Citat:
Ursprungligen postat av
666000999
Jag tycker själv att tacos är den optimala fredags maten, men jag har startat en tråd om det nu för andras input.
Jag frågar återigen: Vad är ens optimal fredagsmat? Att det går snabbt och enkelt att laga det? Att det känns lite lyxigare än vanlig vardagsmat?
Jag har ingen optimal mat för fredagar, eller någon annan veckodag, så jag är nyfiken. Jag brukar laga vad jag råkar vara sugen på, för tillfället. Med vissa undantag. Till exempel om jag har gäster, då jag gärna vill lyxa till det lite.
Jag äter inte tacos varje fredag, främst för att jag snabbt skulle tröttna på det. Även om jag älskar tacos så skulle jag ändå snabbt tröttna om jag åt det en gång i veckan. Det skulle inte ens hjälpa om jag gör som du, och lägger till koriander emellanåt. Det skulle inte ge tillräcklig variation att variera tillbehören. Du verkar ju själv hålla på att tröttna på tacos. Å andra sidan skulle jag ha tröttnat för länge sen om jag åt samma maträtt en dag i veckan i 10 års tid. Jag älskar tacos, men jag antar att jag älskar variation på maträtter ännu mer.