Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 01:02
  #421
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det var ett exempel av otaliga. Självklart används inte en skådis när han inte behövs. Man behöver inte gå full Ed Wood som du föreslår.

Haha, nu är det 2017, serien ligger på svtplay. En del av nöjet med en sån här serie, åtminstone för vissa av oss, är att spola igenom avsnitten för att försöka lösa mysteriet eller gåtan. Som producent eller regissör måste man lära sig att anpassa sig till de tekniska möjligheter som kunden/tittaren har idag, åtminstone om man har någon som helst yrkesstolthet. Självklart använder man inte en stand-in om det märks, för då blir det en kalkonfilm.

Sen kan man ju fokusera på sånt som handling och logik, det tycker jag personligen är det viktigaste. Om du vill så kan vi diskutera det istället. I annat fall -adios amigo.
Citera
2017-03-18, 10:10
  #422
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Haha, nu är det 2017, serien ligger på svtplay. En del av nöjet med en sån här serie, åtminstone för vissa av oss, är att spola igenom avsnitten för att försöka lösa mysteriet eller gåtan. Som producent eller regissör måste man lära sig att anpassa sig till de tekniska möjligheter som kunden/tittaren har idag, åtminstone om man har någon som helst yrkesstolthet. Självklart använder man inte en stand-in om det märks, för då blir det en kalkonfilm.

Sen kan man ju fokusera på sånt som handling och logik, det tycker jag personligen är det viktigaste. Om du vill så kan vi diskutera det istället. I annat fall -adios amigo.

Jag försökte, relativt vänligt, förklara för dig hur det går till. När det gäller handling och framförallt logik, så finns det ju inget att diskutera där, eftersom serien är i total avsaknad av det.
Citera
2017-03-19, 00:08
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Luxuös? Jag tycker att det ser ut som en helt vanlig okej kvarterskrog, vilket troligtvis också är avsikten att det ska vara. Dock verkar det i verkligheten bara finnas en kroatisk restaurang i Stockholm. Vilket ju får sägas vara anmärkningsvärt.

Kvarterskrog, nja? Med en sådan bar och bardisk, och inte en enda av kvarterets medborgare hävande en stor stark. De har ju dock inte så mycket (synliga) gäster. Och Familjen sitter själva och äter lunch mest hela tiden. Kommer inte ihåg vad krogen heter, inte Krajina i alla fall

En enda kroatisk restaurang i Stockholm? Hmm...[/quote]

Har inte sett om du redan fått svar men restaurangen heter Daphnes, ligger på Östermalm och har sjukt bra mat till riktigt bra priser.

Mvh
Citera
2017-03-19, 00:21
  #424
Medlem
Okej serie men som många nämner är det många smågrejer som är riktigt dåliga och rentav felaktiga och barnsliga.

Bäst är ändå att "farligaste gänget i hela undre världen" består av totalt 7-8 personer varav en är en 60 årig morsa, en 14 årig grabb, en dotter på 20 år och sedan Chippen.

På vilket sätt skulle en sådan liten organisation öht ens hinna bygga upp något? Det är nog största gåtan
Citera
2017-03-19, 07:34
  #425
Medlem
Mobsterledarens fru som blev skjuten var med i bonde söker fru 2015 och sökte till älgbonden Daniel Johansson. Hon blev dock dissad av hnm.
Citera
2017-03-19, 15:52
  #426
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Av alla urlöjliga pissdetaljer i serien ännu en i kväll när Krepper springer ut på gatan med piller till Christian "jag vet precis hur det känns, men ta bara en per dag" varpå Chippen genast äter knark mitt på gatan...

Björn var ju den som lurade Mimicas att tro att Stefan var polisens infiltratör. Stefan avrättades som en direkt följd därav. Om nu Björn i ett senare avsnitt lite lättvindigt trycker åt Christian knark på gatan, antar jag att det är för att man ska förstå att aktionen mot Stefan inte hade varit byggd på någon utstuderad illvilja hos Björn riktad mot Stefan. Det är bara en del av Björns karaktär, när han inte alltid visar sig ha koll på konsekvenserna av det egna handlandet. En gång är det Stefan som råkar försättas i livsfara av honom, nästa gång råkar det bli Christian…
Citera
2017-03-19, 15:55
  #427
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Reagerade inte ni andra på råttan? Jag menar Kristian får ett psykanfall och börjar skjuta hej vilt i garaget för en liten råtta liksom. Sen så kommer Davor och kramar om honom, är det inte lite väl överdrivet? Det kunde dem ha hoppat över tycker jag.

Antar att det där med att skåpet välter är för att skapa lite mer drama åt skeendet? Det naturliga hade väl varit att vispa med något avlångt under skåpet, innan man tar sig för att flytta på det åt sidan. När Davor med flera sedan stormar in i garaget låtsas Christian ha skrämts av ett litet råttdjur. Det strider mot Christians heder att spela på sin sorg över Stefan bortgång. Men Davor tolkar det inte desto mindre som att det är just Stefan som menas och tröstar Christian i enlighet därmed.
Citera
2017-03-19, 20:08
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Björn var ju den som lurade Mimicas att tro att Stefan var polisens infiltratör. Stefan avrättades som en direkt följd därav. Om nu Björn i ett senare avsnitt lite lättvindigt trycker åt Christian knark på gatan, antar jag att det är för att man ska förstå att aktionen mot Stefan inte hade varit byggd på någon utstuderad illvilja hos Björn riktad mot Stefan. Det är bara en del av Björns karaktär, när han inte alltid visar sig ha koll på konsekvenserna av det egna handlandet. En gång är det Stefan som råkar försättas i livsfara av honom, nästa gång råkar det bli Christian…

Så du menar att han gav Christian knarket för att han inte tänkte efter ordentligt, inte för att han hade någon plan med det? Jag tycker det är mycket konstigt av en hyfsat skärpt polis att dela ut droger bara sådär, att C ev. ville ta livet av sig eller iaf skada sig borde inte legat jättelångt borta i tanken.
Citera
2017-03-19, 20:52
  #429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Björn var ju den som lurade Mimicas att tro att Stefan var polisens infiltratör. Stefan avrättades som en direkt följd därav. Om nu Björn i ett senare avsnitt lite lättvindigt trycker åt Christian knark på gatan, antar jag att det är för att man ska förstå att aktionen mot Stefan inte hade varit byggd på någon utstuderad illvilja hos Björn riktad mot Stefan. Det är bara en del av Björns karaktär, när han inte alltid visar sig ha koll på konsekvenserna av det egna handlandet. En gång är det Stefan som råkar försättas i livsfara av honom, nästa gång råkar det bli Christian…

Jag förstår hur du menar men det är ju en ganska udda character-building. Men, javisst, han tycks ha två Thai-fuar, han handfängslade Richardsson -- impulsiv osv. Dock, jag är skeptisk...
Citera
2017-03-19, 20:54
  #430
Medlem
Snart kommer Davor och Christian att rida iväg i solnedgången sugande varandras kukar med alla pengar och allt knark efter att ha lurat allt och alla. Som sagt.
Citera
2017-03-19, 21:09
  #431
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Snart kommer Davor och Christian att rida iväg i solnedgången sugande varandras kukar med alla pengar och allt knark efter att ha lurat allt och alla. Som sagt.

Eller så är det Hanna som är råttan på org. brott, och det hela blir en familjeuppgörelse.
Citera
2017-03-19, 21:14
  #432
Medlem
Hunden007s avatar
okej make sense men elakt av dom låta Stefan dö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback