• 9
  • 10
2017-02-01, 16:25
Medlem
Flikar hastigt in att även om Arnold är en ikon, med all rätt givetvis, så märks det att han inte är något större fan av medicinskt och anatomiskt underbyggda stapelfakta. Extra kul är det när han snackar om hur "rowing is only for thickness", "bredda bröstet med flies" och det ständiga dravlet om att "chocka" diverse fibertrådar, vilket cementerar hans gulliga old-school-mentalitet som numera vederlagts fler gånger än antal sandkorn på Copacabana.

Så visst har Arnold fel (eller mindre rätt) i mycket av flosklerna han kör med, men han fick onekligen resultat, även om vägen dit kunde varit avsevärt mindre krokig. Hans syn på motivation och deadlines i måluppfyllarsyfte är däremot spot on. Disciplin hade gossen otvetydigt.

En som jag hellre lyssnar på är Frank Zane faktiskt. Den fysiken slog - som vi alla vet - Arnolds look mer än en gång. Hence Franks nickname "The King of Aesthetics". Om det nu är sån't man är ute efter vill säga.
Senast redigerad av J.R 2017-02-01 kl. 16:35.
Citera
2017-02-01, 17:10
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Flikar hastigt in att även om Arnold är en ikon, med all rätt givetvis, så märks det att han inte är något större fan av medicinskt och anatomiskt underbyggda stapelfakta. Extra kul är det när han snackar om hur "rowing is only for thickness", "bredda bröstet med flies" och det ständiga dravlet om att "chocka" diverse fibertrådar, vilket cementerar hans gulliga old-school-mentalitet som numera vederlagts fler gånger än antal sandkorn på Copacabana.

Så visst har Arnold fel (eller mindre rätt) i mycket av flosklerna han kör med, men han fick onekligen resultat, även om vägen dit kunde varit avsevärt mindre krokig. Hans syn på motivation och deadlines i måluppfyllarsyfte är däremot spot on. Disciplin hade gossen otvetydigt.

En som jag hellre lyssnar på är Frank Zane faktiskt. Den fysiken slog - som vi alla vet - Arnolds look mer än en gång. Hence Franks nickname "The King of Aesthetics". Om det nu är sån't man är ute efter vill säga.
Ja Arnold var nog bra på sin tid men utvecklingen har varit enorm sen hans storhetstid även om han fortfarande är aktiv så tyckte jag en del av hans idéer var lite konstiga i de videos jag kikade på för ett tag sen. Arnold blir f ö 70 i år och still going så gubben är strong, inget snack om den saken.

Har sett andra som helt förkastat vad Arnold fortfarande lär ut i sina videos utan att de nämner Arnold, kommer inte ihåg några namn nu men det var duktiga gubbar som hade både utbildning och och en karriär som bodybuilders bakom sig. Ska söka rätt på klippen jag svamlar om så jag har något att visa om det skulle behövas.
Citera
2017-02-01, 19:28
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Ditt upplägg? Detta har du plagierat direkt från Arnold, såg en video med honom för ett tag sen där han nämner i stort sett ordagrant vad du återgett här i din TS. Kollar man lite i dina poster så länkar du även till video med Arnold.

Tror inte Arnold har fel men du kunde iaf nämna var du hämtat idéerna från.

Tack för att du tror jag har plankat Arnold, men han har rätt alltså... Jag upptäckte filmen efter jag hade börjat skriva här, jag har tränat så här i ett halvår, har kunnat öka i vikter varje pass. Sen får ni göra vad ni vill!

På Arnolds tid visste man hur man tränade, det är ingen super gömd hemlighet! Lyssna på folk från hans tid och på honom! På senare har det mest tillkommit starkare och starkare doping.
Citera
2017-02-01, 20:10
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Tack för att du tror jag har plankat Arnold, men han har rätt alltså... Jag upptäckte filmen efter jag hade börjat skriva här, jag har tränat så här i ett halvår, har kunnat öka i vikter varje pass. Sen får ni göra vad ni vill!

På Arnolds tid visste man hur man tränade, det är ingen super gömd hemlighet! Lyssna på folk från hans tid och på honom! På senare har det mest tillkommit starkare och starkare doping.
Sitt inte här på FB och häng, iväg och träna nu... här bygger du inga muskler.

Jag sitter här för att jag är sjuk, kan inte träna pga feber så därför kan jag hänga här och trakassera er andra stackare
Senast redigerad av Tajger66 2017-02-01 kl. 20:12.
Citera
2017-02-01, 20:15
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Kollade in Zane lite extra nu och du har rätt, han är/var snygg om man får använda det ordet man till man. Sitter och skummar igenom hans sidor nu med, mycket att se och lära där. Han var över 35 när han vann alla titlar och många på den tiden var tydligen runt 40 år som tävlade. Gubbarna kunde och kan fortfarande. Zane är 75 bast i år.
Senast redigerad av Tajger66 2017-02-01 kl. 20:17.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in