2017-01-17, 09:41
Medlem
Hej!

Vad är skillnaden mellan joggers och sweatpants? Jag får uppfattningen att det är samma sak. Men någon som vet vad skilnaden är?
Citera
2017-01-17, 10:48
Medlem
Sweatpants kan nästan se ut hursomhelst. Oftast rak, baggy passform.

Joggers däremot är oftast lösa upptill, men smalnar av och blir skinny nertill. De har även elastiskt avsluts"puff" på ankeln.

Joggers är mer dressade och mer figurnära skulle jag säga.
Citera
2017-01-17, 14:39
Medlem
Så skulle man kunna ha joggers på nattklubb/fest? Eller är det en big no no?
Citera
2017-01-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Sweatpants kan nästan se ut hursomhelst. Oftast rak, baggy passform.

Joggers däremot är oftast lösa upptill, men smalnar av och blir skinny nertill. De har även elastiskt avsluts"puff" på ankeln.

Joggers är mer dressade och mer figurnära skulle jag säga.

Citera
2017-01-18, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stereolove

Big no skulle jag säga.
Citera
2017-01-18, 11:37
Medlem
Citat:
Big no skulle jag säga.

Jag tycker med det egentligen. Men som till exempel så ser killen på bilden i länken nedan ut som han är redo för nattklubben.
Antagligen ett säljtrick men ändå.

http://www.asos.com/asos/asos-super-skinny-smart-joggers/prd/6389648?iid=6389648&clr=Charcoal&SearchQuery=ASOS% 20Super%20Skinny%20Smart%20Joggers&pgesize=24&pge= 0&totalstyles=24&gridsize=4&gridrow=5&gridcolumn=2
Citera
2017-01-18, 11:41
Medlem
Citat:
Jag tycker med det egentligen. Men som till exempel så ser killen på bilden i länken nedan ut som han är redo för nattklubben.
Antagligen ett säljtrick men ändå.

http://www.asos.com/asos/asos-super-skinny-smart-joggers/prd/6389648?iid=6389648&clr=Charcoal&SearchQuery=ASOS% 20Super%20Skinny%20Smart%20Joggers&pgesize=24&pge= 0&totalstyles=24&gridsize=4&gridrow=5&gridcolumn=2

De skulle fungera! Men de ser inte ut som urtypen av ett par joggers. Dessa har ju annan struktur, öglor för skärp osv... De benämner dem som joggers; men jag skulle snarare säga att de är mer åt kostymbyxor-hållet om man bortser från muddarna i benslutet.

De länkade byxorna skulle definitivt fungera för fest/nattklubb
Citera
2017-01-18, 11:52
Medlem
Citat:
De skulle fungera! Men de ser inte ut som urtypen av ett par joggers. Dessa har ju annan struktur, öglor för skärp osv... De benämner dem som joggers; men jag skulle snarare säga att de är mer åt kostymbyxor-hållet om man bortser från muddarna i benslutet.

De länkade byxorna skulle definitivt fungera för fest/nattklubb

Nej jag vet! Tyckte de var snygga och prisvärda.
Muddarna nere i benslutet gör att det känns lite mer slimmat och lite mer casual än ett par vanliga kostymbyxor.
När jag beställde dem var inte tanken att bara ha dem på sig hemma på söndagar när man slappar framför tv, haha.
Så bra att du tycker det! .
Citera
2017-01-18, 11:56
Medlem
Citat:
Nej jag vet! Tyckte de var snygga och prisvärda.
Muddarna nere i benslutet gör att det känns lite mer slimmat och lite mer casual än ett par vanliga kostymbyxor.
När jag beställde dem var inte tanken att bara ha dem på sig hemma på söndagar när man slappar framför tv, haha.
Så bra att du tycker det! .

Blev själv sugen på ett par nu. Har du beställt/har du dem hemma? Recension isf?
Citera
2017-01-18, 12:32
Medlem
Citat:
Blev själv sugen på ett par nu. Har du beställt/har du dem hemma? Recension isf?

Nej jag beställde igår. Så får väl dem någon gång nästa vecka! .
Kan lämna recension då!
Citera
2017-01-18, 14:28
Medlem
Citat:
Nej jag beställde igår. Så får väl dem någon gång nästa vecka! .
Kan lämna recension då!

Härligt. Har själv letat efter något i den stilen. Skriv gärna här när du testat dem. Ha det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in