2017-01-21, 10:45
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmac94
FUP

https://minfil.org/CdN7s4b3bb/Ahmed_Isam_Hadid.pdf

Trodde mig se ett spöke på sidan 48 men måste vara Ahmeds kulturberikande mor?

Edit: Ahmed är född i Sverige? Kan bli svårt med utvisning då som någon tidigare nämnde. Att han döms till vård är ju bara befängt men knappast förvånande längre..
Senast redigerad av Kenneth.G 2017-01-21 kl. 10:47.
Citera
2017-01-21, 10:56
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth.G

Edit: Ahmed är född i Sverige? Kan bli svårt med utvisning då som någon tidigare nämnde. Att han döms till vård är ju bara befängt men knappast förvånande längre..

Jag bläddrade igenom domen som laddades upp och i mina ögon verkar det rätt att döma Ahmed till psykvård. I mycket av materialet kommer det ju fram hur psykiskt labil han är, att han knarkar och att hans psykiska status verkar ha blivit sämre sedan faderns död.

Varför tycker du det är befängt att en psykiskt sjuk person får vård?
Citera
2017-01-21, 11:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ärligt talat så trodde jag att det var en "Lars" eller "Anders" som fått stora psykbrytet av att ha knarkat ohämmat.

Så fel man kan ha.

Dags att öppna paviljongen på säter igen. En slutförvaring för alla dårar som är för farliga att gå fria.
Citera
2017-01-21, 12:45
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Jag bläddrade igenom domen som laddades upp och i mina ögon verkar det rätt att döma Ahmed till psykvård. I mycket av materialet kommer det ju fram hur psykiskt labil han är, att han knarkar och att hans psykiska status verkar ha blivit sämre sedan faderns död.

Det beror ju helt på vad han döms till för vård. Min spontana tanke var att han skulle få vård via kriminalvården och gå på diverse möten där man ska "tala honom till rätta" men efter att ha läst vidare så insåg jag hur fel jag hade. Ledsen att jag kastar ur mig saker innan jag läst!
Citera
2017-01-21, 13:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ärligt talat så trodde jag att det var en "Lars" eller "Anders" som fått stora psykbrytet av att ha knarkat ohämmat.

Så fel man kan ha.

Dags att öppna paviljongen på säter igen. En slutförvaring för alla dårar som är för farliga att gå fria.
Ett problem är ju att många "enmansjihadister" har visat sig ha någon psykisk åkomma. Jag tror att det är just den här typen av "terrorister" som vi kommer att få se, gång efter gång, då det måste vara nära nog omöjligt för de rättsvårdande myndigheterna att fiska upp stollarna innan något händer?

Det vill nog till att alla myndigheter, skolor och sjukvårdsinrättningar fördjupar samarbetet för att etablera ett synnerligen finmaskigt nät som fångar upp dårarna i tid.
Kanske även en viss form av meddelarskyldighet skall införas för att garantera att polis i ett mycket tidigt skede får ta sig en närmare titt på potentiella "enmansjihadister" och liknande/andra typer av potentiella våldsmän?
Citera
2017-01-21, 13:36
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart ska den här individen diskret avlägsnas på något sätt.
Till "Palestina", kalfjället eller för nedplöjning i en åker. Ingen ska behöva råka illa ut för att han släpps.
Citera
2017-01-21, 13:55
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth.G

På näst sista sidan står det "Födelseort utland Damaskus".
Citera
2017-01-21, 14:52
Bannlyst
Citat:
förberedelse till grov misshandel

Va? Snarare förberedelse till folkmord...

Släng ut fittungen
Citera
2017-01-21, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
Tror ni på tomten också😂😂😂😂

Vad vänlig och förklara vad du vet.
Citera
2017-01-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ett problem är ju att många "enmansjihadister" har visat sig ha någon psykisk åkomma. Jag tror att det är just den här typen av "terrorister" som vi kommer att få se, gång efter gång, då det måste vara nära nog omöjligt för de rättsvårdande myndigheterna att fiska upp stollarna innan något händer?

Det vill nog till att alla myndigheter, skolor och sjukvårdsinrättningar fördjupar samarbetet för att etablera ett synnerligen finmaskigt nät som fångar upp dårarna i tid.
Kanske även en viss form av meddelarskyldighet skall införas för att garantera att polis i ett mycket tidigt skede får ta sig en närmare titt på potentiella "enmansjihadister" och liknande/andra typer av potentiella våldsmän?
Föräldrar till radikaliserade barn måste se tecken på detta!De måste få bötesstraff och indragna bidrag då det är det enda som får effekt.
Jag tror många av dessa föräldrar har samma åsikter som avkomman och därför tiger gentemot det "otrogna västerländska samhället".
Varför saknas vittnen i muslimska getthon?
De flesta av oss vet hur islam ser på västerländska rättsystemet och håller tyst.De vill inte ha med oss att göra och jag tycker de bör få slippa det.
Varför törs inte våra politiker uttala detta enorma problem utan talar istället om integration 😲
Citera
2017-01-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender

psykvården passar honom bra. Ibland gör dom sitt jobb lyssnade på Karlavagnen för ngr år sedan då berättade de om en kille som suttit omkring 20 år för att ha vandaliserat en telefonkiosk sug på den
Citera
2017-01-21, 15:35
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
det bara skriker PSYKOS om denna snubbe.

Borde även dömmas för olaga hot, hot mot tjänteman, förberedelse för terrorattentat osv.

Snubben är väl ute inom 1år( om han ens får finkan). Undra vad han hittar på då ? spränger örebro? Går in och mejjar ner en hel bio salong med en ak?

Men i Sverige kan man inte döma en person för vad han kan tänkas göra om man inte finner honom sinnesjuk. Han är bara religiöst övertygad. Inget brott (tyvärr).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in