2017-01-15, 21:42
Medlem
Kaminen6s avatar
Hej!!

Min undran är som rubriken låter,
Har man som bankkund rätt till detta vid speciella omständigheter och man behöver komma ikapp ekonomiskt?
Citera
2017-01-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Hej!!

Har man som bankkund rätt till detta vid speciella omständigheter och man behöver komma ikapp ekonomiskt?

Du har ingen rätt till det vad jag kan förstå, men banken kan vara välvilligt inställd om du förklarar varför.... Räntan tickar ju dock hela tiden. Ring din bank är rådet.....
Citera
2017-01-15, 22:13
Medlem
Du har ingen rätt och få betalningsfria månader hur som. Prata med banken men förvänta dig ingen förståelse.
Citera
2017-01-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Hej!!

Långvarig sjukdom och ofrivillig arbetslöshet brukar vara de enda tillfällen då du får anstånd. Om
det ingår i villkoren för lånet.
Citera
2017-01-16, 12:16
Medlem
Kaminen6s avatar
OK, så om man har svårt att få det att gå ihop pga lång sjukskrivning och detta
skulle hjälpa att man kunde komma ikapp så är det upp till banken.

Tack då vet jag:-)

Efter att ha varit kund länge i samma bank borde chansen vara större,
men man vet aldrig i dagens samhälle.....
Citera
2017-01-16, 12:25
Medlem
herrstorks avatar
finns ingen rätt till det.

ibland gör man en lösning tex i väntan på att bostaden blir såld. man kan göra ev uppskov så du får betala sen säg månad 4. då är det inte frågan om räntan utan om amortering.

det finns olika försäkringar som täcker räntan, men de har karens innan de gäller. en klassiker är medlemslån där försäkringen ingår.

det ändå som brukar hjälpa är starta leva på nudlar, börja sälj saker betala in så mycket och så fort du kan. räkna med riktigt tråkigt liv ett bra tag framöver. banken skiter i din ekonomi de är intresserade av deras pengar så räkna inte med att du har varit bra kund och trogen och andra moraliska aspekter.
Citera
2017-01-20, 14:48
Medlem
Kaminen6s avatar
Intressant då att se vad de säger ifall jag kommer fråga dem.

Hört så mkt negativt och önskade väl få se en bättre sida från dem..
Citera
2017-01-20, 15:31
Medlem
bonobonos avatar
Läste för bara någon dag sen på någon banks hemsida att man kunde få 3 betalningsfria månader per år (aldrig 2 månader i rad dock) om man skött sina betalningar i (tror det var) minst 6 månader.
Mins inte vilken bank det var men det var någon av de mindre som brukar ha lite högre räntor
Annars brukar det finnas försäkringar som kan gå in efter 30 dagars sjukdom, om man tecknat en sån.
Citera
2017-01-24, 10:43
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Läste för bara någon dag sen på någon banks hemsida att man kunde få 3 betalningsfria månader per år (aldrig 2 månader i rad dock) om man skött sina betalningar i (tror det var) minst 6 månader.
Mins inte vilken bank det var men det var någon av de mindre som brukar ha lite högre räntor
Annars brukar det finnas försäkringar som kan gå in efter 30 dagars sjukdom, om man tecknat en sån.

Tack, försäkringen gäller bara vid en sjukdom man ej hade innan man tog lånet....
Eller varit sjukskriven för.
De har nog blivit tuffare där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in