2017-01-20, 14:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmotjejen
Vad får barnet för uppväxt tror du? Vill ha argument.

Sök på användaren Eerie, han har barn med en borderlinekvinna. Visa för din kompis. Om inte det avskräcker vet jag inte vad som gör...
Citera
2017-01-20, 14:43
Medlem
Att föra hennes gener vidare verkar ju vara en jättesmart idé, kör på det!
Citera
2017-01-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Sök på användaren Eerie, han har barn med en borderlinekvinna. Visa för din kompis. Om inte det avskräcker vet jag inte vad som gör...

Hittar inte när jag söker, kan du länka hans tråd?
Citera
2017-01-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Citera
2017-01-20, 14:51
Medlem
DRD4s avatar
Ingen bra ide om han inte är utbildad psykolog, har en kompis som var med om en BL tjej som blev gravid, nu har han ensam vårdnad.... hans liv är förstört.
Citera
2017-01-20, 14:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Hans inlägg i den här tråden borde räcka, även om han skrivit i flera : https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=210007&threadid=2429 756
Citera
2017-01-20, 16:20
Medlem
Citat:
Vad får barnet för uppväxt tror du? Vill ha argument.

en ostabil miljö och barnet kommer med all sannolikhet bli medberoende.

skaffa barn löser aldrig några problem, skaffa barn tillför problem.

hur som helst finns det inget du kan göra.
Citera
2017-01-20, 17:59
Medlem
GulligaGullans avatar
Stackars barn och stackars blivande pappa!!!
Detta kommer han bittert att ångra!!!
Citera
2017-01-21, 04:11
Medlem
Säg som det är till honom, att han borde springa! Kommer säkert bli sur och säga upp bekantskapen, men han kommer förstå senare att du hade rätt och komma tillbaka.
Citera
2017-01-21, 05:16
Medlem
Citat:
Men alltså finns det någon hjälp för anhöriga? Organisation, vad som helst? Han kommer aldrig lämna henne.
Ja det gör det för i helvete, du finns din jävla idiot. Det är du som är hans vän så du får kidnappa honom om det så behövs. Eller misshandla honom. Jag vet inte vad det skulle lösa men våld löser allt brukar man säga, kanske om man slår tillräckligt hårt på rätt ställe så kommer saker och ting att gå vägen för en?

Gör vad du kan för att få honom verkligen att inse. Eller ge upp. Vill du inte göra något åt saken så varför skriver du på flashback till att börja med. Du försöker bara hitta någon annan att dumpa problemet på va? Om du inte bryr dig så bry dig inte alls.
Citera
2017-01-21, 05:26
Medlem
Jag tar fasta på att det är TS vän som vill skaffa barn. I mina ögon avgör det allt. Denna vän är inte mottaglig för argument eftersom han faktiskt vill utnyttja barnet själv som ett verktyg för att behålla relationen med denna borderline kvinna.

Han är cyniskt och hoppas att ett gemensamt barn gör att denna kvinna alltid kommer att vara i hans närhet.

Givetvis är det helt fel anledning att skaffa barn, men det är inte första gången jag ser det händelseförloppet.
Citera
2017-01-21, 19:29
Medlem
1 Inse att du inte kan göra någonting åt det här.

2 Han är bara klar i huvudet när hon inte är med, i samtal med dig, resten av tiden och framförallt med henne är han en förlorad själ.

3 Han kommer aldrig kunna förändra henne.

4 Bästa han kan göra är att acceptera och finna sig i hennes nycker, krav, psykiska misshandel. Älska henne för den hon är och köpa resten.

5 Psykiatrin anser att "oftast" blir tjejer med emotionell instabil personlighetsstörning (borderline) i hop med dem som misshandlar dem eller med killar som de misshandlar och psykar ner.
Är en del av den här personlighetsstörningen.

6 Hjälp till anhöriga finns när det gått åt helvete. Hjälpen ges från Socialtjänsten; relationsvåldsteamet för personen som vill lämnar relationen; vilket även kan behövas efter en separation om barn finns inblandat och kontakt måste ske, ex psykisk misshandel kan ske även på mail/sms. Barn-och ungdomsenheten för utredning av barnets hemförhållande/föräldraförmågan och familjerätten vid samarbetsproblem om barnet.

7 Är nog inte mer komplicerat att få barn med en borderline som med nån som har missbruksproblem, hög alkohol konsumtion, kriminalitet eller är våldsam. Det vill säga problematiskt. Men vardagsmat bland wt och för de anställda på socialtjänsterna/psykiatrin som får jobba med spillrorna/konsekvenserna.

8 Hittills verkar just det här fallet lindrigt, låter som en divig brutta som inte tänkt bli blåst av nån player. Låter som att hon vill visa vad skåpet ska stå. Precis som för kärlekskranka tjejer är det för killar en dålig ide att skaffa barn bara för att behålla en kärlek hos sig. Låter faktisk när jag tänker på det om att även din kompis är manipulativ, har han också borderline? Men lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in