Medlem
Offtopic men ack så viktigt: Gå och kolla din mun och fixa allt i den om där är något fel. Inflammation i tandköttet kan ofta bidra till att hela nervsystemet mår dåligt, då även magen som blir uppsvälld, då får man en ofrivillig bilring där nere oavsett om är smal eller inte. Du fixar biffen genom att köra tandsticka in i mellan alla tandfickorna och borsta med eltandborste uppe vänster, uppe höger, nere vänster, nere höger, 30 sek på varje och borsten mot tanden och tandköttet.
Citera
2017-01-23, 08:43
Medlem
Alla drar vi in magarna innan vi går ut

Att du måste dra in den tyder ju på att du har svaga inre magmuskler som behöver stärkas
Raka plankan samt sido plankan är bra, du kan dock behöva börja planka på knäna i början.

Plankan bör göras varje dag med 3 set X 30 sek-1 min, det tar tid, kanske veckor till månader innan du märker resultat, men det gäller att göra plankan svårare när du klarat 1 min (finns massvis med varianter på youtube)

Även om du nu är smalt normal i kroppen så kanske du behöver gå ner lite i fett för att få bort det sista på magen.

Ölmage låter mer som en hård mage som då skulle innebära massa fett runt organen.

Det är jättesvårt att ge råd såhär utan att se en helhetsbild eller veta hur du lever generellt

Är magen hård, då ska du absolut prata med en läkare för grundligare undersökning,
Är magen mjuk,då är det bara att försöka gå ner mer i vikt

Bara för att du slutat med diverse matprodukter så betyder inte det att man äter mindre,dvs äter du för mycket av nyttig mat så blir ju även det fett i längden om det överstiger ditt kalori intag
Citera
2017-01-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Oftast beror en stor, (spänd mage) på inre fett runt organen. Detta kan man enligt senare forskning inte träna bort, utan det är en omläggning av kosten som måste ske. Börja räkna kalorier, ät nyttigt, och lägg dig på ett minus kaloriintag dagligen.

Plankan kan till viss del hjälpa till att stärka musklerna som håller in magen.

Jag har haft o har samma problem. Det enda som fungerat är ovanstående.

Jag är sån...har hyfsade rutor på magen, men hela magen trycks ut av fett (och för mycket svank) inifrån.

Har drott ner på kolhydraterna nu, så vi får se hur det tar sig.
Citera
2017-01-25, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Oftast beror en stor, (spänd mage) på inre fett runt organen. Detta kan man enligt senare forskning inte träna bort, utan det är en omläggning av kosten som måste ske. Börja räkna kalorier, ät nyttigt, och lägg dig på ett minus kaloriintag dagligen.

Plankan kan till viss del hjälpa till att stärka musklerna som håller in magen.

Jag har haft o har samma problem. Det enda som fungerat är ovanstående.

På mig sitter fettet utanpå. Hört läkare säga att den farligaste typen är den som sitter på de inre organen och den typen ger en hård mage medan den "snällare" sitter utanpå och man kan hålla fettet i händerna. Det är den snällare typen jag har, det är ca 3 kg fett och jag kan hålla fettet i handen.
Citera
2017-01-25, 08:56
Medlem
it-takes-2s avatar
Testa gärna s k varannandagsfasta. Påminner om 5:2 men ger snabbare resultat OM man faktiskt håller sig under 600 kcal på fastedagarna. Googla på "Fasting every other day". Fördelar: funkar utan allt för stora uppoffringar. Muskelmassan behålls i stor utsträckning. Ger även andra hälsoeffekter som är viktigare än själva viktnedgången. Lycka till!
Citera
2017-01-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Inte alls. Har man svajande hormonnivaer kan det bli lite svarare, men ej pa ngt vis omojlighet att bli av med.
Clen skulle jag absolut inte ge som alternativ. Dopa sig for att bli av med lite fett pa magen ar val ganska dumt tycker du inte?

Nar jag ska bli av med fettet runt magen brukar jag fasta. Langden varierar, men ibland ater jag inget pa flera dagar (dricker endast vatten). Att rensa ut kroppen fran lagrat glykogen kommer gora att du hamnar i ketosis, vilket ar ett bra sett att forbranna fett och optimera hormonnivaerna pa som redan namnts i traden.
Kan ju aven vara sa att du har en allergi som vissa har spekulerar i. Har man gluten eller laktosintolerans sa brukar man fa ballongmage.
Undvik sant du marker att magen reagerar pa.

Sarkasm.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in