Citat:
Ursprungligen postat av
Merku
Jag väger 79 kilo och är 183cm lång, tränar nu 3 dagar i veckan, då börjar jag med att löpa 15 minuter och tänkte öka med 5 minuter till per månad. Sen lyfter jag vikter i cirka 30 min + lite plank övningar och stretchning efteråt.
Jag gör vanligtvis en pastasallad på Ica som dagens lunch, ska skära ner på pastan som jag tar för mycket av just nu och tänkte ersätta den med kikärtor? eller har ni något annat förslag? Frukost, kvällsmat består av antingen mackor, sockerfria flingor, gröt eller en viktnergångs shake + banan.
För övrigt är jag inte så aktiv nu under dom kalla månaderna utan de blir bara ca 5km vandring per dag och sen mesta dels sitta still, förutom dom dagarna jag tränar.
Tror ni jag kommer kunna gå ner till runt 70 kilo om jag fortsätter så här?
Hade gärna tagit emot lite tips om snacks man kan äta som har lite kalorier i sig (har läst lite om de i andra trådar men kom gärna med tips endå)
Som du säkert redan vet så är det ett underskott som gäller, oavsett om du äter pasta eller kikärtor. Ett underskott är aldrig konstant heller, dvs man får sänka ju mer man går ner. T.ex det som var 500 kcal underskott i början, kommer inte vara det efter du gått ner ett par kg, utan då får man sänka ytterligare. Med det sagt, så ät näringsrik mat, exempelvis havregryn,pasta,potatis,kyckling,fisk,ägg, grönsaker/frukt.
Gör det inte mer komplicerat än det behöver vara.