Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-17, 19:05
  #1
Medlem
Eftersöker uppgifter om en pedofil som var aktiv i Skellefteå strax innan millennieskiftet. Anledningen är att jag råkat ut för övergrepp av denna person och undrar om någon vet vem han är, eller kanske råkat ut för honom också. Har tryckt undan detta länge, men behöver klarhet och hoppas (även om jag är tveksam) att ingen annan råkat ut för denna person. Vill inte ha några dumma kommentarer/frågor för det här är tillräckligt jobbigt för mig.

Han var i 40-årsåldern på den tiden och jobbade på bion (Aveny). Körde en Volvo kombi (tror det kan ha varit en 745, 855 eller något sådant) som var lila-aktig med plastsolskydd som Volvo hade, som gick längs kanten på sidorutorna. Reagerade på att det var en ungdomlig bil för någon i hans ålder.

Han bodde i samma byggnad som T-magasinet. Ingången var till vänster med portkod. Minns inte riktigt utseendet men jag tror att han hade ljust hår men inte jätteblont, och har ett vagt minne av att han hade glasögon. Normalbyggd. Medellång, kanske lite över. Om någon vet mer om denna person tar jag tacksamt emot uppgifter, kom ihåg att vara försiktiga med att skriva ut hela namnet då det inte är tillåtet.
Citera
2017-01-18, 11:05
  #2
Medlem
Troians avatar
Föreslår att du vänder dig till polisen.
Citera
2017-01-18, 18:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Föreslår att du vänder dig till polisen.

Jag har funderat på det men vet inte vad de ska kunna göra eftersom det var så länge sedan. Å andra sidan kanske hjälpa om det är fler som råkat ut för honom.
Citera
2017-01-18, 19:21
  #4
Medlem
Du ska självklart kontakta polisen. Tänk om din information är det dom behöver för att dra igång någon gammal utredning igen.
Citera
2017-01-18, 19:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realprincipe13
Du ska självklart kontakta polisen. Tänk om din information är det dom behöver för att dra igång någon gammal utredning igen.

Du har rätt. Jag får göra det.
Citera
2017-01-19, 02:33
  #6
Medlem
Är det så att någon känner igen signalementet, skulle jag ändå vilja ha så mycket information som möjligt. Det skulle göra mig väldigt tacksam, all hjälp är välkommen.
Citera
2017-01-19, 02:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Är det så att någon känner igen signalementet, skulle jag ändå vilja ha så mycket information som möjligt. Det skulle göra mig väldigt tacksam, all hjälp är välkommen.

Jag uppfattar det som att personen inte är dömd?
Citera
2017-01-19, 04:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag uppfattar det som att personen inte är dömd?
Det är en av de saker jag skulle vilja veta. Har inget namn på honom. Inte direkt så att han presenterade sig. Bara de signalement jag beskrivit och var han bodde och jobbade under den tidsperioden. Anledningen att jag vet att han jobbade på bion var att jag såg honom riva biljetter när jag gick på bio med några kompisar en stund efter händelsen. Och var han bodde - ja det är där jag blev utsatt för övergreppen. Jag var 14 år då det skedde...
Citera
2017-01-19, 13:21
  #9
Medlem
Troians avatar
Hände det 1998-1999 är det stor risk att det är preskriberat (beroende på rubriceringen), men det kan ju finnas andra som drabbats, vars berättelse du kan ge stöd för om du går till polisen.
Citera
2017-01-19, 13:23
  #10
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Det är en av de saker jag skulle vilja veta. Har inget namn på honom. Inte direkt så att han presenterade sig. Bara de signalement jag beskrivit och var han bodde och jobbade under den tidsperioden. Anledningen att jag vet att han jobbade på bion var att jag såg honom riva biljetter när jag gick på bio med några kompisar en stund efter händelsen. Och var han bodde - ja det är där jag blev utsatt för övergreppen. Jag var 14 år då det skedde...

Gå på bio igen. Sök efter hans namn där. Fråga om inte han den "trevliga gamla mannen" jobbar kvar. Då får du säkert iaf förnamn. Var han gammal maskinist lär han inte jobba kvar men hans namn lär finnas kvar hos någon i personalen.
Citera
2017-02-15, 21:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Han bodde i samma byggnad som T-magasinet. Ingången var till vänster med portkod.

T-magasinet finns i korsningen av Nygatan och Skeppargatan. Var det samma byggnad även på den tiden då det här ska ha inträffat?
Citera
2017-03-14, 02:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
T-magasinet finns i korsningen av Nygatan och Skeppargatan. Var det samma byggnad även på den tiden då det här ska ha inträffat?


Ja han bodde i byggnaden där t-magasinet ligger nu, när det skedde, 98-99.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback