2017-01-18, 09:35
Medlem
Det heter sexLIV. Det är alltså oerhört viktigt att sexlivet fungerar, man måste ta hand om det och leva det!
Experimentera, lek och njut. Gå på sexklubbar, träffa andra par, utforska det till Max om man känner att det är "tråkigt" att ligga. Sedan kommer man automatiskt uppskatta det där "tråkiga", vanliga vardagssexet vilket förhoppningsvis leder till mer sex i förhållandet
Alla borde ha en mer öppen sexuell syn, vet att killar kan vara en aning tråkiga men det gäller att ligga på och visa vad man vill. Var lite wild & crazy i sitt tänk, oftast lättar det på trycket för dem då
Citera
2017-01-18, 10:15
Medlem
Skaffa dig en älskare. Orkar inte din man så får han väl vara glad att någon annan gör hans jobb.
Citera
2017-01-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaps
Okej så du tror inte att det är något personligt?

Hur många här skulle säga nej till sex med någon de tycker är jävligt sexig? Är det normalt att säga nej? Kan man tycka någon är sexig men ändå säga nej?

Personligt är det något inte (nu är jag inte han men det är inte vad det låter som.)

Det finns många faktorer som gör att man inte vill ha sex,
Ingen lust
Sjukdom
Trött
... för att bara nämna några.

Jag har en kompis som jag tycker är väldigt sexig och vacker men jag vill inte ligga med henne för det. Jag har insett för mig själv att en kvinna kan vara vacker men inte sexuellt attraherande.

Det är förmodligen inte ditt fel utan ha tålamod.
Citera
2017-01-19, 07:45
Medlem
MissCalliopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han kanske är som jag? Jag tappar gärna intresset efter tre månader. Jag kan ha hur starka känslor för personen som helst men att just knulla med den personen känns "gjort" så att säga. Jag förstår att det är rätt vanligt att glöden försvinner över tid men att det som i mitt fall handlar om månader är ju trist för alla inblandade.

Ibland går det så klart fortare men då beror det till viss del på att vi inte är helt sexuellt kompatibla. Jag är trots allt inte tonåring längre och helt enkelt lite blasé. Men det är som sagt jag det.

Det är därför man experimenterar vidare, IMO. Tröttnar dock om partnern inte vill prova nya saker, pass på missionär+doggy+bj+rida och sen sova. Blood play, knife play, trekanter, sex while being hiiiigh, water boarding, fire play, rape play ... finns hur mycket som helst. Sex kan inte bli tråkigt på grund av att du knullat henne om ni alltid utforskar nya saker tillsammans. Men du kanske tröttnar på personen ifråga när du lär känna henne? De flesta människor är så tråkiga att färgen inte ens klarar av att se dem torka.
Citera
2017-01-19, 07:47
Medlem
Behovet av sex går upp och ner. Men har man sex några ggr i veckan efter att ha varit tillsammans ett år så är det nog relativt normalt.

Men att tjata och gnälla hjälper inte. Förför honom istället. Får han inte stånd om du börjar suga av honom? Sen är det ju bara hoppa på 😁
Citera
2017-01-19, 10:37
Medlem
Du frågar om man "har rätt" att bli arg, irriterad och besviken. Du har väl rätt att känna vad du vill, men det lär knappast tända din kille.

Många sammanknippar hög sexdrift med manlighet, så att anmärka på hans sexdrift kan uppfattas som ett angrepp på och ifrågasättande av hans manlighet.
Det ses som normalt att en kvinna har lägre sexdrift än sin man, men om mannen har lägre sexdrift så ses han ofta som onormal och "mindre man".

Att säga att dina ex minsann har velat ha sex jämnt ses alltså som att du kritiserar honom rejält, och att sätta press på honom så lär inte öka hans lust.

Hur ser ert sex ut idag? Gör sexet bättre, mer spännande, mer oförutsett och mindre slentrianmässigt. Tillfredsställ dig själv oftare, och bygg upp hans lust mellan gångerna.

Det är bra att se sin egen del i det och granska sig själv och sina handlingar kritiskt, men samtidigt så får man inte se sig själv som den enda orsaken till att saker händer eller inte händer i relationer, det är två personer inblandade.

Jag gissar att din stress över det hela till stor del beror på en oro för att han inte tänder lika mycket på dig längre, och att du inte skulle se det som ett lika stort problem om du fick veta att han fortfarande är galet tänd på dig men att det är fysiskt omöjligt för honom med sex mer än 3-4 gånger i veckan.

Försök få bort alla tankar som inte är konstruktiva, oro förbättrar inget.
Citera
2017-01-19, 14:46
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Sex är förvisso trevligt men varje dag, hela tiden ? Känns ju orimligt att ha så mycket sex. Är det inte mysigare att ha det några gånger i veckan så man hinner längta efter varandra. Kanske bara jag som är tråkig.

Håller med dig till fullo!

Hade jag varit riktigt trött o sliten efter en lång arbetsdag och någon tjatade om sex, och vägrade fatta, hade jag blivit lite sne i ärlighetens namn.
Citera
2017-01-19, 15:44
Medlem
Var likadan förut eller ja, jag kan känna så fortfarande ibland också. Skulle gärna ha sex varje dag (eller flera gånger om dagen om det var möjligt) men min pojkvän tycker det räcker med 3-4ggr i veckan. Vi pratade jätte mycket om det i början om vårt förhållande för jag tog väldigt illa vid mig när han sa nej, jag var som du helt ovan vid att få ett nej och har dålig självkänsla. Jag har högre sexdrift än min partner och onanerar flera gånger om dagen + sex 3-4 ggr i veckan och så får det helt enkelt vara. Om man älskar varandra så måste men acceptera att man är olika. Däremot är det ju inte så att han på något sätt är "tråkig" när det kommer till sex utan är mer galen än jag själv vilket jag inte är van vid. Han har ett tungt arbete och håller dessutom på och renoverar ett hus han köpt på kvällarna efter jobbet så jag förstår att han inte orkar
Citera
2017-01-19, 16:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCalliope
Det är därför man experimenterar vidare, IMO. Tröttnar dock om partnern inte vill prova nya saker, pass på missionär+doggy+bj+rida och sen sova. Blood play, knife play, trekanter, sex while being hiiiigh, water boarding, fire play, rape play ... finns hur mycket som helst. Sex kan inte bli tråkigt på grund av att du knullat henne om ni alltid utforskar nya saker tillsammans. Men du kanske tröttnar på personen ifråga när du lär känna henne? De flesta människor är så tråkiga att färgen inte ens klarar av att se dem torka.
Tack för att du berättar för mig vem jag är och hur jag fungerar. Been there, done that - spelar ingen roll. Det kan mycket väl vara så att det är personen som jag tröttnar på, det tänker jag inte säga något om. Men det är alltid knullandet som känns gjort och trist, alla andra relationsgrejer känns fortfarande kul och givande.
Citera
2017-01-19, 19:55
Medlem
Nedgång i libido (alltså lusten, inte förmågan) kan hos män ofta härledas till minskade testosteron-nivåer. Hur gammal är grabben din? Runt 35 börjar den naturliga testosteron-produktionen avta (märkte själv det jättetydligt).

Be honom gå och kolla sina testo-nivåer. Det påstås att man kan få upp dem något genom att se över kosten och lägga om sin träning till att jobba kort men riktigt tungt (om han t e x gymmar så ska han köra på 2-4 reps och maxa).
Sen kan man ju alltid börja kura också när den egna produktionen inte räcker till. Det ger definitivt en skjuts i libido, men jag vill inte rekommendera någon att börja skjuta testo om han inte själv gjort ett noggrannt och påläst övervägande och kommit till slutsatsen att han tycker vinsterna med det överväger risker och negativa konsekvenser.

Lycka till!
Senast redigerad av Herr.Dekadens 2017-01-19 kl. 20:22.
Citera
2017-01-19, 20:59
Bannlyst
Skulle med kunna ha sex varje dag. 3-4 gånger minst! Är man.

Men dom gånger jag inte velat, och faktiskt använt mig av dumma ursäkter som ont i huvudet, så är det för att kvinnan har varit krävande och inte alls så mysig som hon brukar vara. Vi män kan också tappa lusten på dåligt bemötande.
Men med rätt kvinna, rätt kemi, och lugnt och fint i hemmet, då ångar det under täcket! Då är man så svettig sen så man kan glida på rygg ut i köket och bre några mackor.
Citera
2017-01-19, 22:25
Medlem
Man kan ju aldrig tvinga eller tjata sig till sex det blir bara pannkaka av det och ger motsatt effekt. Däremot ska man alltid kommunicera, man kan förhandla och kompromissa. Som översexuell får jag kanske leva med att inte få sex så ofta som jag vill men min partner får ju också göra vissa "uppoffringar" som att tex låta mig få onanera inför/med honom eller gnida mig till orgasm mot honom när han inte vill ligga.

Så länge man kör med rak och tydlig kommunikation så går allting att lösa på ett eller annat sätt, om inte är det bara att avsluta. Och det gäller såklart inte enbart sexet.
Men kommunikation som sagt och förståelse från båda parter, det är början på lösningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in