2005-12-22, 11:28
Medlem
ToreSkogs avatar
Tja jag är inte så säker på att de kommer göra en ny användare eller ändå bara läsa hur man skall göra. Bevisligen så klarar de inte av att hitta informationen om den inte står som första svaret i en tråd där rubriken är: Hur skall jag kalle svensson göra dynamit i källaren på roslagsvägen 23?

Det är ju det vi alla stör oss på, små dumma ungar som inte klarar av att söka utan måste ha svaret i en egen tråd som just de har skapat.

Hade de kunnat läsa själva så hade vi inte märkt dem och inte klagat...
Citera
2005-12-22, 11:32
Medlem
West-ens avatar
Ja det är ju mycket fjortisar som sagt bara vill ha svar på hur man gör ATCP eller vars man får tag i svavel/KNO3 i sin egen tråd. Och när de har fårr svaret som lämnar de forumet. Så jag tycker att vi inte svarar på så dumma frågor.
Citera
2005-12-23, 23:42
Medlem
atteNd^s avatar
En idé skulle ju kunna vara att man faktiskt delar upp forumdelen i en kemi och en pyroteknik-del. På så sätt skulle alla frågor om smällare/rökbomber osv osv. hamna i pryoteknik-delen medan diskussioner om allmän kemi (och förmodligen allt som rör HE, som är lite med kemi än rökbomber) hamna i kemidelen.

Men som sagt detta var ju bara en ide, och en ganska dum en antagligen eftersom det är min egen

God Jul och akta fingertopparna

/attend
Citera
2005-12-24, 09:06
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atteNd^
En idé skulle ju kunna vara att man faktiskt delar upp forumdelen i en kemi och en pyroteknik-del. På så sätt skulle alla frågor om smällare/rökbomber osv osv. hamna i pryoteknik-delen medan diskussioner om allmän kemi (och förmodligen allt som rör HE, som är lite med kemi än rökbomber) hamna i kemidelen.

Men som sagt detta var ju bara en ide, och en ganska dum en antagligen eftersom det är min egen

God Jul och akta fingertopparna

/attend

Det vore ju en helt underbar idé.

God Jul Btw
Citera
2005-12-24, 09:24
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Håller med dela upp forumet i ett par kategorier. Blir mindre newbie frågor etc o lättare att hänga med.
Citera
2005-12-24, 10:47
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Kan vi inte ha en Neewb-del och en l33t-del och så kan vi alltid kasta skit på varandra om hurvida trådarna hör hemma i vilket forum, och vem som var mest l33t...
Citera
2005-12-24, 10:58
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Kan vi inte ha en Neewb-del och en l33t-del och så kan vi alltid kasta skit på varandra om hurvida trådarna hör hemma i vilket forum, och vem som var mest l33t...

Det är inte en helt kass idé. Men jag tror på en ganska stor uppdelning tex. LE, HE, Allmän kemi, Nybörjare.
Citera
2005-12-24, 12:03
Medlem
atteNd^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Det är inte en helt kass idé. Men jag tror på en ganska stor uppdelning tex. LE, HE, Allmän kemi, Nybörjare.

Jo precis. Jag tycker att man på ett smidigt sätt borde dela på Kemi och Pyroteknik, då Pyroteknik på LE-nivå inte har speciellt mycket med Kemi att göra egentligen. (IMO)
Citera
2005-12-24, 22:18
Medlem
^swestres^s avatar
divide and conquer? I think not. Om det finns högre stående pyrotekniker som inte vill beblanda sig med nybörjarna kan dom ta sitt pick och pack samt dra till ett ställe där dom känner sig mer uppskattade. Hela den här debatten handlar om att separera "de sämre" från "de bättre". Varför vill man göra det? Jag har en teori om att man vill hävda sin suveränitet. Ni har inte börjat undra varför de flesta 'äkta' kemister lämnat forumet eller endast tittar in här sporadiskt?
Citera
2005-12-24, 23:13
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop

Jag var ju inte ironisk..
Men det är ungefär så det ser ut idag.
Folk ser sig själva som självutnämnade experter, kungar och "de som kan lite mer". Kanske folk skulle sluta vara så stora i brödluckan och ransaka sig, ni är fan inga kemister eller pyrotekniker! (Finns de som är, men de tar nog inte till sig).

Att dela upp forumet skulle iofs vara en väg, men egentligen, till vilken nytta? tycker det funkar bra idag. Antagligen hade det bara blivit massa felplacerade trådar folk hade klagat på...
Citera
2005-12-26, 00:15
Medlem
Claes!s avatar
Jag skulle tro att det är lite av en ond cirkel det här... Folk klagar på att annat folk inte söker, detta leder till att folk söker och finner ca 2543 trådar men av dessa 2543 trådar så är det bara enstaka som innehåller matnyttig information

Detta leder i sin tur att folk skapar ytterligare trådar och så rullar det på...

jag har märkt det då jag själv är en nybörjare inom ämnet... Jag skapar inte nya trådar men jag tröttnar! Detta kan säkerligen rädda många händer så varför inte fortsätta?

Mvh/Claes
Citera
2005-12-28, 01:17
Medlem
tack vare allt detta har alla som kunde något flyttat till andra forum; vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in