Citat:
Ursprungligen postat av
Inanis
Vet inte vad du menar med att du var sen med nyckeln? Var du andrahandshyresgäst som lämnade nyckeln sent eller vad? Jo det kan vara tröttsamt, fullt försåligt, men det är väldigt svårt att sparka ut folk ur lägenheter. Att dom ställt saker fel i soprummet räcker inte på långa vägar.
Att du tycker det är jobbigt kan jag förstå, men jag hoppas att du inser att när du väl får en granne du stör dig på är det riktigt svårt att tvinga grannen från lägenheten när du tycker att den stör. Mycket därför privata hyresvärdar gör som dom gör, och beter sig som arseln istället för att vräka folk enligt praxis.
Lång historia men det har varit lite kaos i tillvaron sedan nyår och i samband med flytten så glömde jag att lämna nyckeln eftersom värden poängterade att den skulle renoveras i ett senare skede och ingen ska bo där fram tills dess. Deras hantverkare är i ett av husen på gården DAGLIGEN så jag trodde någon skulle dyka upp om det nu vore så bråttom, tycker inte man ska bli så dramatisk över en sådan petitess i sammanhanget.
Du har helt rätt angående grannar har en gubbe ovanför som inte kan gå utan käppar och ställningar så huset skakar några gånger om dagen. Vilket gör situationen lite komisk, gubben kan mer eller mindre föra ett jävla liv utan åtgärd men när man missar att lämna nyckeln då blir det världskrig och hot.
Som du sa, det krävs mycket för att man ska bli vräkt på både gott och ont. Väntar med spänning på eventuellt drama när dom ska renovera lägenheten och börjar gråta över hål i väggen och dyl trots att dom aldrig gjort besiktning tidigare när folk flyttat. Är det hyresgästföreningen man ringer om man upplever att värden sysslar med den här typen av beteende?