2017-01-22, 13:48
Medlem
Jag tror han är en förebild på SVT och att alla på SVT är lika dana som han. Bra reklam för SVT:s journalister utomlands
Citera
2017-01-22, 13:52
Medlem
Eller, fantastiska tanke, kan det vara så att det i all skymundan finns en liten men växande skara på SVT som försöker påbörja en Folkets Revolution? Och att Rawet var utsedd som Vorläufer på "Mission impossible"?
Citera
2017-01-22, 13:58
Medlem
Moyuls avatar
Jag har faktiskt aldrig varit med om att jag inte har klarat av att kolla på en video två gånger förut. Detta var det absolut sämsta och amatörmässiga jag någonsin sett.
Citera
2017-01-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moyul
Jag har faktiskt aldrig varit med om att jag inte har klarat av att kolla på en video två gånger förut. Detta var det absolut sämsta och amatörmässiga jag någonsin sett.

Fick samma upplevelse, oftast brukar man klara av att skratta åt eländet men detta tar ju alla pris..
Citera
2017-01-22, 14:16
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Håller med. Det är SVT:s fel, inte Rawets.

Men varför var Rawet ens där?

Det är en evig karusell som SVT knappast kommer bevaka.
Citera
2017-01-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moyul

SVT skickar ju en äkta Borat för att bevaka valet i USA. - Killen har jobbat på SVT länge och ingen har sett det ännu. Inte förrän deras eget PK-resonemang hamnar i verkligheten - Bra rykte för södermalmsbaserade SVT/SR där det sannolikt kryllar av en massa Borats - PK-eliten förstår sällan eller aldrig kritik. Så¨mentalt inavlade och självsegregerade är de. - Intelligens är att veta vad man inte vet. Bara idioter vet allt.

Peter Rawet är en klassisk karriärist och borde insett att han inte kan engelska, vet inget om valet och är gravt DN-skadad och därför tackat nej till jobbet. Han har visst ett eget ansvar. Inte bara hans lika korkade chefer. Vi ser samma fenomen hos andra korkade egocentriska karriärister som tex Jan Eliasson som gärna blir polischef eller raketforskare bara han själv får 60 000 i lön. Peter Rawet ville bara "leverera" till sina Borat-chefer för han VET hur de resonerar och belönar.
Citera
2017-01-22, 14:25
Medlem
Teleslingas avatar
Någon som sett honom sedan i fredags kväll? Lever han?
Citera
2017-01-22, 14:31
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Känns tryggt iaf att luftslottet som SVT mfl kämpat sååå för att bygga upp kommer krascha snart, mycket pga "inbäddade" (omedvetna) sabotörer som Herr Rawet.😀
Senast redigerad av E-R-N-S-T 2017-01-22 kl. 15:09.
Citera
2017-01-22, 14:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Blev faktist lite förvånad över att se Alex Schulmans krönika,

Snacka om att vända kappan efter vinden, har han bytt åsikter helt plötsligt ?
visst den var jävligt bra,
Dock känns det inte som han menar det, känns mer som business och publicitet är orsaken till krönikan.

Han skriver enbart det alla redan tänker och själva redan analyserat.
han vet att han kan skriva det och locka sympatisörer, ett säkert kort,
För jag menar vem kan förneka att Peter Rawets intervju inte sög?

Ett sätt för Schulman att locka fler lyssnare till hans podCast som omsätter miljoner på reklam.

fuck honom säger jag bara.

Ge inte Schulman någon cred överhuvudtaget. Han är som alla ur sin grupp lismande opportunister. Skulle en krönika förändra vad han gjort i åratal hittills. Inte för mig i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag. Jag vill med bestämdhet förneka att den inte sög.

Vaket av dig. 08:00 en söndagmorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
100.000 visningar.

Bor i utlandet sen lång tid tillbaka. Snart vågar man inte säga att man är från Sverige.

Du har gått i exil helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Känns tryggt iaf att luftslottet dom kämpat för att bygga upp kommer krascha snart, mycket pga "inbäddade" (omedvetna) sabotörer som Herr Rawet.😀

Det känns verkligen som allt håller på att glida dem ur händerna. I grevens tid hinner vi stoppa dem. Jag tror på en fruktansvärd vedergällning mot dem som ligger bakom vansinnet. De anar nog inte vad som håller på att komma ifatt dem.
Citera
2017-01-22, 14:49
Medlem
Han har gjort misstag i sändning tidigare https://youtu.be/Ux3dMiNjbjk men han är inte mer än människa.
Citera
2017-01-22, 14:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Svenskarna är i grunden ett riktigt bondefolk(vi har aldrig riktigt lämnat det stadiet) som inte riktigt kan föra sig socialt i den moderna världen. Alltid lika underhållande att se svensken irra omkring i den civiliserade världen med sin svart/vita verklighetsuppfattning.

Ja och nej. Svensken är också ett handelsfolk. Jag är så pass gammal att jag rest runt i världen och möts med respekt och nästan vördnad när jag sagt att jag är svensk. Svenskar uppfattades i alla fall förr som ett ärligt, hederligt, intelligent, skötsamt, hårt arbetande, plikttroget, fredligt folk. Överlag tror jag högutbildade svenskar runt om i världen fortfarande betraktas så.

Jag kan inte bedöma hur bilden av Sverige förändrats eftersom jag inte rör mig lika mycket utomlands längre.
Citera
2017-01-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Någon som sett honom sedan i fredags kväll? Lever han?

Han ger sig till känna genom sitt twitterkonto, där alla som skriver den minsta kritik gentemot honom och hans intervju med Trumpsupportrarna blir blockade efter nån minut. Han måste vid det här laget blockat flera 100. Vänta när Trumpsupportrarna i USA får se intervjun och om nån större mediekanal som högervridna FOX NEWS plockar upp den.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2017-01-22 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in